Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 23:59:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Omröstning
Fråga: Tänker ni vaccinera er mot svinflunsan?
Jajamensan! Jag står först i kön! - 0 (0%)
Jag kommer troligen att göra det. - 3 (8.6%)
Är velig och kan inte bestämma mig. - 5 (14.3%)
Jag kommer troligen inte att göra det. - 10 (28.6%)
Aldrig i livet! - 17 (48.6%)
Har redan gjort det. Köpte från en medz-sajt och stack mig själv. - 0 (0%)
Antal personer som röstat: 34

Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 18   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tänker ni vaccinera er?  (läst 141917 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2009.09.02 - 16:42:58 »

Kan det bero på hur väl behandlingen funkar, hur lågt/jämt man får sockret att ligga?

Jag var infektionskänslig p.g.a förhöjt blodsocker en period. Hade ett tiotal rejäla förkylningar på 1 1/2 år. Det var överjävligt jobbigt. Läkaren sa att det kunde bli så vid vissa blodockernivåer. Låter lite flummigt men... NU undrar jag varför jag inte fick medicin, trots att jag inte nådde diabetshöjder riktigt. Gick ner mig nåt otroligt det där året. Var ju mer förkyld än inte och feber varje gång.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2009.09.05 - 15:50:28 »

Bestämde mig för ett par dar sen för att inte vaccinera mig.

Det är en sak som är väldigt konstig, tycker jag. Flunsan tar ju fart NU och de har inte ens börjat vaccinera. När vi som inte tillhör nån riskgrupp kommer att erbjudas vaccin lär väl det värsta redan vara över. Vad är poängen liksom? Hade man kunnat vaccinera sig redan i somras hade jag förstått det bättre.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2009.09.05 - 15:52:47 »

Jag är velig.

Ena dagen är jag för, andra emot... Om det bara gällde mig själv.. Men jag har ansvar för 4 små! Och vi har flera riskfaktorer i familjen. Jag tycker det här är ett skitjobbigt (ursäkta språket) beslut

 :shake_head:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2009.09.05 - 15:55:52 »

De har rätt bra information där på smittskyddsinsitutet, men det är en sak som jag inte hittar nåt om. Vi ska ju hålla oss hemma om vi blir sjuka, men hur hanterar man det om man har familj eller bor ihop med andra på annat sätt, t.ex. i studentkorridor? Ska man försöka isolera den sjuke? Skaffa en portapotti till honom?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2009.09.07 - 02:42:30 »

Kom plötsligt ihåg att Lutz skriver om vaccinationer och jag lyckades hitta stycket.

Först prisar han vaccinationer rent allmänt och säger att den goda hälsa vi (som samhälle) har i dag skulle inte existera eller kunna upprätthållas utan vaccin bla bla bla... Sedan:

People who eat a diet low in carbohydrate have a much stronger immune system compared to before they reduced their carbohydrate intake. For these people, the inoculation becomes a superinoculation, and their reactions to it may be much stronger than expected. Frequently, there may be an overreaction by the immune system that has to be tamed with a steroid. Should this situation arise, consult your doctor to get a small dose of prednisone or cortisone.

In patients with ulcerative colitis, a relapse seen after a vaccination against ticks indicates a possible causal connection. Therefore, people with immune diseases should consider doing without vaccinations rather than run the risk of an abnormal immune reaction that could exacerbate the disease. With care, infections by others can be avoided, Safety measures should include frequent hand washing, no sharing of phones or office equipment, and avoiding crowds, especially during the cold and flu season. Being around children makes this much more difficult, of course.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2009.09.07 - 16:21:39 »

hum... undrar hur en stackars stockholmare ska kunna hålla sig till de råden!.. undvika folksamlingar, barn.. inte dela kontorsmateriell och telofoner och liknande...  :blink: :confused3:.. det är sådant en annan möter dagligen! .. det enda av de råden jag kan följa är i så fall att tvätta händerna ännu oftare än vad jag redan gör...
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2009.09.07 - 16:44:13 »

Nej, det går ju inte. Men det intressanta tycker jag var vad han menar kan hända om man vaccinerar sig.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #52 skrivet: 2009.09.07 - 21:40:51 »

Läskig info. Det är ju samma som det här att man inte ska äta omega-3 för att man får för bra imunförsvar, nä det lutar mer och mer åt att låta bli vaccination. Just nu mår jag itne särskilt bra, skulle inte förvåna mig om det är en mild form av flunsan men hur ska man veta.
Loggat

Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #53 skrivet: 2009.09.07 - 21:42:45 »

Föresten är det inte konstigt om du blev sjuk av högt blodsocker, det är ju det som orsakar alla inflammationer som leder till komplikationer för diabetiker.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2009.09.07 - 22:03:32 »

Nä, men jag hade ju inte ens så högt att jag kvalade in för diabetes. Doktorn tycktes mena att infektionskänsligheten blev mer uttalad vid vissa nivåer. Tycker det låter konstigt själv, men han sa så.

