Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 07:56:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 275773 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #435 skrivet: 2011.07.13 - 11:06:12 »

sjalvklart. Det vet ju alla! Star i lagboken, art 2645537888.  :rolleyes: :whistle:
Loggat



/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #436 skrivet: 2011.07.13 - 11:39:56 »

Citat från: Mynlen
kanske hormonspel på g?

Det kan faktiskt vara så. Mensen är helt psyko, inatt vaknade jag och badade av svett... Jag har precis fyllt 40, trodde kanske det skulle dröja ett tag till...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #437 skrivet: 2011.07.13 - 11:55:09 »

Nä, men jag trodde inte man gjorde det om man inte hade viktproblem, inte regelbundet ivf. Jag gjorde det inte förr och eftersom jag är normen för allt mänskligt beteende...  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #438 skrivet: 2011.07.13 - 12:02:15 »

Min mens har blivit knasigare sen jag borjat med LCHF, men innan dess hade mitt klimakteri borjat litet gran runt 40-42 ar. Inte mycket men sma tecken, som svettningarna osv. BLAAAA :mad_viking: :angrywife: :puke1:
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #439 skrivet: 2011.07.13 - 13:12:51 »

sjalvklart. Det vet ju alla! Star i lagboken, art 2645537888.  :rolleyes: :whistle:

Har de börjat med artikelnummer på lagarna nu?  :lulz: Men det kanske är smidigt, så man kan beställa sig en liten lag, när det pockar på.  :whink:

Citat från: Mynlen
kanske hormonspel på g?

Det kan faktiskt vara så. Mensen är helt psyko, inatt vaknade jag och badade av svett... Jag har precis fyllt 40, trodde kanske det skulle dröja ett tag till...

Men, så gör ju jag också! Vissa nätter. Fast det har jag ju haft problem med länge iofs. Till och från. Ofta får jag migrän efter en sån natt. Men har det med hormoner att göra? Hmmm...det vet jag inte.  Hoppas inte det iaf.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #440 skrivet: 2011.07.13 - 13:24:24 »

Jag har inte känt ett skit av klimakteriet. Mitt fett skyddar mig!  :throw_flowers:

Undrar hur det blir när man går ner förresten. Får man akutklimakterium, allt på en gång, sen kanske? Ska jag nog fråga doktorn om.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #441 skrivet: 2011.07.13 - 13:30:00 »

akutklimakterium, ja tack. Bara det akutar forbi ganska fort :) :clapping:

Men jag tror nog att mycket migran ar hormonelllt baserad OCKSA alltsa inte bara. Jag ar en som tror att allt beror pa hormoner. (nja, ganska overdrivet alltsa :rolleyes:)

Men min carpal tunnel syndrom visade sig vara hormonbaserad. Jag ar opererad for ca 22 ar sen, da hade jag just slutat med ppiller for att bli gravid. Nu har det kommit tillbaka, pga klimakteriet. Suck.  :mad_viking: vantar dock nu med operation tills det blir FOR mycket eller det kanske gar over efter Klimakteriet.

Jag har fatt haftiga tinnitusanfall sen mars, och jag borjade med LCHF i februari. Vem vet ar dom hormonbaserade ocksa.  :angrywife: :angrywife: :fork_off:
Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #442 skrivet: 2011.07.13 - 13:31:00 »

sjalvklart. Det vet ju alla! Star i lagboken, art 2645537888.  :rolleyes: :whistle:

Har de börjat med artikelnummer på lagarna nu?  :lulz: Men det kanske är smidigt, så man kan beställa sig en liten lag, när det pockar på.  :whink:




Har i holland har lagarna artikelnummer :nod-yes:. Vet inte hur det ar hos er...  :hm-hm:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #443 skrivet: 2011.07.13 - 13:42:17 »

Här har de paragrafer och stycken tror jag.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #444 skrivet: 2011.07.13 - 16:14:13 »

Citat från: Sorla
Citat från: Mynlen
kanske hormonspel på g?

