Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.24 - 21:28:16 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: jag är esther...  (läst 17897 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« skrivet: 2009.09.21 - 13:17:42 »

Hej på er alla! 

Googlade mig hit sent igårkväll. Läste och läste.. och när jag skulle resa mig och ropa på John Blund hade nån hällt klister på stolen. Så inte är det mitt fel att klockan med råge passerade "anständig tid" och att ögonen svider lite idag... :shy:
Jag blev så glad. Tänk att det finns ett nätforum där man kan diskutera utan att bråka. Har plöjt igenom många av era debatter utan att hitta ens tillstymmelse till mobbing, elakhet, "gängslagsmål" och "trolleri". För det ska ni alla ha rosor... :flowers: Att man sen får garva gott, att tonen är lättsam och ibland lite "respektlös" på ett positivt sätt, ja det är grejt!  :clapping:

Jag är 53, gift tonårsmorsa i glesbygd. När jag var ung för sisådär en 100 år sen (jag vet, matte är inte min bästa gren..) var jag slank såsom en vidja..även om jag inte tyckte det då. Sen blev kroppen min gammal i förtid (förslitningar, svår artros i fötterna redan vid 30 och som kronan på verket fibromyalgi..) och jag som alltid varit en vandrare kunde småningom inte motionera alls. Kilo lades till kilo och i dagsläget är jag kraftigt överviktig. Den estetisk/kosmetiska sidan av det hela berör mig rätt måttligt, men fy så tungt det är att bära runt på konsekvensen av all vällevnad. Bantat har jag gjort..på alla upptänkliga sätt och med varierande men alltid kortvariga resultat.

I juni fick jag nys om LCHF. Körde raskt igång och tappade ett par kilo på fem dagar. Sen ballade jag ur. Dels för att det var sommar (glass, fikafrämmande och picknickkorgar..), dels för att jag hade usel kunskap och inte visste riktigt vad jag skulle äta. Under sommaren har jag läst Skaldeman (han är min nya guru.. :worshippy:) och en massa annat om LCHF. Jag har fattat att det inte (bara) är en bantningskur utan en livsstil, och en mycket genomtänkt sådan. Så för prick två veckor sen tog jag nya tag. Nu vet jag lite mera vad jag pysslar med (nåja, allt är relativt och jag kommer att bomba er "gamla rävar" med frågor..) och är sjukt motiverad. Ber till den gud jag bara nästan tror på att det ska vara i evigheters evigheter. Näe, jag är bara bokstavligt blåögd...och jag fattar att svackorna kommer..

Jag vet. Usel på att fatta mig kort är jag.... :redface:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009.09.21 - 14:13:58 »

Jag blev så glad. Tänk att det finns ett nätforum där man kan diskutera utan att bråka. Har plöjt igenom många av era debatter utan att hitta ens tillstymmelse till mobbing, elakhet, "gängslagsmål" och "trolleri".

Tack, det var snällt sagt av dig.  :inlove: Fast sanningen är ju att vi är arga :so_mad: och bråkar och träter  :angrywife: och slåss  :kungfu: nästan jämt! :fork_off: :fork_off: :fork_off:

Det ska nog gå bra för dig. Har du märkt nåt annat än vikten än då? Mindre värk kanske?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #2 skrivet: 2009.09.21 - 14:35:46 »

Bra att veta...*lyfter raskt ner boxarhandskarna från hyllan*... ..så man kan freda sig om det kniper....

Nej, på värken märks det ingen skillnad än. Däremot är min vanligtvis så bullriga fibro-mage lugnet självt, vilket redan det är guld värt  :lol:
Loggat
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #3 skrivet: 2009.09.21 - 14:38:33 »

för att ställa frågor kring det praktiska. Men det kan inte hjälpas;
Hur förtjänar man smörklickar?  :confused3:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009.09.21 - 14:38:54 »

Vad skönt! Jag har ätit så här i 4 år nu. Många hälsoförbättringar kom väldigt snabbt, men en del kom efter flera år, fast just nu har jag glömt vilka.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #5 skrivet: 2009.09.21 - 14:41:57 »

att på minnet har kosten ingen effekt...*duckar*

 :lmao:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2009.09.21 - 14:47:53 »

Jo, det har den faktiskt haft. Ganska mycket t.o.m. Jag önskar jag hade skrivit upp varefter jag lagt märke till saker, men man tror ju man ska minnas sådana viktiga ting.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #7 skrivet: 2009.09.21 - 14:51:32 »

ett jättebra tips. Tack!  :crazy: Att föra lite bok är faktiskt smart...
Dags att ila till jobbet. Önskar hemul och alla andra en angenäm måndageftermiddag..
 :wave:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2009.09.21 - 15:07:24 »

Ja gör det! Jag minns vad som hände precis på en gång, första veckorna. Men sen flyter det ihop.

Ha så kul på jobbet!  :evil_grin:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2009.09.21 - 18:22:46 »

för att ställa frågor kring det praktiska. Men det kan inte hjälpas;
Hur förtjänar man smörklickar?  :confused3:

Förlåt, jag såg inte. Andra kan ge dig smörklickar om de tycker du gör eller säger nåt bra. De kan ta bort dem också. Du kommer också att kunna dela ut smörklickar sen när du har lite fler inlägg.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #10 skrivet: 2009.09.21 - 18:43:36 »

Hej och väkommen! Istället för att skriva i en bok kan du skapa en egen tråd under medlemmarnas egna så får även vi ta del av dina framgångar.
Loggat

pitch
Full Member
***

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 184


Jag och mitt hår


« Svara #11 skrivet: 2009.09.21 - 19:21:48 »

Mera ister esther!
Kunde inte låta bli  :ignore:
Välkommen!
Här älskar vi AGA  :spank_u: (spisar)
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2009.09.21 - 19:31:21 »

Men pitch, du är ju en riktig Scheike i vardande!  :clapgrin:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #13 skrivet: 2009.09.21 - 20:49:27 »

Vinkevink säger jag  :wave: och Välkommen!

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #14 skrivet: 2009.09.21 - 20:59:35 »

pitch..
ja, nog är det väl en spis på bilden...*trevar efter de progressiva*  :cool:
Loggat
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544