Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 08:57:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Frukt som håller. Och håller. Och håller.  (läst 3989 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2009.09.21 - 18:14:09 »

Jag gjorde av med rätt mycket citroner i somras. Sista omgången inköptes någon gång i juli skulle jag tro. Så tröttnade jag och använde inte slut på dem. De har legat på ett fruktfat på en lite undanskymd hylla i köket hela tiden. Varje gång jag ser dem tänker jag att jag måste slänga dem, men så glömmer jag.

Nåja, till saken. De har blivit lite hårda i skalet, men inte farligt. Inget mögel eller mjuka fläckar. Inga flugor ens. Det är därför jag glömmer att slänga dem.  :laugh:

Jag skar itu en idag. Den var helt OK inuti och saften smakade gott. Är det normalt?  :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1 skrivet: 2009.09.21 - 18:53:59 »

När jag träffade min man hade han ett äppel i kylskåpet som redan legat där några månader. När han skulle flytta hem till mig ett halvår senare var äpplet fortfarande lika fint. Ingen vågade äta upp det. Nej det är INTE normalt.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009.09.21 - 18:56:33 »

 :sosad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #3 skrivet: 2009.09.21 - 22:34:34 »

Hemul, varför testar du inte att slicka lite på skalet? Kan nämligen tänka mig att det smakar kemikalier fortfarande.  :whink: Normalt är det såklart inte att frukt håller så bra, även om citroner brukar hålla sig lite längre än annan frukt. Det brukar ta två veckor innan citroner blir riktigt dåliga om man inte förvarar dem i kyl.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009.09.22 - 05:54:16 »

Jag kan skicka en till dig så får du slicka!  :badtongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #5 skrivet: 2009.09.22 - 10:20:50 »

över tio år sedan hörde/läste jag om en kvinna som vandrade på fjällen.
Hon hade glömt ett äpple i jackfickan .... efter en lång tid, jag tror att det var om ett år när det var dax till nästa vandring
hittade hon äpplet och den var lika fin och glansig som förut... därefter aktade jag mer för fina och glansiga äpplen.

Dom rackarna som kommer från andra sidan jorden är så in i norden vaxade så att de håller  hela resan och ett halv år i butikshyllan  :eek:

Och jag begriper absolut inte varför man importerar argentiska ekologiska äpplen till Sverige nu på hösten ???? :mad_roll:, inte för att jag äter dom men vilket slöseri  :angrywife:
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.024 sekunder med 23 databasfrågor.