Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 00:34:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Reservmat när man bor borta?  (läst 3483 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« skrivet: 2009.07.27 - 13:52:48 »

Jag ska åka och hälsa på en kompis imorgon och bo hos henne i några dagar. Jag vet att hon läst på om LCHF och hon har frågat vad jag äter. Det här tyckerjag är så svårt, vad svarar man. Jag brukar säga att jag äter det mesta utom sådant med massa kolhydrater i som pasta, ris och potatis. Nu tänkte jag i alla fall gardera mig lite med att ta med bacon, ägg och smör. Men är det något mer som kan vara bra att ta med. Hur gör ni andar när ni är bor borta? Och vad brukar ni svara när ni får frågan om vad ni äter?
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1 skrivet: 2009.07.27 - 15:37:29 »

Jag försöker berätta vad jag äter  för om man listar vad man inte äter så tror folk att man inte äter någonting. :rolleyes:

Jag säger att jag äter . all kött ägg, fisk, grönsaker och nötter.
Om jag stannar längre hos någon och känner dom väl kan jag föreslå att vi kan baka tillsammans sånt bröd, kakor och efterrätter som är mina favoriter.

En gång gjorde vi så att vi fixade med os vuxenmat och familjen vi besökte fixade barnmat.
Fett och smör är nog bra att ta med sig, ev, någon favoritbröd om man har en sådan.
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #2 skrivet: 2009.07.27 - 16:12:26 »

Smart det där att dela på maten, nu är det inte barn med här och hon vill absolut stå för maten. Jag tycker oftast jag bruakr klara mig med att äta bara proteindelen av maten men risken är ju att det inte blir tillräckligt fett. Kanske man kan ta en burk creme fraiche, det går ju att äta som det är med sked.
Loggat

kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009.07.27 - 23:39:45 »

vi brukar ta med oss Grädde när vi åker bort någonstans!.. om man häller det i te eller kaffe så blir det mindre "märkbart" för omgivningen också  :lol:... vi har också gärna med oss lite kokosfett att klicka i theet.. men det funkar bara om man tycker om smaken!  :whink:

i övrigt tycker jag det låter som om du har tänkt på det mesta redan! och din vän vill uppenbarligen lära sig, och respekterar ditt sätt att äta. så det borde ju inte bli några problem tycker jag.  :cool:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544