Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 08:01:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 281498 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #150 skrivet: 2011.02.21 - 13:26:50 »

Tack Sorla. Du har säkert rätt! Magnesium är ju bra om man kommer ihåg att ta. De hjälper inte i skåpet, eller? :bang_head:

Ska läsa på lite om vattenlösliga fibrer, som vi ju faktiskt behöver, till skillnad från fröskal och annan cellulosa. Sit ups kanske jag kan testa. Dansar omkring jämt tycker jag, men det hjälper ju inte.

Nu ska jag ta mig ett stort glas vatten igen.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #151 skrivet: 2011.02.21 - 13:33:39 »

Det är klurigt det där att få rutin på mediciner och tillskott. På vardagarna har jag äntligen fått det att funka. Men så blir det helg, eller man är ledig, då kör det ihop sig direkt.  :smack_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #152 skrivet: 2011.02.21 - 20:31:39 »

Har du bakat med pofiber?
Dom där semlor/frallor med husk och pofiber fortsätter att få min mage att fungera smidigt och bra.
Rekommenderas fortfarande. :nod-yes:
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #153 skrivet: 2011.02.21 - 20:38:16 »

Tack Idalinda! Ska göra det när jag hinner och orkar!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #154 skrivet: 2011.02.23 - 22:15:39 »

Igår kväll och nyss åt jag 750 mg Mg och en tablett med gurkmeja. Kanske gör det nytta, för idag funkade magen ok. Det var ingen kamp att gå på toa.

Kvällens överaskning var när jag kissade - gult och grumligt, nästan så jag undrade om dottern inte spolat efter ett stort besök, men det luktade inte så i alla fall, så jag misstänker gurkmejan. Fast jag åt den i går kväll...

Efter vad jag nu läst om gurkmeja och jag har en inflammatorisk sjukdom så kanske jag kan hjälpa kroppen lite i alla fall.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #155 skrivet: 2011.02.24 - 19:22:34 »

Fortsätter med gurkmeja - tar två gånger per dag (dvs idag har jag tagit två gånger och ska försöka få till det så ett tag till). Jag tycker magen är bättre. Inbillning eller inte?

Jag hoppas starkt på ett positivt resultat på vågen... Men jag väntar nog till måndag.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #156 skrivet: 2011.02.25 - 12:03:25 »

 :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #157 skrivet: 2011.02.25 - 23:03:26 »

Idag, efter taco-middag med vin och choklad, klarade jag en sak som jag inte gjort på flera år. Spänna och dra in magen så att den kom innanför revbenen.

Jag har liksom kunnat släppa ner buken och andas in så att hela magen typ blir päronformad, men inte en spänd, ganska platt mage som går in upptill. :whistle:

Tror att gurkmejan bökar göra nytta nu också. Lite väl mycket kanske, men magen funkar! Ska minska till en om dagen tills jag märker stabilitet så kanske jag ökar igen.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #158 skrivet: 2011.02.28 - 10:58:04 »

Härligt att magen funkar igen. Tar du gurkmejan i kapsel eller direkt ur kryddburken?
Loggat

/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #159 skrivet: 2011.02.28 - 11:37:01 »

ihoppressad i tablettform. Vill inte kalla det kapsel, för det är det inte.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #160 skrivet: 2011.02.28 - 21:27:13 »

Ok, jag är nyfiken på resultatet. Funderar också på att börja äta gurkmeja men jag äter så mycket tillskott nu att det börjar bli jobbigt. Tar en stund att trycka ut alla tabletter och svälja ner dom med vatten.
Loggat

/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #161 skrivet: 2011.02.28 - 22:34:59 »

Vad äter du för tillskott och varför?

Själv äter jag magnesium och nu gurkmeja. D-vitamin när jag kommer ihåg.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #162 skrivet: 2011.03.01 - 09:02:34 »

Jag har fastnat och verkar sitta hårt...66,1. Har tangerat strax under 66 vid något enstaka tillfälle, men det har tydligen stannat.

Kanske ska jag bara låta det vara och invänta lite varmare väder, så att kroppen vågar släppa mer lager.

Fast i helgen fick vi hem massa kött. Det hoppas jag gör att jag får med mig mat till jobbet lite oftare (igen). Och sedan när det blir varmare så ska jag äta sallad. Då kan man ha lite ingredienser liggande i kylskåpet här och göra en fräsch varje dag. Men än så länge är det lite för kallt.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #163 skrivet: 2011.03.01 - 15:47:03 »

Vad äter du för tillskott och varför?

Själv äter jag magnesium och nu gurkmeja. D-vitamin när jag kommer ihåg.

Kolla kosttillskotstråden :)
Loggat

/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #164 skrivet: 2011.03.02 - 22:50:50 »

Vet ni vad?

Idag köpte jag ett par byxor, jeans, i stl 36  :eeek: Det är en tantaffär och det är inte samma 36 som om jag köpt den i en ungdomsbutik, men ändå. Jag har ett par likadana hemma i stl 40 som jag tycker är lite stora, men två stl mindre kunde jag inte gissa.

Så det innebär, att trots att jag fastnat i vikt har kroppen fortsatt att omforma sig. :thumbsup:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544