Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 04:05:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 281281 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #60 skrivet: 2010.11.20 - 18:18:44 »

Nöjd med min vecka! Ganska i alla fall.

Med mig mat varje dag som jag varit på kontoret (4 av 5). I fredags åt jag en halv muffins till kaffet. Onödigt, men gott :smile:
Hemma har jag ätit två ägg, smör, 1/2 burk makrill och lite majjo till frukost. Middag på eftermiddagen. Någon kväll några nötter eller mandel, men för det mesta är jag nöjd.

Idag har vi varit på julmarknad, så en bit mjuk pepparkaka offrade jag mig på... Å andra sidan köpte vi god älgkorv som vi smakar på ikväll.

66,6 på vågen i morse, 2 hg mindre än förra veckan och jag har varit uppe på 67,3 och vänt.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #61 skrivet: 2010.11.22 - 11:37:53 »

66,4 i morse. Ytterligare 2 hg ner :nod-yes:
Ändå är helgen lite mer kh än vardag.

Igår bakade jag nöt-pepparkakor. De var helt ok, men hade velat ha mer smak.
Nästa gång blir det mer ingefära och kanske lite stevia också.

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #62 skrivet: 2010.11.22 - 18:50:24 »

Roligt det där när det vänder och går ner!
Det samma har hänt här med.
Jag har kört hårt i dag med bara kokta ägg och smör.
Nu blir det gryta på kvällen.
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #63 skrivet: 2010.11.30 - 22:40:04 »

Är på resande fot och sköter mig bra!

Åkte till Malmö i går morse. Kokade tre ägg som jag åt ihop med ost, skinka och bregott som severades på tåget.
Var på en lunchrestaurang i Malmö som serverade fläskfilé med frästa grönsaker, råkost och vitlökscremefraishe. Helt utan massa tjafs.
Flög till Arlanda med vidare transport till Uppsala. Träffade en vän på en restaurang och vi åt var sin sagolik kantarellsoppa. Sedan drack jag ett glas vin till.

I morse var det hotellfrukost med ägg (brukar äta äggröra men den såg ... ut) ost, smör och leverpastej.
Lunchen idag var julbord. Jag åt lagom mycket och blev inte övermätt. Men unnade mig en liten slurk glögg till efterrätt.
Fikaborden brukar digna på konferenser. Inget undantag här. Men jag har druckit kaffe och vatten, inget annat.

Dagens kvällsmat blev en höjdare, inhandlat på Ica och deli-butik. Oliver, Parma, champinjoner, tomat, sockerärter, nötter och färskost.

Håll tummarna för att jag kommer hem imorgon!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #64 skrivet: 2010.12.02 - 10:49:23 »

WOW!

Det är imponerande att klara av sådana tillställningar och resor med så lite kolisar.
Det är lätt att man tillåter lite här och där "bara för att".

Absolut superimponerande  :worshippy:!

SJ tog dig väl hem också?

Hur klarade sig trafiken förr i värden, men inte nu?
( nu teknik, tätt trafik, för lite personal till underhåll och snöröjning, anar jag...)
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #65 skrivet: 2010.12.02 - 14:38:51 »

Om vi spårar ur lite, som är vanligare på detta forum än på Sj, som tur är...
Jag kom hem. Två timmar senare än planerat. Men vad gör det - egentligen. Jag frös inte, jag hade mat med mig och mådde väl!

Man klarade inte trafiken förr heller, men det var färre som åkte, både på väg och järnväg. Det var då mindre sårbart om ett tåg blev försenat.
Sedan lever vi i en tid där just tid är så otroligt viktigt. Jag tror att man var mer tolerant och dessutom tog bättre tid på sig.

Och givetvis de senaste tio årens milda vintrar har satt sina spår i planeringen. Men en nedriven kontaktledning har INGET med vinter att göra.

Informationen både på tåget och på Centralen i Stockholm var lysande! De skötte sig exemplariskt. Vilket jag sa till tågvärdinnan som såg helt utmattad ut när vi var framme.

Tack för peppning! Tyvärr tror jag ändå vågen visar lite för mycket. Men en sak jag har slarvat med är vätska. Måste dricka vatten!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #66 skrivet: 2010.12.08 - 21:05:34 »

Jag hoppar ju som värsta järkan fram och tillbaka
66,3 i morse... 67,7 för en vecka sedan.
60 kg är något slags drömmål långt i framtiden.


* vikt.jpg (31 KB, 421x301 - visat 305 gånger.)
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #67 skrivet: 2010.12.08 - 23:40:09 »

Det går ju i alla fall åt rätt håll för dig!  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #68 skrivet: 2010.12.16 - 11:56:31 »

Jag begriper inte ett skit.
Igår morse vägde jag 67,8 - samma som när jag startade denna resan för några veckor sedan.
Idag vägde jag 66,4.

I förrgår åt jag bra, igår åt jag ok, men hade kalas på kvällen och åt lite mer kh än jag brukar.

Man kan väl säga att det varierar kraftigt...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #69 skrivet: 2010.12.16 - 14:00:18 »

Strunta i vågen och använd ett måttband i stället. Av olika anledningar binder man vatten i kroppen ibland och då kan vikten variera flera kilo. Att mäta sig på strategiska punkter ger ett mer rättvist resultat av viktminskning tycker jag iaf.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #70 skrivet: 2010.12.16 - 15:14:41 »

Jag förstår din frustration LO,
bara man fattar vad som gör vad skulle underlätta mycket.
Att man vet när man slarvar och när man gör det inte.

jag använde måttbandet flitigt ett par år sedan, men nu har jag helt glömt bort det.
Men visst märker jag skillnad på kläderna
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #71 skrivet: 2010.12.16 - 16:00:50 »

Tack för tips om måttband. Vet att det är skillnad, men jag känner och ser att jag är mer rundmagad när jag väger mer, så det hänger ihop...

Vet ni, idag hände för första gången tror jag, att jag inte var hungrig vid lunch. Folk runt omkring mig gick iväg och jag trodde klockan var 10. Så jag åt ingen lunch. Kl 15.30, hemkommen efter jobbet åt jag två kokta ägg och två skivor julskinka.

Fast jag ska äta julbord i kväll, så det lär väl kompenseras... Men jag brukar faktiskt inte äta mer än jag behöver där heller.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #72 skrivet: 2010.12.16 - 16:09:01 »

Det är alldeles för svårt att mäta sig om man är tjock, ivf om man måste göra det själv. Jag fick aldrig samma mått två gånger, så jag gav upp. Men kan man så är det nog bra.

För
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #73 skrivet: 2010.12.16 - 19:24:36 »

Du ser att det är smittsamt, det där att man inte är hungrig  :flirting:
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #74 skrivet: 2010.12.16 - 22:41:28 »

Det var gott! Jag tog om lite och åt en liten bit ostkaka. Och så drack jag ju glögg förståss, innan. Men skit i det. Och ganska måttlig ändå, det var många som var betydligt mättare än jag!
Som sagt, mitt mål är till sommaren!  :lol:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544