Bara du har det lindrigt vad det än är, så är det ju bra! Man visst vore det fint att veta om man har det eller bara är förkyld, även med tanke på framtida immunitet. Undrar om man kan testa sig för antikroppar. Om man betalar själv alltså.

En grej skrämde mig när jag såg Agenda igår. Det att man verkar försämras så snabbt om det går illa. Hur ska man veta liksom? Åka till akuten på vinst och förlust och sitta där i många timmar är ju ingen hit, varken för den egna hälsan eller med tanke på att man kan smitta andra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #55 skrivet: 2009.09.08 - 08:45:36 »

nej där håller jag med dig hemul.. hur ska man veta när det liksom är bråttom!?.. när man är sjuk så fattar man ju inga direkta beslut.. och blir man snabt sämre... så är det ju möjligt att man ligger och sover eller har feberyra eller nått åt det hållet!..  och därför inte gör något innan det är för sent... :blink: .. å andra sidan vill man ju som sagt inte åka in till akuten i onödan.. och smitta ner alla som är där!  :crazy:.. man kan bli lätt galen av att tänka på dessa saker!  :crazy:  :ignore:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #56 skrivet: 2009.09.08 - 12:58:13 »

Här har vi haft två familjemedlemmar två dygn med kraftig huvudvärk, men inga andra symptom  :blink:
Funderar fortfarande det hela , i min skalle funderar jag att man måste ju få starkare immunförsvar i kroppen om man har klarat sig
en sådan här dunderinfluensa och när den nästa megavarianten kommer står man starkare.

Men om man vaccinerar sig och den megavarinaten kommer har man inget försvar  alls, fattar jag helt fel ?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #57 skrivet: 2009.09.16 - 08:29:18 »

Vet inte. :shake_head: Tror du de där två med huvudvärk hade grissjukan?

I så fall måste du tvätta tangentbordet med sprit innan du skriver här! :devil:

[Oops!]
idalindas inlägg var ju gammalt. Hade inte sett det förut.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #58 skrivet: 2009.09.16 - 08:51:53 »

Här har vi haft två familjemedlemmar två dygn med kraftig huvudvärk, men inga andra symptom  :blink:
Funderar fortfarande det hela , i min skalle funderar jag att man måste ju få starkare immunförsvar i kroppen om man har klarat sig
en sådan här dunderinfluensa och när den nästa megavarianten kommer står man starkare.

Men om man vaccinerar sig och den megavarinaten kommer har man inget försvar  alls, fattar jag helt fel ?

Detta stämmer inte. När man blir infekterad med influensavirus, då sätter kroppens immunförsvar igång att bekämpa det, då får man hög feber, illamående, ont i hela kroppen osv. Då ligger man där och mår apa och kan bara vänta ut tills immunförsvaret har lyckats tillverka tillräckligt många antikroppar mot viruset, ett process som tar allt mellan 3 dagar till 1v, beroende på allmäntillståndet och om man mött på liknande virus tidigare.
När man vaccinerar, tillför man avdödat virus till kroppen. Problemet är ju att kroppen inser att detta är inget problem, viruset är ju dött, det kommer inte gå in i celler och dela sig, bli fler och leda till sjukdom. Så kroppen skiter i det. Därför måste man blanda i vaccin något som heter adjuvanter, vilket är ämnen som är extremt retsamma för immunförsvaret. Sprutar man in ett avdödat virus tillsammans med adjuvanter, lurar man kroppen att det avdödade viruset är farligt och då sätter immunförsvaret igång med att producera antikroppar. Men då viruset är inert, blir det ingen infektion och man förblir frisk under den veckan som antikroppstillverkning äger rum. Därefter är man skyddad mot viruset när influensa vågen kommer. Så är i alla fall tanken. Man ska vara lika skyddad efter en vaccinering som om man själv har haft sjukdomen.

