Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.30 - 18:17:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 282313 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #240 skrivet: 2011.04.13 - 18:15:46 »

Oj! Vad spännande! När är det dags? I sommar? :flowers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #241 skrivet: 2011.04.13 - 19:42:01 »

Japp, 1 augusti! Jo det är spännande  :nod-yes: Och riktigt roligt!

Och lite sorgligt. 12 år har jag varit där jag är nu, så det är ju inte bara att knycka på nacken och gå. Kommer att bli känslosamt att lämna - om det är någon kvar när jag går, mitt i semestern.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #242 skrivet: 2011.04.13 - 22:30:17 »

12 år är lång tid. Antar att du kommer att umgås en del med arbetskamraterna ändå. Så troligen blir det inte ett så abrupt uppbrott ändå, för jag antar att du har skaffat dig en del vänner där du är nu.  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #243 skrivet: 2011.04.14 - 09:02:38 »

Jo, Corny, kanske. Jag jobbar i en branch med mest män. Det är ingen här jag direkt umgås med på fritiden. Däremot kommer jag nog i mitt nya jobb träffa några härifrån.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #244 skrivet: 2011.04.14 - 09:30:33 »

Låter som en härlig branch! Kanske jag kan få förskingringskassan att omskola mig till det du är? :surprised:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #245 skrivet: 2011.04.14 - 10:33:24 »

 :laugh: det är männen du vill åt, inte jobbet - erkänn!!! :lick:

Jobbar med drift och underhåll av vägar. Sen blir det mer planering och utforming i lite mindre skala...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #246 skrivet: 2011.04.14 - 10:49:36 »

Ja vill va som du-uu-uuu!  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #247 skrivet: 2011.04.14 - 18:04:56 »

Ja vill va som du-uu-uuu!  :inlove:
Idag är det inte svårt att vara jag  :smile: Välkommen!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #248 skrivet: 2011.04.15 - 03:59:51 »

  :whistle: så ubi-duuu jag vill ju va som du-u-uu :yeah:
rockar loss till härliga rytmer och försöker se Hemul framför mig iförd reflexväst och skyddshjälm!...  :mad_viking: ?   :tongue:  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #249 skrivet: 2011.04.21 - 09:49:22 »

Det händer saker. Inte roliga saker tyvärr. Jag svullnar och mår sämre. Kan vara att jag har en förkylning i kroppen - jag hoppas på det...
Men det kan vara ett skov på gång. :tongue_wag:

Vaderna känns stabbiga och jag får fula märken efter strumpor, fingrarna svullnar lite, fötterna är ömma, särskilt på morgonen när jag kliver ur sängen och idag behöver jag ingen läppförstorande botox. Det sköter sig självt... :huuh:

Jag har varit hos en naprapat ett par gånger nu, för att förebygga lite nackvärk. Har lite ont hela tiden, men ibland mer. Idag är det MER!

Hjälp mig tänka mig ur detta. Jag är frisk och stark!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #250 skrivet: 2011.04.21 - 11:59:51 »

 :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #251 skrivet: 2011.04.21 - 18:35:58 »

Usch! Det låter inte bra.  :shake_head:  :hugsmile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #252 skrivet: 2011.04.21 - 19:34:38 »

Känner mig piggare nu. Dagen har varit seg, men jag var hos frissan och bantade ett kg hår - och med tanke på att det var ganska kort innan så fick hon ta fram maskinen idag  :smile: jag är grtmt nöjd!

Imbillar mig också att jag är lite mindre svullen. Drack rejält med vatten mitt på dagen och jag tror att det hjälpte till!

Jag snodde lite allerginässpray av maken i morse. Vet inte om det hjälpte, men undrar om jag kan ha reagerat lite på pollen. Det fullkomligt exploderar ju just nu...

Men så ni vet. Jag är frisk och stark!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #253 skrivet: 2011.04.21 - 19:36:59 »

Det låter mycket bra! Tankens kraft i kombination med lite "ta hand om sig själv". Duktig flicka!  :rose:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #254 skrivet: 2011.04.24 - 07:27:52 »

Känner mig bättre, men är svullen överallt. Benen, magen, fingrarna är ju vanligt, men tungan, svalget, ögonen (alltså själva ögonvitan) och läpparna är också svullna. Och det rör sig om ca 1,5 kg.

1. Vad kommer det ifrån?
2. Hur blir jag av med det?
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544