Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 10:08:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 275592 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #750 skrivet: 2011.10.13 - 23:02:57 »

Den egenskapen har inte jag av någon anledning... (att bli nervös för sånt, inte så att det skulle få mig att avstå. )

Gör de norska och danska testen. Känns klurigare än det svenska.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #751 skrivet: 2011.10.13 - 23:12:06 »

Psykologerna som sätter ihop såna där test menar att man faktiskt blir intelligentare. Ivf var det så förr.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #752 skrivet: 2011.10.13 - 23:19:20 »

Jag tror det också. Men jag tror fortfarande på att man Har olika lätt att lösa uppgifterna och se sambanden mellan bilderna.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #753 skrivet: 2011.10.13 - 23:30:27 »

Jo det är klart!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #754 skrivet: 2011.10.14 - 00:52:16 »

Jag trodde att IQ inte var så beroende av faktisk kunskap, fast lite hjälp bör man nog ha av kunskap tex trianglar, siffror osv ?   :hmm:
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #755 skrivet: 2011.10.14 - 03:30:04 »

Vilken kunskap på de här testen? Det mesta är klockrelaterat i en eller annan form. Siffror är inte ens med.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #756 skrivet: 2011.10.14 - 06:56:58 »

Nej, inga siffror. Du behöver ju inte heller veta att en triangel är en triangel. Det man gör är att hitta mönster och sammanhang mellan olika figurer.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #757 skrivet: 2011.10.14 - 09:13:53 »

Det är sällan jag avstår något för att jag är nervös, men prov/tester av detta slag hoppar jag gärna över om jag inte måste genomföra dem. Och eftersom jag ligger på gränsen enligt nät-testerna så kommer nervositeten göra att jag garanterat hamnar under gränsen på det riktiga testet = 300 spänn i sjön - och det kan jag vara utan.

Men jag håller tummarna för dig när du gör ditt test!  :smile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #758 skrivet: 2011.10.15 - 16:23:08 »

Funderar fortfarande. Vet inte om det är värt det heller. Vad ska jag med det till. Jag vill ju berätta sånt för folk och just en siffra på IQ vet jag inte om folk vill höra. Speciellt inte om det ligger ganska högt (vilket jag ju inte vet om den kommer att göra ju) :loony:

Idag är jag stel, mest höger sida. Har fått massage av maken och det hjälper, men skulle nog behöva en tretimmarsmassage... Känns som att det strålar kyla (vet inte hur jag ska beskriva det) från skuldran ut i armen (höger handens fingrar är kalla) och från höften ner i foten, som också är kall...

Funderar på vad det är jag behöver... Lymfarening - har haft framme kryddorna men ställt tillbaka dem. Tolkar det som att kroppen inte behöver. Ingefära smakar gott och jag dricker hett vatten med pressad ingefära nästan varje dag. Skulle behöva något som ökar cirkulationen, tror jag.

Rörelse... Jag tränar ju dans två dagar i veckan och sätter ihop ett eget danspass, så det övar jag ju jämt. Simmar med ojämna mellanrum. Yoga vore troligen välbehövligt, men har inte kommit dit.

Vad säger ni? Vad ska jag hitte på med min gamla kropp?
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #759 skrivet: 2011.10.15 - 19:53:30 »

Har du varit till en kiropraktor någon gång? Jag kände mig som en ny människa efter ett antal behandlingar (krånglande ländrygg), skulle väl egentligen behöva gå dit igen men just den kiropraktorn har flyttat och jag är lite kinkig med vem som får röra vid mig. Plus att jag också flyttat och här vet jag inte vad det finns för några kiropraktorer. Men i alla fall, jag tycker att du kan boka ett besök och ge det en chans.  :smile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #760 skrivet: 2011.11.03 - 19:27:58 »

Nej Nizhoni (sorry att jag inte har svarat innan), har inte varit hos någon kiropraktor. Har funderat, men jag tror inte att det är vad jag behöver. Men vem vet...

Två veckor sedan jag skrev. Efter det var jag hos min CranioSacral terapeut. Jag sa till henne att jag nu var redo att räta på armen. Det kändes verkligen så. Inte att det skulle gå med en gång (den har varit krokig i 15 år) men känslan av att det var på väg. Kroppen var mycket starkare och piggare än när jag skrev här.

Hela kroppen reagerade istället med att dra ihop sig. Nacken är stel, båda armarna är sämre än på länge. Jag samlar vätska och väger 2-3 kg mer än jag känner att jag ska. Ska på massage på tisdag. Ska prata lite med henne. Se om hon kan hjälpa mig lite till. För min tanke när jag träffade henne fösta gången var att det var hon som skulle göra det, hjälpa mig att få ut armen. Jag tror att det kommer gå.

Nä, nu ska jag fixa ett spöklakan till Vera. Maskerad i skolan och det enda hon vill ha är ett lakan över huvudet  :lol: Jätteskönt!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #761 skrivet: 2011.11.03 - 19:47:34 »

Det är trist när det inte går som man hoppas.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #762 skrivet: 2011.11.03 - 21:53:07 »

Nä, jag vet inte vad du behöver. Det verkar ju som att du gör alla rätt, men ändå inte kommer riktigt fram.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #763 skrivet: 2011.11.24 - 06:16:57 »

Idag åker jag till Thailand, så ni vet!

Hoppas det kan hjälpa min sargade kropp att läka ihop.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #764 skrivet: 2011.11.24 - 06:53:10 »

Wow! Hur länge ska du vara borta?  :byecry:

Ska du dricka söta parasolldrinkar? Gör det tycker jag, men inte för många.  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544