Problemet i det hela och det som har först fram i vaccinationsdebatten som jag har följt lite översiktligt, är att valet av adjuvanter i influensavaccinet är farligt. När man får ett vaccin och immunförsvaret kickar igång, då tillverkas antikroppar även mot adjuvanterna. Misstankar finns att Gulf-syndromet beror på att soldaterna fick vaccin innehållande adjuvanten squalene. Squalene är ett ämne som finns normalt överallt i kroppen och är viktigt för oss. Så när immunförsvaret satt igång att producera antikroppar mot given antigen (tex avdödat influensavirus), producerades det i samma veva även antikroppar mot squalene. Men kroppen särskiljer inte naturlig squalene från den insprutade, det är identiska molekyler, så resultatet blev att immunförsvaret gav sig på kroppen squalen vilket orsakade den myriad av sjukdomsproblem som Gulf-soldater uppvisat.
Svininfluensavaccinet innhåller även annat skit som inte hör hemma i mänsklig kropp, bla en form av kvicksilver som är ännu farligare än den som förbjöds i Sverige för några månader sedan. Det ska finnas en fin lista på exakta innehållet men jag har tyvärr inte kvar länken. Det var en sida som en tonårsmamma hade lagt upp om Gardasil (livmoderhalscancervaccinet) och sen kompletterat med information om svininfluensavaccinet. Om ngn hittar den, lägg gärna upp länken. Den var bra.

Vaccinet innehåller som sagt massa farliga ämnen som riskerar att få immunförsvaret att balla ur, vilket kan leda till kroniska inflammationstillstånd (som i fallet med squalene), och det är något man inte kan vända tillbaka. Har man väl fått immunförsvaret att tro att squalene är farligt, kommer den tillverka antikroppar och bekämpa det tills allt är borta och man får leva resten av sitt liv med ett autoimmunt sjukdom. De andra ämnen i vaccinet är direkt skadliga, kvicksilvret går igenom hjärbarriären, vuxna kanske tål det men inte barn, ändå rekommenderas vaccinet även till barn, trots att det inte är testat.

Personligen skulle jag aldrig i mitt liv ta detta vaccin. Hela historien kring svininfluensa stinker. Igår kväll sa de på Aktuellt att antalet fall av influensa blir FÄRRE, inte fler. Australien och Nya Zealand har redan haft sin influensavåg och det blev färre sjuka där jämfört med vanlig flunsasäsong. Samma verkar gälla för Sverige men pappa staten vidhåller att ALLA ska vaccinera sig, om inte för att skydda sig själva så åtminstone för att skydda människor omkring sig. Sånt jävla skitsnack. Aldrig i livet att jag sprutar i mig miljögifter för att "skydda andra". Vill de skydda sig får de väl vaccinera sig. Så verkar de flesta resonera och som det ser ut nu ska max 1/3 av befolkningen vaccinera sig. Snacka om att slänga 18 miljarder i sjön. Vår regering är inte bara korkad och inkompetent, de är idioter också. 

Jag står fast vid att man inte behöver vaccinera sig. De som kan råka illa ut, som HAR råkat illa ut hittills, är folk i riskgrupper, gravida, rökare, sjuka i andra sjukdomar osv. Det är upp till de själva att avgöra om de kan ta risken att bli sjuka vs. vaccinering. Är man frisk (någorlunda) ska man inte vaccinera sig.
Jag läste någostans att folk med jättebra immunförsvar, som tex LCHFare, skulle bli hårdare drabbade av infektionen. Det är möjligt, det låter ju logiskt. Men är man frisk ska man kunna klara av den "extra försämringen" som en influensa skulle ge en. Vill man få ner immunförsvaret till "normala" nivåer får man väl trycka i sig kolhydrater (mackor) och steka i solrosolja (om jag inte minns fel). Båda är väldigt effektiva på att trycka ner immunförsvaret.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #59 skrivet: 2009.09.16 - 13:43:51 »

"Jag läste någostans att folk med jättebra immunförsvar, som tex LCHFare, skulle bli hårdare drabbade av infektionen. Det är möjligt, det låter ju logiskt. Men är man frisk ska man kunna klara av den "extra försämringen" som en influensa skulle ge en. Vill man få ner immunförsvaret till "normala" nivåer får man väl trycka i sig kolhydrater (mackor) och steka i solrosolja (om jag inte minns fel). Båda är väldigt effektiva på att trycka ner immunförsvaret."

Här hänger jag inte riktigt med, om man har jättebra immunförsvar, hur blir man hårdade drabbad då ? :confused3:

MEN nu vet jag i alla fall att vi ska inte vaccinera oss , inte någon av oss  :guns:!
Loggat
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 18   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544