Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 00:33:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 16   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hej alla nya!  (läst 138986 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #120 skrivet: 2010.08.10 - 09:43:37 »

Varifrån i Finland är du? Här i svensktalande Österbotten börjar LCHF faktiskt bli riktigt utbrett. "Alla" känner någon LCHF:are. På ett bröllop nu i sommar var vi 3 LCHF:are av drygt 100 personer! Det är ganska bra tycker jag.  :thumbsup:

Hej Fisken Svea. Välkommen, om jag inte redan har sagt det tidigare. Ska spana in din hemmis när jag har en snabbare uppkoppling.

Är här i Svensktalade Österbotten just nu på semester. Maken är härifrån och det finns massa släktingar att hälsa på. Faktiskt har jag med min kost inspirerat till helt andra stordåd. Min mans farbror som är "saltmissbrukare" tänkte att om Hon kan sluta med socker, kan jag sluta med salt! Det är strongt gjort av en "gammal" gubbe. Och jag är lite stolt faktiskt. Och hoppas att hans blodtryck ska bli bättre på kuppen.  :smile:

Men att sluta med potatis här i potatisriket kan inte var lätt. Det är ju det den äldre generationen lever av. Men jag upplever att folk ändå lyssnar och förstår när jag berättar.

Men ibland orkar jag inte berätta och då är det lättare att ta en liiiiten bit kaka och berömma  massor hur gott det är, och sen inte nämna alls att jag  typ LCHFar. Annat är det ju när man är hemma, då måste man berätta för de man träffar hur man äter. På semestern får det bli lite fuskande ibland. Tyvärr tog jag en riktigt rejäl migrän natten till i söndags. Kombination av för mycket sol dagen innan, kraftigt fallande lågtryck och matfusk skulle jag tro.  :club:

Hej!
Här kommer en ny medlem som hittade hit av misstag   :whink: när jag letade efter ett recept på äggschampo (tack så mycket för det!). När jag tittade runt insåg jag till min förvåning att ojdå det här var ju ett LCHF-forum. Det verkar dessutom vara ett väldigt kul sådant.

Hittaden LCHF för två år sedan när jag ville bli av med några envisa kilon på rumpa och mage. Trodde nog att jag äter det här tills jag gått ner och börjar som vanligt igen. Upptäckte att min akne mer eller mindre försvann (har plågats av detta sedan tonåren) och blev helt förbluffad.  :yay: Här skulle inte ätas som vanligt igen.

Har också märkt att jag blir frisk från förkylningar mycket snabbare vilket jag tycker är jätteskönt. (Min pollenallergi har däremot inte blivit ett dugg bättre.)

Hej och välkommen Monkan! Här kommer du trivas som fisken i akvariet. Vill instämma i det du skrev. Ungarna har haft en massa förkylningar hela sommaren. Men inte jag. Aknen som även jag lidigt av sedan tonåren har i det närmaste försvunnit. Men det kan även bero på att jag slutat köpa dyra lotioner och kör aloeveragel och jojobaolja istället.  :whistle:

Om du är intresserad av alternativa hårbehandlingsmetoder kan jag rekomendera en sida som heter  http://www.lockig.se/ . Där förespråkas en metod som kallas balsammetoden. Men på forumet finns det trådar om alternativa tvättmetoder också. Inte fullt lika högt i tak där som här. (milt uttryckt) Men lärorikt om man är intresserad av mildare metoder än elaka schampobehandlingar.  :cool:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninna
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 10


« Svara #121 skrivet: 2010.08.10 - 17:03:26 »

Hej!
Kunde inte låta bli att bli medlem här  :thumbsup: Kan numera kalla mig själv lchf:are också men började som GI-are för snart 2 år sen. Mår gott och äter gott, så varför ändra på det? :whink: Hittade sidan av en ren slump när jag letade efter recept med bakepro och det var ju tur!  :yay:

Kommer nog att titta in här då och då!  :wave:

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #122 skrivet: 2010.08.10 - 17:19:24 »

Du är välkommen.  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Monkan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 103


