Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 16:05:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Gott bröd av Cocosmjöl  (läst 52183 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #30 skrivet: 2010.03.15 - 08:24:50 »

Jag har testat göra kokospannkakor en gång på kokosflingor jag kört i mixern  (och nej, konsistensen blev inte bra. Kändes som om det var hela kokosflingor i kakorna fast det var pulveriserat). Jag älskar kokos i vanliga fall, men det föll inte mig i smaken :sad: Ska testa göra på mandelmjöl nästa gång tänkte jag :smile:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2010.03.15 - 20:26:56 »

Du behöver en Magic Bullet!  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #32 skrivet: 2010.03.15 - 21:04:12 »

...helst någon som använder den åt mig också  :whistle:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2010.03.16 - 00:31:27 »

Har du fobi mot köksmaskiner?  :shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #34 skrivet: 2010.03.16 - 15:09:21 »

Haha nä, verkligen inte...är bara en tramsbytta som gillar att skoja :lick:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #35 skrivet: 2010.05.14 - 12:14:25 »

Nu gjorde jag den så den blev likadan som på Kornelias bild. Men den jäkla vågen är alldeles för okänslig för så små vikter som 90 gram. Jag måste haft alldeles för mycket cocosmjöl i, för den vart deg inte smet.  :smack: Nu är den ganska torr, men inte som om jag skulle haft för mycket vetemjöl. Snarare lite åt sandkakahållet. Den är godast tunnt skivad med mycket pålägg, kall från kylen.  :nod-yes: Provade att värma den i mikron, men det är inte lika gott.....  :nonono:

Undrar om det är det lilla unset fiberhusk som sätter sprutt sån på magen. Men rulle blir det av max 2 tunna skivor om dagen, ett par dagar på raken.  :blink:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2010.05.14 - 14:31:53 »

Fick du tag på riktigt kokosmjöl?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #37 skrivet: 2010.05.15 - 10:11:12 »

http://www.amanprana.se/Products/Products/Cocos%20Fibres/cocosfibres.html

Jepp, hepp! En Blueberry lifesyle-butik på stan hade ett paket hemma. Maken fick hämta på lunchen.  :inlove:  Den var inte helt gratis, men man använder ju så yttepyttelite varje gång, så den kommer räcka i evigheter.

Jag frågade runt på en massa hälsokostbutiker hemma i förorten, men de hade inte. Några visste inte ens att det fanns!?!  :club:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2013.06.28 - 23:47:13 »

Not only cocosmjöl from Amanprana is a wonderful product, (I use it in my muesli, my smoothies and off course to bake my own bread, TRY ON  :yay: ICE CREAM!!!) but the cocosfett is really the best I ever tasted.  :clapping: Vegan, organic and I read also fair trade. AAAAnd YUMMY!
I am sitting behind my computer with this Amanprana cocosoil on my hair and I use it for my skin and on my bread and to cook with.
In my home country it is very populair. My mother used the omega oils for treating her skin desease, it worked!
I buy it at Veganlife, she has the whole range of Amanprana if you ask for it. I think also Gröna Bron Organic has the fett.
Do not by deodorised cocos, it is rubbish!!!
Gaby Sp

Vad hände med den här människan? Kontigt att göra sig besvär med att registrera sig för att göra ett enda inlägg på engelska.  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2013.06.29 - 18:56:08 »

jobbade kanske på aman prana!
Loggat



Ary
Gäst
« Svara #40 skrivet: 2013.06.29 - 19:15:52 »

 :lmao:

Någon som vet om man kan köpa kokosmjöl i mindre mängd någonstans? Ingen lust att köpa kilovis och billigt blir det inte....  :nonono:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2013.06.29 - 19:41:12 »

Hur lite är mindre mängd? iHerb har ivf 227 g tror jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #42 skrivet: 2013.06.29 - 20:44:50 »

227g var ju ganska lite.   :smile: Vad kostar det? Men jag hade hoppats på en affärskedja och inte postorder....
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2013.06.29 - 21:02:59 »

Vet inte, de har jättelåg frakt ivf om man håller sig under en viss vikt. Men det bästa är ju att packa på så mycket man kan utan att komma över den vikten. Du får väl kolla i hälsokostbutiker och så annars. Så läser man ju ibland om vanliga mataffärer som har LCHF-hylla, men det har jag då inte sett till.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #44 skrivet: 2013.06.29 - 21:36:05 »

Ok då ska jag försöka hålla mig under dagens 88 kg.  :whink: Skojar bara.  :tongue:

Tack då ska jag kolla in iherb då.  :smile:
Loggat
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544