Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 14:27:31 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 12   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jag har lyckats  (läst 85388 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #15 skrivet: 2012.01.24 - 23:21:32 »

Hovan; Visst är det enklare med laktosintolerans än IBS, men IBS kan bli bättre av att utesluta både gluten (vilket du väl har gjort iom LCHF) och laktos, och i så fall spelar det väl egentligen ingen roll om du är laktosintolerant eller inte? För laktosfria produkter är lätta att få tag i, och ost kan man ju äta utan problem. Både hårdost och mögelost ska gå fint! Inget att lipa över mao.  :flirting:
Fast är det IBS, skulle jag tro att din mage reagerar på mängden fett, för det brukar vara en utlösande sak för kramper och allehanda obehag. Ät som du gör i övrigt, men ät inte överdrivet med fett är mitt tips för en stabilare mage. Tex frukost. Vad är det för fel på bacon och ägg? Eller omelett med olika tillbehör?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #16 skrivet: 2012.01.29 - 20:28:49 »

En vecka till som man undrar var den tagit vägen :smile:, har gjort tvärt om denna gången och gått upp lite i vikt  :whistle: men det ska bort igen å det illa kvickt. Magen är ju ett kapitel i sig som lever ett helt eget liv och som jag har slutat försöka förstå mig på :mad_viking: :mad_viking:, ena dagen går laktos hur bra som helst  :yay: andra dagar  , gluten har blivit till det minimala och fett tja har aldrig haft problem med det innan, ska göra som Corny skrev att inte äta så mycket fett utan ta det lite piano med det och se vad som händer.
Efter hot om  :evil: :guns: :kungfu: :club: :mad_viking: om jag inte tog tag i saken och gick till doktorn för att få något svar på vad det är som gör att magen :mad_viking:, så jag gjorde som hon sa och den 7 februari är det röntgen av mage och tarm för min del,  måste ju bara säga att de kostråd som följde med skulle få min mage att bli :mad_viking: :mad_viking: för mindre, är lite smått orolig för vad som dom kommer att hitta.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2012.01.29 - 20:30:31 »

Fick du röntgen direkt utan att de tog prover innan?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #18 skrivet: 2012.01.29 - 20:39:41 »

Fick röntgen tid meddetsamma
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2012.01.29 - 20:45:17 »

Jaha, jag fick hålla på att samla skit i provrör i flera dagar och så var det en massa blodprover och grejer å sen bidde det inget mer. Har du några andra symptom förutom själva diarrén? Eller också är det en könsfråga. Det är så många kvinnor som ha IBS, så det blir väl den självklara diagnosen...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #20 skrivet: 2012.01.29 - 21:09:03 »

jag skickade in en sk "egen remiss" på vinst och förlust där jag beskrev mina symptom som är: ont i magen precis som om man blir knivstucken som sen går över eller blir etter värre och då hjälper enbart en toalett i ca 1 timme  :shake_head: (roligare kan man ha) sen följer diarre som kan vara i 0 - 2 dagar efter som följs av en fungerande mage i ca 5 dagar som därefter övergår i förstoppning och så rullar det på samt att vissa dagar kan jag inte ens äta 2 köttbullar utan att maten står mig upp i halsen har till och med hänt att jag måste  :puke1: för att kunna fungera. Detta är inge roligt när man jobbar som busschaufför och helt plötsligt utan förvarning drabbas av första symtomet :shake_head: :shake_head:
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #21 skrivet: 2012.01.29 - 21:29:50 »

Adofilus utan laktos, har du provat det?
Min mage har varit helt bra i två veckor.
Loggat
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #22 skrivet: 2012.01.29 - 21:34:32 »

Vad är adofilus??
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #23 skrivet: 2012.01.29 - 21:40:27 »

Acidofilus. En kortform av Lactobacillus acidofilus. En tarmbakterie. Ninnan genade lite på tangentbordet tror jag.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #24 skrivet: 2012.01.29 - 21:46:46 »

Då vet jag vart jag ska gå imorgon, hälsokosten och se om hon har det hemma hon har det mesta, här ska prövas. Har redan ätit probi mage men det har inte hjälpt.
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #25 skrivet: 2012.01.29 - 21:54:39 »

Min frukost är nu fil, en halv ek. banan och ett Effektknäcke(6 kolh.)
Som sagt, min mage blev bra och jag är pigg nu.
När jag hängde runt toan var jag helt urlakad.  :sad:
Jag hade inga knip utan det rosslade runt i tarmarna, som om det var högsta
fart som gällde.  :whink:  
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2012.01.29 - 22:06:35 »

Står inte acidofilus i mjölkhyllan på ICA?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #27 skrivet: 2012.01.30 - 22:02:45 »

Träningen avklarad första dagen denna veckan, 20 min cross och resten styrka. Imorgon är det minst 1 timme på crosstrainern som gäller
Loggat
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #28 skrivet: 2012.02.05 - 16:09:30 »

Då var det söndag igen, vikten denna vecka har åkt hiss som attan :so_mad: men det landade på 97,1 :nod-yes: hade ju mycket hellre sett att den trillat ner under 97 men det gick inte. Nu säger vågen inte hela sanningen då det händer saker den saken är säker, mätte midjan och den har minskat med ca 5cm vilket jag är mäkta nöjd med. Nu ska bara läkare tiden klaras av på tisdag med alla förberedelser de tycker man ska göra. En sak är då säker, jag kommer vara VRÅLHUNGRIG när detta är över.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2012.02.05 - 17:38:01 »

Låter ju  bra med midjan. Har du gått ner i kg också? Du skrev inte vad du vägde förra veckan.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 12   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544