« Svara #123 skrivet: 2010.08.10 - 20:35:42 »

Tack så mycket alla ni som hälsat mig välkommen!
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #124 skrivet: 2010.08.10 - 22:49:55 »

Halloj Monkan  :flowers: och Ninna  :flowers: !
Det är bara blanda sig i leken här!
Loggat
Ninna
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 10


« Svara #125 skrivet: 2010.08.11 - 06:55:47 »

Tack för välkomnandet med blombukett och allt :worshippy:.
Har nog tänkt lägga mig i så mycket som möjligt...Mycket trevligt forum!! :clapping:
Loggat
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #126 skrivet: 2010.08.11 - 08:39:51 »


Har nog tänkt lägga mig i så mycket som möjligt...Mycket trevligt forum!! :clapping:

sånt gillar vi

 :yay:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #127 skrivet: 2010.08.12 - 09:32:28 »


Har nog tänkt lägga mig i så mycket som möjligt...Mycket trevligt forum!! :clapping:

sånt gillar vi

 :yay:

Apselut, det gör vi! Välkommen Ninna!  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
anettejson
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 5


« Svara #128 skrivet: 2010.08.12 - 09:42:10 »

Hejsan!
börjar lite försiktigt i dag med fjällmors lena yoghurt... :lick: den var underbar!!!
och så blir det nästan bara grönsaker som tillbehör till lunch o middag..

håll tummarna! nu kör jag igång! :nod-yes:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #129 skrivet: 2010.08.12 - 22:30:39 »

 :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:, Absolut håller vi tummarna!
berätta gärna hur det går för dig , ta en egen dagbok och börja, det är det klokaste man kan göra i början.
1) bara efter ett par veckor är det väldigt intressant att läsa hur allt var i början
2) du kommer att få många heja-rop och tips på vägen!
Loggat
Farbror Goran
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 7



Hemsida
« Svara #130 skrivet: 2010.10.01 - 23:14:52 »

 :bearhug:Är helt ny här. Hur gör man? Hur blir man riktigt välkomnad?
Loggat
draken
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 9



« Svara #131 skrivet: 2010.10.02 - 00:51:38 »

 :whistle: nygammal. varit med ganska länge, men datorn packade ihop för 49 veckor sen och jag kunde inte för mitt liv komma ihåg namnet på forumet. det var totalt borta. läste på kostdoktorn om bojkotten av unilever och läste vilka som anslutit sej och där var namnet!!!  gissa om jag blev lycklig! underbart är bara förnamnet. men jag skäms att jag inte kunde komma på namnet, kom bara på början och är väl inte så hemma på nätet. men I´m back now och det är fortfarande lika underbart trevligt. ett helt fantastiskt forum.
ska berätta lite om mej.  startade på 131 kilo för nästan 2 år sen, tror jag iaf att det var. står nu på 117 och ska ner till 75, men det ska nog gå bra, jag hittade ju hit igen! tack för att ni finns.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #132 skrivet: 2010.10.02 - 09:23:05 »

Välkomna båda två. :wave:

Så bra att du hittade tillbaks igen då, draken. Slarva inte bort adressen igen nu! :nono:

Goran, ladda upp en nakenbild på dig själv så blir du riktigt poppis! Speciellt idalinda vill gärna se sådana bilder. Hon samlar. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #133 skrivet: 2010.10.02 - 12:33:40 »

Välkomna!  :flowers:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #134 skrivet: 2010.10.02 - 14:52:27 »

Goran, ladda upp en nakenbild på dig själv så blir du riktigt poppis! Speciellt idalinda vill gärna se sådana bilder. Hon samlar. :tongue:
:lmao: :lmao: :clapping: :thumbsup: :lmao: :lmao: :lmao:

Det är ett bra sätt. Fast hemul bara skyller på andra. Det är hon som är tokig i naket.  :bg: Själv är jag svag för skojiga och enkla recept. Så om ni har något på lager kan det vankas smörklickar.  :crazy:

Varmt välkomna till det knäppaste och trevligaste forumet jag någonsin mött.  :flowers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 16   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544