Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 03:51:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 279830 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #420 skrivet: 2011.07.11 - 00:12:55 »

 :thumbsup: Nu fick man se kartan!!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #421 skrivet: 2011.07.11 - 00:16:30 »

 :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #422 skrivet: 2011.07.11 - 23:45:31 »

Men darlings, vad är detta? +3 kg på ett par dagar. Ok jag kör hårt, men vilar hela dagarna sen. Äter inte direkt något mer. Eller det kanske jag gör... Nu på semestern.

Äh, vi får se. Ska vara snäll mot kroppen ett par dagar. Idag har jag kört ett lugnt zumbapass, mest för att hålla ryggen bekväm.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #423 skrivet: 2011.07.12 - 00:10:57 »

Det är Taberg. Ansträngning binder vätska.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #424 skrivet: 2011.07.12 - 08:09:36 »

kanske hormonspel på g?
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #425 skrivet: 2011.07.12 - 10:16:51 »

Du och jag följer varandras viktkurvor bra har jag märkt. När du klagar på att det går upp, har jag också just noterat det samma. När du dippade, gjorde just jag det samma.

Jag tror det är vädret som påverkar mig. Jag har mer värk i kroppen och knoppen, och det verkar binda vätska, plus att magen lägger av. Det blir snabbt kilon det. Kanske du har samma reaktionsmönster?  :hm-hm:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #426 skrivet: 2011.07.12 - 10:25:00 »

Men du är ju en smalis! Varför håller du på och väger dig?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #427 skrivet: 2011.07.12 - 10:54:41 »

För om jag inte gjorde det kanske jag skulle ränna iväg och sluta vara en smalis. Thats why.  :nod-yes:

Eller så tappar jag för mycket i vikt, utan att märka det i tid. Det är bra att ha koll, tycker jag.  :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #428 skrivet: 2011.07.12 - 11:14:52 »

Kan vara så, Sorla. Magen påverkar massor. Vädret påverkar kroppen.  :nod-yes:

Hemul, jag vet inte. För att hålla koll, men visst ser jag på mig direkt utan att behöva ställa mig på vågen. Men jag vill kunna hejda om det springer iväg...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #429 skrivet: 2011.07.12 - 12:26:32 »

Jo, jag vet ju med dig, LO, men jag trodde inte Sorla vägde sig regelbundet. Där ser man, en smygtjockis.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #430 skrivet: 2011.07.12 - 22:13:27 »

 :laugh: kommer osökt att tänka på ett filmcitat från någon film.. vet inte villken. men det lyder: Inside every fat person, there is a skinny one trying to get out! .. känns ju som att det också fungerar omvänt då... Inside every skinny person, there is a fat one trying to get out!  :laugh: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #431 skrivet: 2011.07.13 - 04:52:34 »

Lustigt. Jag har också det där citatet i huvudet, men jag är säker på att jag har det från en bok, inte en film.

Jag hittade de här.

"Inside every fat man, there is a thin man struggling to get out." - Cyril Connolly

"I’m fat, but I’m thin inside. …There’s a thin man inside every fat man."- George Orwell

"Inside some of us is a thin person struggling to get out, but they can usually be sedated with a few pieces of chocolate cake." - Unknown

Det första stämmer ju bäst, men jag har aldrig läst nåt av Cyril Connolly. Men det kan ju förstås vara så att böcker och filmer har lånat citatet. Fast det hjälper ju inte mig, jag har grunnat jättelänge på vad det var för bok jag läste det i. :blink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #432 skrivet: 2011.07.13 - 05:43:37 »

 :lulz: Tycker den sista där var klart bäst!  :lmao:

du har nog rätt i att det är friskt citerat till höger och vänster detta...så det kan vara svårt att bena ur var man hörde det först!  :blink:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #433 skrivet: 2011.07.13 - 05:53:28 »

Men jag vill veta vad det var för bok jag läste ju! Jo, det sista är bra.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #434 skrivet: 2011.07.13 - 09:55:42 »

Jo, jag vet ju med dig, LO, men jag trodde inte Sorla vägde sig regelbundet. Där ser man, en smygtjockis.  :whink:

Är det bara tjockisar som får väga sig va?!  Har ni ensamrätt eller?! :angrywife:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544