Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 11:44:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 275614 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2010.11.01 - 22:36:11 »

Heja! Och stort grattis till att du mår bättre!   :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2010.11.01 - 23:57:28 »

låter som en utmärkt plan!  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2010.11.02 - 08:49:38 »

 :clapping: lysande!

Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #33 skrivet: 2010.11.02 - 13:13:09 »

Vad kul att läsa att du mår mycket bättre. Det ger en otålig och orolig själ tröst i all värk. Vad är det som gör att du mår bättre nu? Maten, medicin? Allmän livsstil?

 :flowers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #34 skrivet: 2010.11.02 - 14:38:13 »

Heja ! :thumbsup:,
roligt att du är mer aktiv här igen...
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #35 skrivet: 2010.11.02 - 21:09:12 »

Vad kul att läsa att du mår mycket bättre. Det ger en otålig och orolig själ tröst i all värk. Vad är det som gör att du mår bättre nu? Maten, medicin? Allmän livsstil?

 :flowers:
Sorla, mina skov har alltid betett sig såhär. Långa perioder riktigt dålig, långa (oftast längre) perioder i princip bra. Jag får lite ont i lederna som andra blir förkylda under mina bra perioder. När jag är dålig kan jag inte böja eller räta på knäna. Inte bära med, böja ihop eller räta ut armbågarna. Käken brukar trilskas ibland så att det blir svårt att tugga, vänster höft kan vara lite tjurig också. Ibland en led i taget, ibland allt på en gång.
Fyra dagar innan jag skulle börja jobba efter sonen, så grät jag för att jag inser att det inte gick en dag till. Jag kunde inte plocka upp honom ur sängen. Han var då 10 månader.
Nu är han drygt två och jag bär och lyfter och busar hur jag vill. Det är bara min fysiska styrka som sätter gränser. :)

Tack alla för hejjar-rop :D Ska försöka få igång vågen imorrn.

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #36 skrivet: 2010.11.03 - 18:24:42 »

Vågen visdae på 68.7 kg med kläder. lite bättre än förväntat  :lol:

Jag är nöjd med dagen. Åt tre ägg med smör till frukost. Lunch på en restaurang (blev bjuden) - buffé med sallad och en pannbiff (ja, till mig alltså) och lite steksky. Det var kanongott. Jag hade kunnat äta mer. Men jag var inte hungrig längre och övertygad om att jag skulle klara mig till middagen.
Kaffe med en tsk kokosfett i på eftermiddagen.
Lax med getosttäcke och smörslungad spenat serverat med gurka- och tomatsallad.

Kanske blir en kopp te till kvällen. Men det är det jag kommer att äta idag.

Jag känner mig inte proppmätt. Jag blir lite lurad av sug då och då, men det känns som en bra inledning.
Och vatten har jag druckit lite mer än vanligt. Idalinda skrev något om det. Och jag inser också att jag lider av vätskebrist...

Har bakat kakor med FYRA :max-shock: barn idag. De fick var sin när de var klara. Jag smakade på en smula som var mindre än 1x1 cm. Det är dagens "synd" ;)

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #37 skrivet: 2010.11.03 - 19:42:12 »

Det där med vatten är konstigt.
Jag är vanligtvis inte törstig alls,
men nu när jag försöker dricka mer kan jag känna mig törstig också , mysko :crazy:
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #38 skrivet: 2010.11.03 - 19:45:26 »

Nej, inte konstigt. Jag tror att kroppen anpassar sig efter tillgång.
När den VET att det finns tillgång så skickar den signaler. (helt egen teori)

Sedan tror jag att vi är dåliga på att känna skillnad på törst och hunger. Lätt att tro att man är hungrig när man egentligen behöver dricka.

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #39 skrivet: 2010.11.04 - 01:20:26 »

/LO, kan du vara snäll och lägga ut receptet på laxen med getosttäcket? Det lät verkligen som det bästa av två världar!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #40 skrivet: 2010.11.04 - 01:26:26 »

Nej, inte konstigt. Jag tror att kroppen anpassar sig efter tillgång.
När den VET att det finns tillgång så skickar den signaler. (helt egen teori)

Sedan tror jag att vi är dåliga på att känna skillnad på törst och hunger. Lätt att tro att man är hungrig när man egentligen behöver dricka.

/LO
Jag tror som du när det kommer till vatten. Men jag tror också att olika människor har olika behov av att dricka vatten. Många jag känner, dricker nästan inte vatten alls, medan jag dricker vatten kontinuerligt hela dagen. Sen kan det såklart vara en vana också. Jag dricker hellre vatten än äter mat, vilket väl inte är helt sunt i längden.  :whink:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #41 skrivet: 2010.11.04 - 20:17:38 »

/LO, kan du vara snäll och lägga ut receptet på laxen med getosttäcket? Det lät verkligen som det bästa av två världar!
Extremt avancerat faktiskt... :whistle:
Färsk getost (vit, men utan hårt "skal")
Creme fraiche (ungefär lika mycket som osten)
Blanda ihop och smeta på på laxbitar
In i ugnen till 55-57 grader på ca 200 grader

Till det smälte jag smör i en panna och vände ner spenat som jag la runt laxen. Det blev snyggt och gott.

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #42 skrivet: 2010.11.04 - 20:55:37 »

Tack så mycket! Det lät så gott att jag ville testa! Och visst är det väl alltid de mest avancerade rätterna som blir de godaste?  :whink:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #43 skrivet: 2010.11.07 - 10:43:02 »

Jag inser att jag är en frossare. Kanske inte i en grotesk bemärkelse, men när det finns godsaker så kan jag inte sluta äta, om jag inte stålsätter mig.
När jag tänker efter har jag alltid gjort det. Som ung gick jag aldrig upp i vikt. Var smal som ett streck. Men kom det fram chips på någon fest så åt jag mest, utan konkurrens.
(En fördel är att jag aldrig frossat i godis, kakor eller bullar, bara salta saker)

Nu äter jag inte chips. Men ost, mörk choklad, oliver... Bra grejer, men för mycket är inte bra. Nu har jag bestämt att det får vara ok fredag/lördag kväll. Men då får jag tänka mig för vid middag och lunch, sluta äta när jag inte är hungrig längre.

Den delen har faktiskt gått riktigt bra. Igår tog jag lite till, men insåg efter ett par tuggor att jag faktiskt var mätt. Då slutade jag.

Så det är det jag satsar på på riktigt. Äta till jag är lagom mätt när det är mat! Inget emellan. Lite frosseri på fredag-/lördagkväll.

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #44 skrivet: 2010.11.07 - 11:19:07 »

Alla har vi våra laster och dom ska man verkligen akta sig för!
Min man kan inte ha glass i kylen han kan äta litervis på ett dygn!
Jag kan inte ha bullar, kakor, godis, jag äter upp dom.
choklad är en gränsfall ibland kan det finnas flera i skåpet ibland käkar jag en hel kaka bara för att.

Kämpa på! Jag hittade någon konstig växel nu och kör bara som ett tåg, första fredagen på evigheter utan något extra,
inte ens en bit mörk choklad hos mig!
jag kan tillåta lite mörk mint under resans gång, men tar inte ens det om läget inte blir akut.
Loggat
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544