Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 02:05:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 279823 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #105 skrivet: 2011.01.31 - 07:30:14 »

Jag röstar också för restaurangmaten och svullna fingarar.
Det räknar jag med alltid efter kinamat, vissa puffér och tacocips.
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #106 skrivet: 2011.01.31 - 19:30:31 »

Verkar som att kroppen gör små skutt. Samlar vätska en dag för att sedan lämpa av allt :lol:
Idag var det åter en bottennotering. Jag vägde mig 4 olika omgångar, flyttade vågen varje gång och den vippade på ett hg en gång (neråt), men tre av fyra visade den 65,0 :thumbsup:!

3 kg kvar! Eller 4. Jag vill ju ha högstavikten runt 62.

Kodstycke:
Resan ska gå mot 62!

03/11    68,7 (med kläder)
11/11    66,8 (-1,9 = mycket vatten)
20/11    66,6 (-0,2)
28/11    67,7 (+1,1)
08/12    66,3 (-1,4 - det varierar en del)
16/12    66,4 (+0,1)
29/12    67,4 (+1,0)
03/01    66,8 (-0,6)
10/01    66,8
18/01    66,6
19/01    65,7 (-0,9)
31/01    65,0 (-0,7)
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #107 skrivet: 2011.01.31 - 22:56:52 »

Yeppee för 65 !
Imponerande att du orkar  kämpa med dom sista kilona!
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #108 skrivet: 2011.02.01 - 07:42:08 »

Hepp!  :thumbsup: Vi ses snart!  :yay:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #109 skrivet: 2011.02.04 - 09:06:18 »

Känner mig så nöjd.
Ligger jämnt runt 65 kg (inte under än, men inte över 66 heller).
Idag provade jag en kjol som jag köpte för ett par år sedan. Den var trång redan då, men jag tyckte den var söt. Idag satt den perfekt :thumbsup:
Om ett tag ska jag prova jeans igen. Men jag har nog några kg kvar till dem.

Det bästa som hänt de senaste dagarna är att valkmagen är i princip borta. Knäpper jag brallorna så är det inte en ring som lägger sig ovanpå linningen.

Det som jag har kvar är låren. Det mesta sitter precis nedanför grenen, på insidan låren. Där skulle jag vilja krympa flera cm. Men jag vet inte om det är möjligt. Skulle vilja tajta till på riktigt. Tips någon?
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #110 skrivet: 2011.02.04 - 14:08:09 »

Å, sånt är så roligt!  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #111 skrivet: 2011.02.04 - 14:08:35 »

Simning! Särskilt kraftfull bröstsim med rejäla bentag.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #112 skrivet: 2011.02.04 - 16:35:01 »

Simning! Särskilt kraftfull bröstsim med rejäla bentag.  :nod-yes:
Tack för tips.
Undanflykter:
1. Jag tycker det är SKITTRÅKIGT att simma.
2. Mina knän och höfter är inte helt förtjust i bröstsim.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #113 skrivet: 2011.02.04 - 16:56:06 »

Bra skäl att låta bli: det är klor i vattnet.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #114 skrivet: 2011.02.04 - 17:03:04 »

Man behöver väl inte simma i klorerat vatten!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #115 skrivet: 2011.02.04 - 17:20:59 »

Ska du isbada? :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #116 skrivet: 2011.02.04 - 17:36:42 »

Ska du isbada? :rolleyes:
1. Tack för blomman! :smile:
2. Jo, saker och ting brukar ju dra ihop sig då i alla fall. Men det är nog inte för mig. Och jag har faktiskt inget problem med klor - vad jag vet. Men som sagt knän och höfter gillar inte bröstsim.

Men tanken har slagit mig. Dottern går på simskola en dag i veckan, så man kanske skulle passa på att i alla fall prova en gång.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #117 skrivet: 2011.02.04 - 19:46:32 »

Kan du frisim? Dvs crawl. Det är skonsammare för knä och höfter. Sen när du kört det någon tid kanske knä och höfter mjukats upp så att det känns bättre. Jag tog en vuxenkurs för 2 år sedan. Sen dess är jag helt fast. Det är så roligt! Och astman gillar det.

Eller kanske något av de här varianterna passar? Kom bara ihåg att koppla in magmusklerna i varje övning!

  • Gummibandsträning. Om du sätter fast bandet runt soffbenet, eller något annat tungt, och runt vristen. Och så ställer du dig med sidan emot och drar benet över det andra benet. Det ska kännas på insidan av låret, högt upp.
  • Ligga på sidan och lyfta understa benet upp i luften någon decimeter a la Susan Lanefelt. Svårare att göra så det känns tungt när man börjar vara starkare. En variant på den är att stå på diagonalen över en pilatesboll eller en stol. Man ska alltså vila med armbågen mot stolen/bollen och hålla kroppen rakt ut diagonalt med fötterna långt bort från stolen. Och så håller man upp den undre foten och låter det övre benet ta all kroppsvikt. Så sänker och höjer man höften och håller kroppen rak hela tiden genom hela rörelsen. Då får magmuskler, midjemuskler, lår och rumpa jobba.
  • Att sitta mot en vägg i luften stramar också upp låren. Det är nog inte bara insidan som behöver stramas upp.....  :flirting:
  • Jo, en till. Knyt ett gummiband runt bägge knäna, strax ovanför knäskålarna. Ligg på rygg med böjda knän. Knäna upp i luften så höften och knäna är i 90 graders vinkel. Sätt ihop fötterna och sära på knäna. Det blir riktigt tungt efter några repetitoner. Är det för lätt får du knyta åt gummibandet hårdare, eller ha det dubbelt. Jag brukar köra 3 * 10 repititioner. Det tar även nederdelen av rumpan. Den där delen som gärna hänger.  :flirting:
  •   Man kan sätta en liten gummiboll mellan knäna och knipa ihop med många repititioner också. Om höften tillåter.
  • Knyt ett gummiband runt vristerna och gå framåt. Det ska bli kort-korta steg. Först framåt ca 10 pyttesteg och sen bakåt samma sträcka. Sen går man sidledes med samma pyttesteg och tillbaka. Spänn magmusklerna och försök ta ut stegen så mycket du kan.

Alla de här övningarna är såna jag har fått av sjukgymnasten för att rehabilitera mitt knä. Jag har fått flera, men det är så himskans svårt att beskriva det i text. Man skulle vilja visa och vara med och rätta, så det inte blir fel.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #118 skrivet: 2011.02.04 - 20:06:49 »

Å, en sån kurs ska jag också gå när jag blir smal! Har alltid velat lära mig crawla, men det har inte blivit av. Gillar iofs inte badhus, men jag gillar havet och sjöar.  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #119 skrivet: 2011.02.04 - 20:28:42 »

Hemul, tjockisar är också välkomna på kurser och i bassängen!  :flirting:

Faktiskt är det många överviktiga som simmar på kvällarna. Det är ju så skonsamt så att hela kroppen får jobba fastän man kanske har problem med knän och fötter. Det finns bassänger utan klor nu för tiden.  :nod-yes: Enda nackdelen jag kan komma på är att det är ganska dyrt.  :smack: Jag har tur som har en arbetsgivare som sponsrar.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544