Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 18:54:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 279939 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #180 skrivet: 2011.03.09 - 22:15:46 »

TVn är i källaren, som för övrigt är en soutterängvåning och ingen riktig källare. Så jag gömde mig inte, var bara ensam hemma (barnen sover) och ville bort från skafferiet.

Jag tog med mig en dl jordnötter och en stor kopp te som snabbt tog slut (vätskebrist, och jag dricker rött te, så det räknas som vätska)
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #181 skrivet: 2011.03.09 - 22:52:13 »

Ahaaa! Ja det förklara saken :cool: *suckar* jag är nog den enda förtappade själen på detta forumet.... :cry: :byecry:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #182 skrivet: 2011.03.10 - 17:09:42 »

Ahaaa! Ja det förklara saken :cool: *suckar* jag är nog den enda förtappade själen på detta forumet.... :cry: :byecry:

Nä då! Det finns säkert någon till.  :lmao: Men det är inte jag, för jag är så präktig så.  :flirting:

Jag skulle iaf säkert ha löst suget lika dant som du LO. Fast inte i källaren dock. Rött te är min standard dryck på kvällarna och en näve jordnötter brukar kunna skrämma bort det mest förhärdade sug.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #183 skrivet: 2011.03.10 - 17:33:56 »

Nu är jag säker på att det är vädret. Idag hade jag gett vad som helst för en bastu! Åh, vad jag skulle vilja basta idag!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #184 skrivet: 2011.03.10 - 19:51:07 »

Åhhhhh! Bastu! Sauna!  :clap_jump: :nod: :nod: Saknar! Vill ha!!!
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #185 skrivet: 2011.03.10 - 20:08:00 »

Jag drack varm choklad som iof var ganska gott, men det hjälpte inte.

Märker ju att jag påverkas av vädret. Det har gått från riktigt högt högtryck till lågtryck, regn (snö) och blåst på kort tid. Då vill jag låsa in mig och bädda ner mig. Övervägde klart att föreslå att bygga koja med ungarna idag för att få ett litet krypin, men jag orkade inte :nonono:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #186 skrivet: 2011.03.10 - 22:03:37 »

Du har rätt, konstigt att jag inte har fått migrän.....!?! Bastu skulle vara underbart!  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #187 skrivet: 2011.03.11 - 12:49:45 »

Nästa vinter ska jag ha en bastu, det jar JAG bestämt :nod-yes:
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #188 skrivet: 2011.03.11 - 13:02:30 »

Du är ju finne, det fattar ju vem som helst att du ska ha en bastu - jag är ju svenne och har bastun som förråd (nej det har jag inte, för jag har ingen, de som byggde huset byggde förråd direkt)...

Piggare idag - bätter väder, helt klart. Men boostar D-vitamin också. Har slarvat några veckor.

Men jag har noterat på mig att jag måste lita på att kroppen vill ha energitillskott när jag mår som jag gjorde igår och i förrgår. Jag åt lite mer än vanligt och vågen pekar aningen ner. För mig börjar det alltså funka. Jag har aldrig haft något stort problem med fel signaler, men jag tycker att de är tydligare. Törst, hunger och brist på energi. Nu när jag sover ordentligt (mellan 7 och 7,5 timme per natt) så litar jag på även den signalen. Då gör det inget om det slinker ner lite "skräp".

Självklart inte för mycket och självklart inte i onödan. Men då och då! När kroppen säger så och inte bara hjärnan!

Ikväll blir det NIA-Jam!  :yay:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #189 skrivet: 2011.03.12 - 17:57:13 »

Shit vad kul det var. 1,5 timme rörelseglädje!  :yay: Kroppen dansar av glädje fortfarande!

Idag har jag bakat semel-bröd. Tänkt att äta med smör och ost ikväll tillsammans med grönsaker och dip. Nu är det ju ett par timmar kvar, men jag är skeptisk till att jag är hungrig då, bara. Åt en hamburgare med sånt bröd (platt med sesamfrön på) till middag.

I morse vägde jag 65,6 kg. Första noteringen under 66 på flera veckor. Det kanske rör på sig... Har börjat äta D-vitamin. Kanske tror kroppen att det är varmt?
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #190 skrivet: 2011.03.12 - 18:17:01 »

Grattulerar! :flowers: Eller så är det jordnötterna i källaren.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #191 skrivet: 2011.03.12 - 18:28:03 »

Oj va  bra, grattis!
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #192 skrivet: 2011.03.13 - 02:14:17 »

Grattis! Jag tror på källarövningarna.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #193 skrivet: 2011.03.14 - 16:01:38 »

Såhär var det i fredags:
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,2258.120.html

Och idag när jag vägde in mig vägde jag 65,6 kg. Dvs fortfarande under 66. Även om jag har en bit kvar känns det skitbra. Jag är starkare än någonsin och mår bra både fysiskt och mentalt. Det är roligt helt enkelt! (undrar om vi inte har ett väderomslag här igen, mot högtryck denna gången)

Har varit på anställningsintervju idag. Trodde inte alls att jag ville byta jobb, men det lät väldigt intressant och jag tror att jag utstrålar något just nu, så det såg ut som att de ville ha mig också. Vi får se vad det landar i. Jag har inget att förlora, för jag trivs mycket bra med mitt nuvarande jobb.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #194 skrivet: 2011.03.23 - 22:14:19 »

Vad är NIA-jam? :blink:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544