Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 19:37:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Svåra fläckar på linoleumgolv. Hur få bort?  (läst 38571 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2010.03.31 - 10:36:59 »

Jaha! Jag trodde att det var tvärtom, ett medel baserat på nåt slags lim, med klistereffekt liksom.  :shy:

Corny, jag kom på en sak. Galltvål ska ju vara bra till allt möjligt. Jag har köpt en, men den ligger tyvärr otestad i skåpet.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2013.01.22 - 18:39:36 »

Jag hade ränder på en tapet av svart nagellack, när vi skulle flytta gick jag loss (försiktigt, väldigt försiktigt gick jag loss *s*) med svinto. Nagellacket var borta och tapet helt ok igen, vet inte hur det fungerar på linoleumgolv dock...

Eknubb, I love you! :smooch:

Det här var ett jättebra tips! Trillade in på den här gamla tråden för att jag såg att nån annan satt och läste den. Jag saknar plastgolv, men däremot har jag täckt mitt anskrämliga köksbord med en vaxduk som är vit som bottenfärg. Den har fått bruna fläckar som jag tror är kakaopulver som har gått in. Allt annat går bort, t.o.m. vin, men inte det. Jag provade med svinto och det funkade! I början blev löddret brunt, så något lyftes helt klart bort och inte ser vaxduken sliten eller repig ut heller där jag skrubbat. Det blev lite, lite kvar men det går nog bort om jag upprepar proceduren. Det ska jag göra nu. Blev så glad att jag måste rapportera först bara.  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2013.01.22 - 18:42:58 »

Nämen vad skumt! När jag återvände till brottsplatsen var de svaga med klart synliga bruna fläckarna borta.  :shock:

Undrar om det kan vara löddret i svinton? Det kanske innehåller nåt lösande mer än tvål? Fattar annars inte hur fläcken kunde försvinna när jag torkat av vaxduken och slutat gnugga. Den måste ju ha löst upp sig och spridit ut sig på nåt sätt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2013.01.22 - 18:50:18 »

har inte läst den här hela tråden men: fläckar av curry och "naturliga" saker får man ofta bort med OLJA! helt vanlig matolja.

Och så finns det specialsvampar att få nu för tiden, dom är vita och från glattiga ytor tar den bort fläckar utan att repa eller så. Bilbo eller så heter det vet dock inte om ni har det i sverige.
Loggat



Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #34 skrivet: 2013.01.27 - 02:17:18 »

Mynlen: Tack! Idag lärde jag mig något nytt igen! Visste inte om det här med olja! Men nästa gång ska jag såklart prova. Din Bilbosvamp, måste ju nästan vara som vår Svinto. För det är som hemul säger. Det mesta försvinner med hjälp av Svinto. Jag har tom en gång i livet skurat golv med Svinto, och det blev jättebra!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2013.01.27 - 08:41:59 »

Men svinto är ju en metall-ull- svamp? Bilbo är inte metall... Det repar inte.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2013.01.27 - 11:13:35 »

Det blev konstigt nog inte repigt. Jag tog ju bara lätt. Det underliga var att det var som om färgen sögs upp. Löddret blev ju brunt som jag sa.

Men jag har fler fläckar, så jag ska prova med rapsolja på dem. Just nu är bordet en projektyta, så det får vänta ett tag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544