Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 09:31:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 54 55 [56] 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 275589 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #825 skrivet: 2012.01.03 - 20:43:35 »

Två piller. Prednisolon.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #826 skrivet: 2012.01.03 - 22:06:45 »

10 mg?
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #827 skrivet: 2012.01.03 - 22:36:12 »

10 mg?
Totalt, ja!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #828 skrivet: 2012.01.03 - 23:55:53 »

Lite svullnad går väl inte att komma ifrån. Men det är ingen megados!
Jag kan tycka  att när man har en autoimmun sjukdom så är det så mycket tid som går åt att vila, när det hela tiden är så mycket man vill!   :confused3:
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #829 skrivet: 2012.01.04 - 07:00:39 »

Det kanske är det jag skulle lära mig... Sova mer. Lägga mig i tid ffa. Men så kommer Emil och håller en vaken halva natten - jag hatar när det blåser!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #830 skrivet: 2012.01.04 - 23:16:34 »

Idag kör jag cocktail... Prednisolon, arcoxia, alvedon, calcium och magnesium. Testar det några dagar får vi se. Jag avvaktar nog också några dagar med att minska kortisonet. Meningen var den 6, men jag får se.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #831 skrivet: 2012.01.04 - 23:32:35 »

Tänker på dig och hoppas att det hjälper.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #832 skrivet: 2012.01.05 - 00:48:06 »

LO, jobbar du, eller är du sjukskriven när du har det så här jobbigt?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #833 skrivet: 2012.01.05 - 06:59:30 »

Jag jobbar! Det är inga problem att jobba. Inte ett dugg fysiskt ansträngande faktiskt. Kontorsjobb. Och jag har ju inte så ont. Mest stel och orörlig. Och så vill jag så gärna må bra! Jag har ju fått smak på det liksom.

Tack för att ni bryr er!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #834 skrivet: 2012.01.05 - 18:51:44 »

Men även kontorsjobb kan vara jobbigt. Jag tycker du borde vara hemma och vila.
Loggat

/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #835 skrivet: 2012.01.05 - 23:44:16 »

Tack för omtanken Tina, men det hjälper inte. På något sätt. Jag har haft semester i tre veckor i Thailand. Det är lättare att ha ont när det är varmt, men jag blir inte friskare av att vara ledig. Och inte sjukare av att jobba.

Och jag är inte jättesjuk. Jag är inne i ett skov där måna delar av kroppen krånglar, men för det mesta är det helt hanterbart med hjälp av mediciner. Men dels behöver jag gnälla av mig lite, dels var jag så bra nyss, så jag vet ju att jag kan må bra!

Sen vill jag ha lite dagbok också, så jag vet hur jag mår. Man glömmer snabbt!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #836 skrivet: 2012.01.06 - 12:20:41 »

Tack för omtanken Tina, men det hjälper inte. På något sätt. Jag har haft semester i tre veckor i Thailand. Det är lättare att ha ont när det är varmt, men jag blir inte friskare av att vara ledig. Och inte sjukare av att jobba.

Och jag är inte jättesjuk. Jag är inne i ett skov där måna delar av kroppen krånglar, men för det mesta är det helt hanterbart med hjälp av mediciner. Men dels behöver jag gnälla av mig lite, dels var jag så bra nyss, så jag vet ju att jag kan må bra!

Sen vill jag ha lite dagbok också, så jag vet hur jag mår. Man glömmer snabbt!
Gillar när det gnälls lite :whink:....måste ju finnas någon ventil någonstans....är själv inne i ett skov i min Psoriasis...det är som det är ..att vara hemma gör det etter värre då man får tid på att tänka på värk och klåda....kämpa på.... :clapping:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #837 skrivet: 2012.01.06 - 22:10:56 »

Tack!

Vet ju inte var du bor Affe, men denna hösten och vintern har inte gynnat oss.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #838 skrivet: 2012.01.06 - 23:06:57 »

Den har inte gynnat mej heller..  :tongue_wag:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #839 skrivet: 2012.01.08 - 10:17:29 »

Den här långa hösten är skit för oss väderkärringar.  :tongue_wag: :puke1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 54 55 [56] 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544