Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 06:33:31 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 275764 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #120 skrivet: 2011.02.04 - 20:34:11 »

 :nonono:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #121 skrivet: 2011.02.05 - 00:02:13 »

:nonono:

Hon verkar svår att blidka, den där hemulen  :flirting: :blink:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #122 skrivet: 2011.02.05 - 00:29:20 »

Men jag hatar badhus! Jag vill inte simma i bassäng. Men jag ska offra mig och gå en kurs. Sen ska jag crawla i i havet. När jag blir smal.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #123 skrivet: 2011.02.05 - 01:07:14 »

 :thumbsup: klart det går bra att gå en kurs!  :clapgrin:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #124 skrivet: 2011.02.05 - 07:33:00 »

Hon är envis som en röd gris! :biggrin1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #125 skrivet: 2011.02.05 - 14:12:57 »

 :laugh:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #126 skrivet: 2011.02.05 - 14:32:40 »

 :pig:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #127 skrivet: 2011.02.07 - 20:36:22 »

Om jag nu tar tillbaka min tråd :lmao:

Idag 65,5 på vågen, trots första mensdag!
Känner mig kanon! :yay:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #128 skrivet: 2011.02.08 - 15:01:09 »

Låter toppen LO!!  :yeah: :yeah:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #129 skrivet: 2011.02.08 - 16:32:34 »

:babbit:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #130 skrivet: 2011.02.08 - 18:54:58 »

Idag var jag och simmade - fem längder kanske och inte ens i sträck, men i alla fall.
Dottern går på simskola. Det kanske är värt att vara med i några av dessa gånger i alla fall.

Dagmamman sa idag att de har rea på Flash. Tror jag ska gå dit imorrn och prova jeans!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #131 skrivet: 2011.02.08 - 19:20:34 »

Simma på du, jag är avis, jag gillar simma och basta i badhus, men har ingen sådan på knutarna :sad:

Nya jeans är en sådan lyft, när man väger lite mindre än tidigare :nod-yes:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #132 skrivet: 2011.02.08 - 20:10:16 »

Ja, gör det, när du ändå är där liksom. Jag tror att du kommer bli beroende.  :nod-yes: :tongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #133 skrivet: 2011.02.14 - 06:59:07 »

65,5 på vågen i morse också.
Inte så mycket att säga om efter en melodifestivalhelg mamma.

Innan själva mello (genrepet i fredags) var vi på Mc Donalds. Hos mamma blir det alltid god mat och hon vet ju att vi inte äter potatis och sånt, men glass till fika var för gott för att motstå. Men egentligen tror jag mest att det handlar om vätskebrist.

Jag dricker alldeles för lite vatten när jag är iväg så. Och så tränade jag i går kväll. kroppen hade klart behövt mer.

Jag ska försöka dricka rejält under dagen så kanske jag hittar balansen igen. Sova en sväng vore ju inte heller fel. Sonen har hostat och haft feber, så jag har sprungit lite på nätterna.

Men, för att balansera alla bortförklaringar, det var en av de roligaste helgerna på länge. Dottern fick mello i födelsedagspresent och var överlycklig. Jag var och hälsade på en kär väm och hennes fyra döttrar. Strålande soliga vinterdagar. Och jag går i alla fall inte upp i vikt, trots en del slarv.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #134 skrivet: 2011.02.17 - 21:57:24 »

Bra och dåliga saker.

Jag har energi och har kommit igång och träna. Och det är med mersmak. Tre dagar i veckan kör jag just nu - simning, pilates och zumba. Plus att jag går mina hundratvå trappsteg till cafeterian varje dag.

Dåligt. Magen är lite trög. Hård och långsam känns det som. Har druckit mycket idag och tog lite fiberhusk i vatten i morse, men det händer inte så mycket. Magnesium nu ikväll. Någon som kan tipsa?
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544