Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 18:18:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 279933 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #600 skrivet: 2011.08.19 - 09:28:46 »

Vännen!  :sad:  :bearhug:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #601 skrivet: 2011.08.19 - 18:00:46 »

Skov är skit  :mad_roll:

 :bearhug:
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #602 skrivet: 2011.08.20 - 02:02:53 »

Det är det som jag ser som det svåra; att enbart kost skulle hjälpa för alla sjukdomar.
Och här vet vi att det inte fungerar så.(inte på andra sajter)
Oftast kan kosten bara lindra och man behöver använda mediciner och läkarvård.
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #603 skrivet: 2011.08.20 - 03:06:42 »

nej det är nog lite önsketänkande att tro att kosten skulle fixa allt som genom ett trollslag. men nog har det en positiv inverkan på sikt skulle ajg tro. men inte så att man blir botad.
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #604 skrivet: 2011.08.20 - 06:54:33 »

Tack vänner för kramar!

Jag har haft skov till och från i 20 år. Så jag VET att det kommer tillbaka. Jag har ätit LCHF i frm år och har iaf haft ett rejält skov under tiden. När sonen var 6-7 månader började det.

Men nu har jag mått så bra. På alla plan i livet. Fysiskt och mentalt i ett år. Och som den obotlige optimist jag är, så tror jag ju att jag är frisk då.

Hoppas av hela mitt hjärta att dansen ska hjälpa i höst igen.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #605 skrivet: 2011.08.20 - 10:14:31 »

Tack vänner för kramar!

Jag har haft skov till och från i 20 år. Så jag VET att det kommer tillbaka. Jag har ätit LCHF i frm år och har iaf haft ett rejält skov under tiden. När sonen var 6-7 månader började det.

Men nu har jag mått så bra. På alla plan i livet. Fysiskt och mentalt i ett år. Och som den obotlige optimist jag är, så tror jag ju att jag är frisk då.

Hoppas av hela mitt hjärta att dansen ska hjälpa i höst igen.

Det är vi fler som hoppas!  :smooch:

Att man hoppas och nästan till och med tror att man är frisk, det är nog mänskligt. Jag hoppas och tror efter ett par veckor med mindre migrän. Varenda gång det händer, tror jag att jag har kommit något på spåren. Att gåtan är löst.   :bang_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #606 skrivet: 2011.08.20 - 11:03:55 »

Mmm. Tror dock att det är bra att vi är positiva. Hade ju varit lite trist om det varit åt andra hållet. Att så fort det blir bättre suckar och vet att det kommer bli eländigt igen. Det är många som tänker så också.

Känner mig förväntansfull idag, fast jag inte vet vad jag väntar på  Men vi ska åka och titta på the Moniker ikväll! Har ni missat hans skiva (Maktub) så leta upp den! Lyssna!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #607 skrivet: 2011.08.20 - 14:17:51 »

Jo, du har såklart rätt! Jag tror vi har vår positiva livssyn att tacka, för att vi fortfarande försöker. Att vi orkar fortsätta försöka hitta ett sätt att må bra, och orkar resa oss efter varje bakslag/nederlag. Lite rikare på erfarenheter varje gång.  :smooch:

The Moniker har jag inte upptäckt ännu. Ha en härligt energigivande kväll och var härvarande under tiden du njuter av föreställningen.  :flowers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #608 skrivet: 2011.08.20 - 15:35:16 »

http://www.youtube.com/watch?v=_rXWFwIO_VE&feature=youtube_gdata_player
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #609 skrivet: 2011.08.21 - 01:29:54 »

Nu har vi kollat på Daniel! Han är riktigt bra!

Sedan skickade jag och en kompis hem barn och karlar och tog ett par glas vin och dansade lite. Ingen hade planerat det så vi hade ju inte partykläder på oss, men äger man dansgolvet kan man ändå ha jeans och t-shirt  :flirting:  :cool2:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #610 skrivet: 2011.08.21 - 01:48:59 »

Daniel = sångaren i The Moniker?  :confused3:

Gillade musiken. Snyggt och tidlöst!  :headbanger:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #611 skrivet: 2011.08.21 - 01:52:47 »

Vad betyder Maktub?  :confused3:

Jag tyckte det stod mat-tub först och det hade jag ju fattat!  :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #612 skrivet: 2011.08.21 - 08:29:28 »

Daniel=the Moniker. Övriga bandmedlemmar har ännu konstigare artistnamn... Ja, han är bra!

Maktub är arabiska, men jag kommer inte ihåg, men ungefär "det är sagt"
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #613 skrivet: 2011.08.21 - 10:50:46 »

Vet ni ... Igår hände något. Knäet och övriga kroppen är mindre svullen. Ont i armbågen har jag men varken mer eller mindre. I morse vägde jag 63,1. Har legat runt 65 rätt länge nu.

Jag dricker lymfarening (tre lagerblad och fem nejlikor i en liter vatten). En vecka nu. Två veckor till sedan uppehåll. Jag ska köra hela vägen nu.

Håll tummarna för mig!

Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #614 skrivet: 2011.08.21 - 11:47:08 »

Loggat



Sidor: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544