Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 19:45:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 53 54 [55] 56 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 275721 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #810 skrivet: 2011.12.23 - 10:59:53 »

I september fick jag en kortisonspruta i knät. Då var det så svullet att det var riktigt obekvämt. Som ni vet har jag mått sådär till och från och samma dag vi kom hem från Thailand var det som kroppen gav upp. Ont överallt och ingen ork!

Igår var jag på vc. Fick ytterligare en spruta plus att läkaren ringde och konsulterade teuma-läkaren. Tillsammans bestämde vi att jag ska äta en kortisonkur. Det är andra gången i livet och två år sedan sist.

Förhoppningsvis lyckas vi häva skovet och jag får må bra!

Lite funderingar. Hon skrev ut kalk också, ihop med kortisonet. Vad tror ni om det? Balansen mot magnesium? Ska jag ta det också (frågade inte).
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #811 skrivet: 2011.12.23 - 14:26:42 »

 :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #812 skrivet: 2011.12.23 - 20:46:30 »

Just nu tror jag på gröna smoothies, som universalmedel till ALLT.
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #813 skrivet: 2011.12.24 - 00:13:51 »

Just nu har jag ingen ork att förändra! Men tack Idis!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #814 skrivet: 2011.12.24 - 00:16:12 »

Nä, tyvärr. Vågar inte uttala mig i frågan.  :shake_head:

Men jag hoppas innerligt att tabletterna hjälper dig att må bättre.  :hugsmile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #815 skrivet: 2011.12.27 - 15:39:33 »

Hej på er!

Oh ja jag mår mycket bättre. I princip smärtfri. Vill komma igång med träning igen så jag kan fortsätta få vara frisk!

Men nu till mat och jul och Thailand...
Jag har inte upplevt något ökat sötsug eller gått upp i vikt trots en hel del socker och annat. Jag äter ett par kakor till fikat och har inget behov av att stoppa i mig mer trots att kakfatet står kvar. Lite mer mat än nödvändigt kanske men inte mycket.

MEN humöret mina vänner! Här är min stora förändring med LCHF. Stabilt humör, hyfsat tålamod till vardags byts mot kort stubin och tjurighet. Men nu är julen över. Inga fler kakor på detta året!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #816 skrivet: 2011.12.27 - 16:08:44 »

Skönt!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #817 skrivet: 2011.12.28 - 02:38:02 »

ja det där med Humöret märker också jag av när man fuskar lite  :redface: .. ingen höjdare direkt!.. ungefär som att gå runt med ständig PMS!  :smack_head: :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #818 skrivet: 2011.12.28 - 18:32:06 »

Skönt att smärtan släpper!
Träningen gör säkert mycket på många sätt, du njuter ju av det du gör, det spelar också roll!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #819 skrivet: 2011.12.28 - 18:35:15 »

Jag med! 
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #820 skrivet: 2011.12.29 - 00:11:36 »

Jag var så trött efter jul att första dagen efter tänkte jag ta en lugn promenad, vände om efter fem min.
Andra dagen tänkte jag gå lugnt på rean, vände efter en kvart.
Är trött ända in i märg och ben.
Jag vet av erfarenhet att endast vila hjälper, lika med gå och såsa i nattlinne och
 kofta över..   :pippi:
Hela kroppen är spänd och det går inte på något vis att motverka med kroppslig aktivitet.
Jag vet det sen länge men tror alltid att det inte är så..  :coo-coo:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #821 skrivet: 2011.12.29 - 10:15:23 »

Vad skönt att du slipper ha ont! Det är den största gåvan.  :nod-yes: Så mycket man orkar när man inte behöver använda all energi till att orka med sig själv.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #822 skrivet: 2011.12.29 - 12:34:50 »

Ta hand om dig Ninnan!

(svar till Idalinda) Faktum är att kortisol utsöndras i kroppen när man tränar. Det är smärtlindrande och antiinflammatoriskt! Ikväll blir det träningspass!

Idag är jag ledig. Barnen är hos farfar. Igår eftermiddag sov jag en timme, sedan somnade jag väl strax före midnatt. Idag vaknade jag 9.45. Utan att en enda gång ha vaknat så att jag trott det var morgon innan dess.

Idag ägnar jag mig åt en tvättstuga (faktiskt inte längre) i kaos.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #823 skrivet: 2012.01.03 - 19:43:34 »

Äh, trött som en gnu, lite gnällont överallt. Undrar hur jag hade mått utan kortison? En riktig influensa kanske...

Ryggen, mellan skulderbladen spökar. Känns som en lätt låsning. Riktigt spänd i underarmarna. Svullen i underbenen. Men man svullnar ju en del av kortison så kanske det är det. Men jag har ätit 1,5 vecka och började svullna igår.

Jag vill bara vara frisk, glad och stark!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #824 skrivet: 2012.01.03 - 20:36:16 »

Hur mycket kortison tar du per dag?
Loggat
Sidor: 1 ... 53 54 [55] 56 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544