Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 23:42:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 16   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hej alla nya!  (läst 141002 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Aily
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 8



Hemsida
« Svara #165 skrivet: 2011.03.23 - 07:47:48 »

Tack  :nod-yes:
Loggat

”Galenskap är att göra samma sak om och om igen, och förvänta sig ett annat resultat.”
- Albert Einstein


Aily Adams Rockar Fett!
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #166 skrivet: 2011.03.23 - 07:48:36 »

Tjeeeeenare! Och välkommen!  :wave:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
ZaraZitrus
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 7



Hemsida
« Svara #167 skrivet: 2011.03.27 - 12:31:40 »

Tänkte bara säga hej och presentera mig lite kort! Ja, för kort är jag.... alldeles för kort för min vikt! ;) Men kanske kommer jag att kunna råda bot på detta nu (och då har jag uteslutit möjligheten att någon gång passera 1.60 m-gränsen).

Jag har sedan tidiga tonåren testat och genomlevt det mesta som gäller viktminskning och avverkat både svenska Viktväktarna, norska Grete Roede, flertalet dietister, ätstörningsenheter, Cambridge etc och under hela tiden har Coca Cola-light (på "experternas" inrådan) varit en ständig följeslagare. 2007 gick jag med hjälp av strikt pulverdiet ner 32 kg men "som vanligt" gick jag ju upp, tack och lov inte till ursprungsvikten men nästan 20 kg.

Har alltid haft en besvärlig mage och vid 20-års åldern (1995) fick jag diagnosen colon irritabile/IBS och sedan 2004 har jag med jämna mellanrum genomlidit akut divertikulit som gör sig påmind lite då och då. Efter senaste inläggningen på sjukhus med dropp och fasta insåg jag att läkarnas råd att äta mer fibrer och grönsaker troligen inte passade mig. I höstas började jag på egen hand läsa på och söka alternativ till att behöva gå på flytande kost (ofta pulver) för att kunna hantera magbesvären och slippa inläggning. Jag fann LCHF och den 9 januari var jag redo att helt lägga om mathållningen (och även livet i stort). Ibland känner jag en viss uppgivenhet över att inte ha gjort detta tidigare eller att inte "någon" kunnat upplysa mig LCHF:s existens. För bara på dessa 11 veckor har mitt liv förändrats totalt, och då enbart till det bättre (förutom gällande mensvärk som blivit 1000 ggr värre)! Å gällande coca cola-lighten så är den blott ett irriterande minne! Vågen slutade jag för övrigt konsultera i mitten av februari. Nu går jag på "känsla" och mår så mycket bättre av det!

//ZaraZitrus
Loggat

//Z ~ Framgång är inte att synas och höras, utan att få någonting gjort… ~
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #168 skrivet: 2011.03.27 - 14:31:59 »

Varmt välkommen ska du känna dig!  :flowers: Ja, höjden över havet, som vi fått oss till skänks, den verkar ruggigt svår att göra något åt. Snäppet svårare än vikten.  :flirting: Men magproblemen är väl ännu viktigare att få bukt på än vikten. Jag hoppas du har hittat din väg att gå nu. Här får du trevligt och galet sällskap på vägen i alla fall. Men det har du nog redan listat ut.  :whistle:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #169 skrivet: 2011.03.27 - 14:40:03 »

 :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #170 skrivet: 2011.03.27 - 14:40:27 »

Snabb som alltid.  :whistle:


vi säger iställtet att jag är här regelbundet, ok?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #171 skrivet: 2011.03.27 - 14:41:53 »

Sisådär var fjortonde dag?  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #172 skrivet: 2011.03.27 - 14:45:37 »

Zara Zitrus, välkommen hit :flowers:!
Det är verkligen skönt när man mår bra, det är ju det allra viktigaste, den viktiga vikten får komma i andra hand...


(Ser du Hemul datumet NU ?? )

Zara, Hemul tycker att jag besöker tillräckligt frekvekt just på den här tråden... :flirting:,
men jag är ju nästan överallt annars, så det jämnar sig :nod-yes: :nod-yes:
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #173 skrivet: 2011.03.27 - 22:02:30 »

Välkommen ZaraZitrus!  :wave: Låter verkligen som om du haft dina turer, men även som att du har hittat rätt nu? Här är högt i tak, här OTas hej vilt utan att någon skäller på en  :lol: och jag tycker att alla här är helt underbara!  :heart_throb: Hoppas du kommer att trivas här :flowers:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #174 skrivet: 2011.03.27 - 22:12:12 »

Välkommen Zara! Här är en till som är lite för kort för vikten  :nod-yes: 161 cm över havet!
Stå - så växer du sa man alltid, stått har jag men nog 17 blev jag inte längre... 

Som Ekub skrev så är vi världsmästare på att ot:a här...men det är det som gör det här forumet så mysigt  :inlove: :clap_jump: :bearhug:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #175 skrivet: 2011.03.27 - 22:18:52 »

Välkommen!  :flowers:

(en kort en till)

 :yeah:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #176 skrivet: 2011.03.27 - 22:25:44 »

Ja samma här, fast ändå så låter underlång lite underligare än överviktig. Eller så får man se det så att man bara är lite viktigare än alla andra  :lol:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ena
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 287


« Svara #177 skrivet: 2011.03.27 - 22:52:07 »

Välkommen SaraZitrus  :wave:

Här finnas plats för alla.   :inlove:
Loggat

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga"
Oscar Wilde
ZaraZitrus
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 7



Hemsida
« Svara #178 skrivet: 2011.03.28 - 21:46:56 »

Tack för alla välkomnande ord! Kommer säkerligen att trivas på detta forum  :smile:

Å ja... vikten känns redan nu som en mindre angelägen grej i mitt liv, när jag äntligen verkar ha hittat "hem" gällande kosten.
Loggat

//Z ~ Framgång är inte att synas och höras, utan att få någonting gjort… ~
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #179 skrivet: 2011.03.28 - 22:17:21 »

Så skönt :smile:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 16   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544