Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 18:56:09 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 16   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hej alla nya!  (läst 138959 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #135 skrivet: 2010.10.02 - 16:33:54 »

varmt välkommna hit Farbror Goran och Draken  :wave: :flowers: alltid trevligt att lära känna nya vänner!  :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #136 skrivet: 2010.10.02 - 21:59:46 »

 :flowers:, brukar jag komma med till alla nya och nygamla, välkomna både Goran och draken!

Hemulen behöver man inte ta på allvar om hon inte pratar allvar ( när vet man det :crazy:? )
Men det är rikigt roligt att driva henne till vansinne ibland  :nod-yes:
Testa gärna vid ett listigt tillfälle.

Loggat
Farbror Goran
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 7



Hemsida
« Svara #137 skrivet: 2010.10.06 - 20:30:13 »

Vet inte hur det här forumet fungerar rent tekniskt. Kom detta meddelande in? :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #138 skrivet: 2010.10.06 - 20:32:11 »

Jarå.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Farbror Goran
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 7



Hemsida
« Svara #139 skrivet: 2010.10.06 - 21:01:52 »

Jarå.  :lol:

Tack! Får väl experimentera mig fram.  :shake_head:
Loggat
Farbror Goran
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 7



Hemsida
« Svara #140 skrivet: 2010.10.06 - 21:07:56 »

varmt välkommna hit Farbror Goran och Draken  :wave: :flowers: alltid trevligt att lära känna nya vänner!  :inlove:

Tack, blir mycket gripen och rörd av detta fantastiska mottagande :crazy:..Nu kanske vi skall se på "Berg flyttar in"?
Loggat
Farbror Goran
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 7



Hemsida
« Svara #141 skrivet: 2010.10.06 - 21:39:45 »

:flowers:, brukar jag komma med till alla nya och nygamla, välkomna både Goran och draken!

Hemulen behöver man inte ta på allvar om hon inte pratar allvar ( när vet man det :crazy:? )
Men det är rikigt roligt att driva henne till vansinne ibland  :nod-yes:
Testa gärna vid ett listigt tillfälle.



Tack Idalinda. Har alltid trott Hemulen var man med skägg...Minst lika långt som mitt :clapping:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #142 skrivet: 2010.10.06 - 22:04:47 »

I've got it all, baby! :banana:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Farbror Goran
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 7



Hemsida
« Svara #143 skrivet: 2010.10.06 - 22:33:22 »

 Det här läste jag ganska nyss och rekomenderat på min blogg, tidigare idag. http://www.newsmill.se/node/9428%23comment-69019 Tycker det var bra och smart formulerat. :yawn: :willy: :baby_bed:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #144 skrivet: 2010.10.06 - 22:50:45 »

Du verkar vara på g med tekniken här nu , så bra!
Nu är det bara babbla på....
Loggat
freya
Aspirant


Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 3


« Svara #145 skrivet: 2010.11.07 - 23:05:50 »

hej!!
jag är från danmark, men flyttade till sverige för några år tillbaka. därför lite konstigheter med mitt svenska då och då ;)
jag blev mamma för snart 2 år sedan, och då jag måde dårligare och dårligare efter förlossningen, började fundera jättemycket på mina vanor. har alltid varit smal, så jag har tänkt att jag tålde socker och kolhydrater generelt bra. det blev början till massor med timmar online med research främst kring kost och ernäring, och nu fattar jeg ju att jag var värsta kolhydratsjunkien. usch! och trodde att jag var hälsosam för att jag åt ganska fettsnålt och lite kött. nu är mina vanor helt annorlunda och vår lilla familj lever på massor med fett! boken "nourishing traditions" har varit ett jättebra redskåp och inspiration för mig http://www.newtrendspublishing.com/SallyFallon/index.html - mycket information och bra recept.
jag undvikar inte kolhydrater - äter traditionellt tillagade bruna och vilda ris, rotfrukter galore, gröt, och sen bakar jag brød, pankakor, kakor, keks och mycket annat gott gjort på surdeg. jag är väldigt nogran med att "soaka" alla spannmål, nötter, bönor och linsor och sånt, för att neutralisere "phytic acid" (vet inte vad man säger på svenska) - har förstått att många som till exempel är känsliga för vete tåler det bättre. vitt socker undviker jag fullkomment (om jag inte är gäst hos någon som bjuder på nått, - då smaker jag lite). sen saknar jag jättemycket att kunna köpa opastöriserad mjölk, grädde och smör här i sverige! hoppas det kommer så småningom.

oj - det blev ju superlångt det här förlåt!!! i get carried away on this subject....!

skönt att hitta andra som älskar det goda fettet, och som förstår att det är nyttigt!!


Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #146 skrivet: 2010.11.07 - 23:16:21 »

Hej och välkommen!  :wave:

Nu blir nog Ena glad. Hon är också från Danmark, så ni är ivf två mot alla oss svenskar och finländare. Bara Norge och Island som fattas nu!  :lol:

Vad spännande att du äter enligt WAPFs råd. Det är jag och säkert de andra också nyfikna på att höra mer om. westonaprice.org är ju lite av en bibel för alla alternativkostare, oavsett hur mycket kolisar man äter. Fast jag är lite arg på dem för att de har gjort om sajten till det sämre och låtit alla gamla länkar gå åt skogen.

Hoppas du ska trivas hos oss! Och babbla på hur mycket du vill. Det gillar vi här. :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
freya
Aspirant


Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 3


« Svara #147 skrivet: 2010.11.08 - 12:26:36 »

ahhh phew! då är jag inte den ända dansken :yay:

ja, jag lever generelt efter wapfs ideer, med några undantag dock. dricker kaffe då och då (och ÄÄÄLSKAR det), äter cacao och choklad och njutar av goda viner. för mig är det en fråga om att må bra - och leva nyttigt OCH gott!

tycker förresten också att det är tråkigt med deras hemsida  :cry:

tack för välkomnandet - ska bli roligt att vara med här  :thumbsup:
Loggat
Ena
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 287


« Svara #148 skrivet: 2010.11.08 - 15:39:22 »

ahhh phew! då är jag inte den ända dansken :yay:


:wave::freya, velkommen ombord. :flowers:
Roligt att du har hittat hit. Jag har också lite problem med det svenska emellanåt, men här är de så snälla, att de låter som ingenting :whistle:
Så bara kör på. :nod-yes:
Loggat

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga"
Oscar Wilde
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #149 skrivet: 2010.11.08 - 18:33:31 »

Jak är edert ny svenskläraret! Jak har varet i svergket aaaldrig. En gåång var jak tär två gåånger.  :crazy:


Varmt välkommen Freya! Högt i tak, garv och tokiga formuleringar förgyller ett ämne som har en tendens att bli snustorrt på andra sajter. Icke så här. Hoppas du ska trivas bland smala och tjocka fettnördar.  :flowers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 16   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544