Jag kan också vara utan wienerbröd. Men ska det fikas, då hör det till favorieterna. Det är kombinationen av det frasiga och fettiga och lagom söta. Den vita glasyren brukar jag sprätta bort det mesta av och äta upp resten först så jag är av med den. Bullar tyckter jag mest är degigit och torrt (utom en gammal korridorkompis som har i så mycket smör att man får hålla assietten under när man äter
). Riktiga mazariner kan vara rätt gott också, även om de oftast är lite väl söta. Gräddtårta och -bakelser är gott. Småkakor kan vara gott.
Jag är ju så konstigt att jag på sätt och vis alltid har gillat de där grejerna när jag väl äitit dem, men jag blir inte sugen på dem. Har nog inte köpte kaffebröd hem mer än 10 gånger i mitt liv förut. Sen gillade jag inte att äta när jag inte var hungrig, och var jag hungrig ville jag inte äta sött. Det bidrog väl.
Faktum är att jag tror jag gillar det mycket mer nu. Kan det bero på att jag faktiskt äter sött mycket oftare nu än jag gjorde förr? Blir ju ofta typ chokladmjölk eller bakelse till kvällsmat, båda med stevia då. Rätt intressant faktiskt. Jag kanske håller på att utveckla en preferens för sött!