Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.17 - 01:25:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Omröstning
Fråga: Tänker ni vaccinera er mot svinflunsan?
Jajamensan! Jag står först i kön! - 0 (0%)
Jag kommer troligen att göra det. - 3 (8.6%)
Är velig och kan inte bestämma mig. - 5 (14.3%)
Jag kommer troligen inte att göra det. - 10 (28.6%)
Aldrig i livet! - 17 (48.6%)
Har redan gjort det. Köpte från en medz-sajt och stack mig själv. - 0 (0%)
Antal personer som röstat: 34

Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tänker ni vaccinera er?  (läst 143219 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
knådarn
Jr. Member
**

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 30


« Svara #225 skrivet: 2009.11.23 - 14:12:19 »

Nixpix, no way! Jobbar med hälsa och friskvård, och innan jag ens kände till biverkningarna kände jag bara no-no-neverinmylife. Vi är 2 vuxna, 4 barn i familjen, två barn insjuknat i influensan (feber i en vecka, host och allmänt down) . KAN ju vara influensa, KAN ju vara nöff-nöff virus. Vi andra fyra har klarat oss, inga symtom över huvudtaget. Hur stora är oddsen för det? Alla gör som de känner i hjärtat, men mitt säger Nix!
Läs nedan om ni vill om det berömda Skvalen som finns i vaccinet.
Pöss
Dumma virus 

http://www.vaccinationsfaran.se/skvalen.html

Vad skvalen orsakar människor

Ditt immunsystem registrerar skvalen som en ren oljemolekyl i kroppen. Det finns i hela ditt nervsystem och hjärnan. Du kan faktiskt äta skvalen i olivolja och ditt nervsystem kommer inte bara att känna igen det, du kommer dessutom att skörda fördelarna av dess antioxiderande egenskaper.

Skillnaden mellan ”hälsosam” och ”skadlig” skvalen är sättet på vilket den tar sig in i din kropp. Injektion är ett onormalt sätt att ta sig in i kroppen vilket retar ditt immunsystem till attack på allt skvalen i din kropp, inte vaccinadjuvansen.

Ditt immunsystem kommer att försöka förstöra molekylen var helst den hittar den, inklusive platser där den befinner sig naturligt och där den är livsnödvändig för ett väl fungerande nervsystem.

Gulfkrigsveteraner med Gulf War Syndrome (GWS) fick mjältbrandsvaccin vilket innehöll skvalen. MF 59 (Novartis skvalenadjuvans) var en icke godkänd ingrediens i detta experimentella mjältbrandsvaccin och har sedan dess kopplats till denna ödesdigra autoimmuna sjukdom som ett oräkneligt antal Gulfkrigsveteraner lider av.

Försvarsdepartementet gjorde alla försök att förneka att skvalen faktiskt var en gifttillsats i mjältbrandsvaccinet som tilldelades det Persiska Gulfkrigets militära personal – anställda eller icke anställda – så väl som deltagare i det senare Anthrax Vaccine Immunization Program (AVIP).

FDA avslöjade emellertid närvaron av skvalen i speciella partier av AVIP produkten. En test utvecklades för att spåra anti-skvalen antikroppar i GWS patienter och en tydlig koppling knöts mellan den förgiftade produkten och alla som led av GWS och som hade blivit injicerade med vaccin innehållande skvalen.

En studie genomfördes på Tulane medicinska skola och publicerades i februari år 2000. Utgivning av Experimentell molekylär sjukdomslära innefattande följande överväldigande statistik;

”Den uppenbarliga majoriteten (95%) av de påtagligt sjuka var anställda GWS-patienter som hade antikroppar mot skvalen. Alla (100%) GWS-patienter immuniserades inför tjänstgöring i Desert Shield/Desert Storm, även de som inte anställdes vilka hade samma tecken och symtom som de vilka anställdes, och hade antikroppar mot skvalen. I motsats till detta, hade ingen (0%) av de anställda Persiska Gulfkrigsveteranerna som inte visat några symtom på GWS haft antikroppar mot skvalen. Inga patienter hade idiopathic autoimmune disease, antikroppar mot skvalen, ej heller hade man kunnat spåra serumantikroppar mot skvalen vid hälsokontroller. Majoriteten av de symtomatiska GWS-patienterna hade serumantikroppar mot skvalen.”

