Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 16:45:00 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 281349 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #675 skrivet: 2011.09.11 - 14:55:37 »

Vad skönt LO! Hur mår knät nu? Har du märkt av någon skillnad än?  :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #676 skrivet: 2011.09.11 - 15:02:14 »

Nej jag vill inte se honom igen!!! Men det finns ju andra som man gärna är snygg inför - inte minst mig själv.

Ja det är viktigt att känna sig snygg inför sig själv, för om man inte känner sig snygg inför sig så är det svårt att känna sig snygg inför andra.
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #677 skrivet: 2011.09.11 - 21:42:19 »

Yeh, att komma ner i sin naturliga vikt är skönt att man sen pendlar två kg upp eller ner är rätt naturligt. Grattis  :flirting:
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #678 skrivet: 2011.09.12 - 19:20:14 »

Tack tjejer!

Knäet håller. Körde inte fullt ös igår men höll inte direkt igen heller. Idag är svullnaden helt borta och resten av kroppen känns bra!

Och nu är maken hemma igen efter att ha varit borta i fem dagar! :inlove:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #679 skrivet: 2011.09.12 - 19:21:33 »

Sa doktorn nåt om överdrivet :sex: ?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #680 skrivet: 2011.09.12 - 20:18:00 »

Han sa ju att jag var gammal nog att klara av att själv bedöma de aktiviteter jag klarar... Och man måste ju inte belasta knäna så mycket om man inte vill. :flirting:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #681 skrivet: 2011.09.12 - 20:47:52 »

Kan tipsa om att soffryggen är jätte bra att lägga upp foten på, om man har svårt att hålla uppe benet pga ont i knät.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #682 skrivet: 2011.09.12 - 20:58:49 »

 :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #683 skrivet: 2011.09.12 - 22:31:12 »

Kan tipsa om att soffryggen är jätte bra att lägga upp foten på, om man har svårt att hålla uppe benet pga ont i knät.  :flirting:
Någon annans rygg funkar också och för övrigt har jag inte det minsta ont i knäet!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #684 skrivet: 2011.09.14 - 01:41:59 »

 :lulz: man lämnar er ensamma i några dagar bara och se! genast urartar det till härliga diskussioner om  :sex: !!  :lulz:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #685 skrivet: 2011.09.14 - 10:50:10 »

Urartar? Nä, inte jag.  :whistle:

61,6 i morse jag försvinner... :max-shock:  Har inte vägt så lite på 15 år...

Men idag är jag hungrig! Har ätit vanlig frukost hemma + att jag köpte på jobbet - ägg, lax och några ostskivor. Nu är jag nöjd, men tror inte det kommer vara svårt att äta vid lunch igen.

Men jag går på känslan. Äter när jag är hungrig!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #686 skrivet: 2011.09.14 - 12:08:42 »

Nä, på lax och ost försvinner man inte.  :smack_head:

Var lugn du, du stannar säkert som jag på 60 kilosar plus-minus hit och dit ett par kilo. Jag trodde också att jag skulle tyna bort. Men när jag slutade med Topimaxen fick jag tillbaka ett par kilo.  :clapping:

Vad bra att ditt knä inte gör ont! Gör det aldrig det? Bara svullnar och stelnar?  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #687 skrivet: 2011.09.14 - 13:42:28 »

Tack Sorla, jag är inte så bekymrad :flirting:

Det händer att det gör ont i knäna, men oftast ingen smärta. Kan ibland, om det är riktigt svullet, mer kännas som att det blir stopp i cirkulation om jag böjer för mycket. Sedan brukar jag inte kunna ha sträckta knän utan något under (typ ha fötterna på bordet). Då blir det som en låsning som kan göra ont att bryta.

Men nu känns det bra! Har nog lärt mig rätt bra hur jag funkar. Bättre att ge kroppen hjälp på traven med jämna mellanrum. (kortison t.ex.) och sedan leva gott för övrigt.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #688 skrivet: 2011.09.15 - 08:00:19 »

Jag som trodde det var normalt att få den där låsningen du pratar om när man inte har stöd under tex knäna, jag har alltid haft det problemet med både knän och armbågar.  :blink:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #689 skrivet: 2011.09.15 - 09:15:14 »

Normalt kanske det är, men inte som det ska...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544