Det kan faktiskt vara så. Mensen är helt psyko, inatt vaknade jag och badade av svett... Jag har precis fyllt 40, trodde kanske det skulle dröja ett tag till...

Men, så gör ju jag också! Vissa nätter. Fast det har jag ju haft problem med länge iofs. Till och från. Ofta får jag migrän efter en sån natt. Men har det med hormoner att göra? Hmmm...det vet jag inte.  Hoppas inte det iaf.  :shake_head:

Idag har jag migrän... Längesedan sist och jag hoppas kunna häva den under dagen, men det var ju ett intressant sammanträffande.

(hur gammal är du Sorla, vi följs ju åt i diverse du och jag så varför inte klimakteriet oxkså :lol: )
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #445 skrivet: 2011.07.13 - 16:20:24 »

Jävla klimakteriekäringar!  :dribble:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #446 skrivet: 2011.07.13 - 16:59:25 »

Idag har jag migrän... Längesedan sist och jag hoppas kunna häva den under dagen, men det var ju ett intressant sammanträffande.

(hur gammal är du Sorla, vi följs ju åt i diverse du och jag så varför inte klimakteriet oxkså :lol: )

Jag fyller ju 41 efter sommaren, så ja, vi är ungefär lika gamla. Och morsan gick in i klimakteriet när hon var typ 40 plus. Det sägs att man följer sin mor..... Men nattsvettats har jag gjort till och från ganska många år..... Fast i vintras undrade jag nästan om det var klimakteriet, för då var det extremt jobbigt. Nu har det lugnat ner sig. Klimatanläggningen gör 20 grader i sovrummet. Och en tunn filt bara. Men vissa nätter vaknar jag fortfarande och får vända på filten.

Idag har jag INTE migrän. Det känns så fantastiskt skönt! Men jag har varit tvungen att överdosera magnesium några dagar. Så nu har det äntligen släppt i magen. Kanske kan jag dra ner magnesiumkonsumtionen om några dagar. Säkert kommer vågen visa 1 kilo mindre imorgon tack vare det. Och jag lutar åt att tro att överdoseringen gör att jag slipper huvudvärken i dag också.

Har du lyckats häva migränen än?  :hugsmile: Vad tar du? Har du någon effektiv motmedicin?

Jävla klimakteriekäringar!  :dribble:

Visst är det tillåtet att bli omotiverat vansinnigt arg när man är i klimakteriet?  :so_mad:

Fast vid närmre eftertanke så känns det onödigt. Jag är ju glad ändå, för det mesta.  :lick:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #447 skrivet: 2011.07.13 - 17:45:51 »

Jag tycker inte att det är obehagligt att svettas, inte ens på natten.

Hur mycket Mg äter du normalt och när du överdoserar?

Jag har en fundering. Äter arcoxia mot inflammation i lederna. Högwr armbåge har varit lite elak ett tag, så jag äter till och från. Idag tog jag alvedon till, som boost. Undrar om det kan dra igång huvudvärken???

Jag tar ipren och sover. Det är inte helt borta men bättre. Känns i ytterkanten på ögonen och i nacken, men jag har fixat tårtbottnar till lillemannen som fyller tre imorrn. Hoppas kunna ta en promenad ikväll.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #448 skrivet: 2011.07.13 - 18:53:00 »

Jag tycker nattsvettningarna är jätte jobbiga. Allt är blött och det blir kallt fasten jag helt uppenbart är för varm. Eller var alldeles nyss i alla fall.

Normalt äter jag mellan 375 och 725 mg / dag. Beroende på hur jag kommer ihåg att ta tabletterna. Men nu har jag dubblat dosen sen i söndags....har jag för mig att det var. Det har tagit till nu att få effekt.  :max-shock:

Oj, nu måste jag kila! Vi ses!  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #449 skrivet: 2011.07.13 - 20:49:44 »

Jag tog 500 mg extra nu i eftermiddag och huvudvärken, som iof var på väg bort, försvann helt. Ingen promenad, men klippning av vår kuperade gräsmatta.

Nu fotboll! Kom igen tjejer!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544