Enligt Dr. Viera Scheibner, en före detta chef över den vetenskapliga forskningen åt regeringen i Australien;”...den här adjuvansen skvalen bidrog till den kaskad av reaktioner kallad ”Gulfkrigsyndromet”, dokumenterad bland soldater som deltog i Gulfkriget.

Symtomen de utvecklade innefattade arthritis, fibromyalgi, lymphadenopathy, hudutslag, inflammatorisk hudrodnad av solljus, inflammation i underkäken, kronisk trötthet, kronisk huvudvärk, onormal kroppshårsförslust, oläkbara sårskador i huden, djupa sår i munslemhinnan, yrsel, svaghet, minnesförslust, epileptiskt anfall, humörsvängningar,neuropsykiatriska problem, anti-thyroida (-sköldkörtel) effekter, anemi, förhöjd sänka, SLE (systemisk lupus erythematosus), MS (multiple sclerosis), ALS (amyotrophic lateral sclerosis), Raynaud´s fenomen (cirkulationsrubbningar som ger vita händer och fötter), Sjögrens syndrom (bla torra slemhinnor), kronisk diarré, nattliga svettningar och låggradig feber.

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #226 skrivet: 2009.11.23 - 20:18:39 »

Ovanligt att vägra om man jobbar inom vården. Blir du mobbad på jobbet nu?   :tongue:

Hur gick det förresten för fjällvarelserna? Fick ni några biverkningar?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« Svara #227 skrivet: 2009.11.23 - 22:36:24 »

Här i Skåne är det faktiskt ovanligt många i sjukvården som INTE vaccinera sig. Hade de nyligen ett reportage på radio om det...
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #228 skrivet: 2009.11.23 - 22:51:59 »

Alla lever

 :nod-yes:

Fick ni inga biverkningar alls? Förresten ska du ändra din röst! :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
knådarn
Jr. Member
**

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 30


« Svara #229 skrivet: 2009.11.24 - 08:37:26 »

Jag jobbar som friskvårdsterapeut och massör. INGEN av mina kollegor har vaccinerat sig. Och ja, blir både utskälld och föraktad för att jag inte gör som "alla" andra. Till och med lärarna på barnens skola tycker väldigt mycket om mitt beslut
Så här har jag lust att göra på såna personer som ger andra skuld   :club:        :kungfu:   :badtongue: 
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #230 skrivet: 2009.11.24 - 08:42:52 »

Massör! Du borde komma hem till mig, du.  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #231 skrivet: 2009.11.24 - 11:25:46 »

Arvid, snart två år, slutade andas. Dagen innan hade han blivit vaccinerad mot svininfluensa.
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« Svara #232 skrivet: 2009.11.24 - 14:01:50 »

Arvid, snart två år, slutade andas. Dagen innan hade han blivit vaccinerad mot svininfluensa.
Men det hade SÄKERT INGENTING med vaccinationen att göra!

(OBS! ironi!)
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #233 skrivet: 2009.11.24 - 14:22:55 »

Ja, detta är sannerligen som att välja mellan pest och kolera.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
knådarn
Jr. Member
**

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 30


« Svara #234 skrivet: 2009.11.24 - 15:41:35 »

Vill du verkligen att jag kommer hem till dig? Jag har ju inte vaccinerat mig!  :neutral:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #235 skrivet: 2009.11.24 - 15:49:10 »

Vem har det, tror du?  :bg:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
knådarn
Jr. Member
**

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 30


« Svara #236 skrivet: 2009.11.24 - 16:00:54 »

En annan sak jag lagt märke till i all fettveva, är att jag stått emot barnens förkylningar! Jag är alltid den som först drabbas i vanliga fall! Så knådarn skalla: Fett åt alla!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #237 skrivet: 2009.11.24 - 23:11:49 »

Grattis! Det händer många, men inta alla. Det är 5 år sedan jag var förkyld nu. Däremot åkte jag på en urinvägsinfektion i somras, något som är väldigt ovanligt för mig, så helt immun är jag inte. Än.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #238 skrivet: 2009.11.25 - 12:21:56 »

Det var en björn, ett lejon och en gris. Björnen sa: "om jag morrar så skakar alla av rädsla".

Lejonet sa: " om jag morrar flyr alla".

Då sa grisen: "det var väl inget, om jag nyser så går HELA VÄRLDEN och vaccinerar sig......"
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #239 skrivet: 2009.11.25 - 13:04:36 »

 :lmao:

Har ni hört att England dragit in en massa vaccin från samma tillverkare som vårt kommer ifrån för att folk fick konstiga reaktioner?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544