Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 16:43:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 279768 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #165 skrivet: 2011.03.03 - 00:27:15 »

Nämen vad kul!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #166 skrivet: 2011.03.03 - 09:42:47 »

Sådana tillfällen är guld när man handlar kläder och upptäcker att man kommer in i en helt ny storlek.
Jag kommer ihåg resten av mitt liv när jag ett par år sedan köpte en t-skirt-tunika storlek M och samma sommar
flera t-skirts på storlek S.
Och när expediten automatiskt hämtar små storlek eller konstaterar att vi har bara stora storlekar kvar, inget för dig :yay:.

Så gå runt nu på dina 36.or va lite mallig!
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #167 skrivet: 2011.03.03 - 12:28:10 »

Så gå runt nu på dina 36.or va lite mallig!

Precis det jag gör  :bg:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #168 skrivet: 2011.03.03 - 15:23:32 »

Wohoo!  :yay:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #169 skrivet: 2011.03.03 - 15:29:51 »

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #170 skrivet: 2011.03.05 - 08:55:00 »

vad söta ni är :inlove:

Frallor / semlor

3 stora ägg ( 220g)
50g smör
1 dl solhavre( den som klarar mjölk använder grädde)
40g husk ( eller 20 husk +20g kokosmjöl, eller 20g husk och 20g pofiber)
2tsk bakpulver
(lite salt till frallor, eller lite sötning till semlor om man så vill, men inget måste)

blanda , låt stå och svälla.
9 stora muffinsformar
25minuter i 175 grader

Jag är osäker om man skulle smälta smöret, jag har inte gjort det, och då blir det lite smörklumpar i degen,
men dom försvinner ju i ugnen  :flirting:

Jag kör 5 dubbel deg på en gång

21 ägg ( 1100g)
250g smör
4-5 dl solhavre/ grädde
100g husk
100g ( 5dl) pofiber
10 tsk bakpulver

Nu är de i ugnen. Jag smälte smöret, lät degen svälla en dryg halvtimme, så konsistensen var som en smördeg ungefär. Jag kunde rulla bollar. Det gjorde jag och la i formar. Får se om de blir större i ugnen...

Tanken är att de ska bli semlor idag!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #171 skrivet: 2011.03.05 - 15:00:08 »

Hoppas du blir nöjd med dom och kan mumsa till mello! :wave:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #172 skrivet: 2011.03.05 - 15:02:30 »

Jag körde en storsats i går i brödformar. Det gick lika bra.
Jag kommer nog rosta någon snart.

Några semlor/frallor från förra bakningen har fått bli torra på bordet, där funderar jag om
man skulle göra krutonger av dom.
Är det bara steka dom i smör, eller fungerar olja bättre/ eller torka i ugnen + lite salt och krydda ?
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #173 skrivet: 2011.03.05 - 15:25:33 »

De är redan mumsade, till kaffet. (se semmeltråden)

Vi gjorde hetvägg av dem, vilket hela familjen tyckte var bättre än ren semla. :lick:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #174 skrivet: 2011.03.09 - 19:29:20 »

Har sug idag. Har ätit mycket mat, GOD mat! Men det hjälper inte riktigt. Troligen lite vätskebrist. Har varit på möte i Kristianstad (drygt fem timmars resa totalt) då blir det lätt vätskebrist.

Det fanns lite 72%-ig choklad till kaffet och jag tog 2 bitar. De var små! Annars har jag bara ätit bra. Ägg och makrill som tidig frukost 5.30, ägg igen när jag kom fram runt 9. Lite för mycket lunch - spenatsoppa + järpar (med jättegoda perfekt tillagade grönsaker till). Kycklinglår när jag kom hem, strax efter 18. Tog en extra bara för att det var gott, trots att jag var mätt.

Och nu känner jag mig helt orolig i kroppen. Funderar på vad som finns i kylskåp och skafferi. Läge att koka en stor balja te och sätta mig i källaren!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #175 skrivet: 2011.03.09 - 19:31:45 »

Sötsug eller matsug?

Själv har jag stessat runt som en skållad råtta, men på mig har sånt effekten att jag tappar aptiten istället. Fast den kommer nog snart tillbaka.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #176 skrivet: 2011.03.09 - 19:40:19 »

Det kanske blev för mycket kolisar igår? Dricka vatten brukar dämpa mitt sug. Eller ge efter för det.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #177 skrivet: 2011.03.09 - 19:45:58 »

Det kanske blev för mycket kolisar igår? Dricka vatten brukar dämpa mitt sug. Eller ge efter för det.  :flirting:
River mig i huvet och funderar, men nej. Jag åt en msk hemgjord mandelmassa med ytterst lite socker ihop med vispad och varm grädde (både ock). Inte speciellt mycket. Avstod semlan på jobbet.

Jag tror mer på stillasittande åkande idag. Det brukar göra mig hungrig. Men nu är jag inte hungrig, bara sugen. Sötsug. Nej, inte direkt. Vill bara ha något att stoppa i munnen.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #178 skrivet: 2011.03.09 - 21:04:59 »

Det är naturligt!  :throw_flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #179 skrivet: 2011.03.09 - 21:29:24 »


Och nu känner jag mig helt orolig i kroppen. Funderar på vad som finns i kylskåp och skafferi. Läge att koka en stor balja te och sätta mig i källaren!
:eeek: Källaren????
Det brukar vara mitt gömställe också, i pannrummet närmare bestämt, där både jag eldar och tar en cigg :redface: med kaffekoppen i knät :rolleyes: :whistle:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544