Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 14:09:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 282125 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #450 skrivet: 2011.07.13 - 21:51:29 »

äter ni magnesium för att bota huvudvärk? jag menar, jag är inte SÅ insatt i magnesium så jag är nyfiken! :rolleyes:
Loggat



/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #451 skrivet: 2011.07.13 - 23:16:35 »

Jag äter magnesium för att inte bli förstoppad och för att jag tycker jag sover bättre. Men nu när Sorla tipsade om högre dos magnesium, så testade jag och huvudvärken försvann. Den var påväg bort redan innan, det kände jag och jag känner mig aningen skör, som man gör efter migrän, men det kändes i alla fall som hjälp på vägen.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #452 skrivet: 2011.07.14 - 07:08:34 »

Det där tycker jag var intressant, att huvudvärksresterna försvann med magnesium!  :cheerleader:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #453 skrivet: 2011.07.15 - 16:03:29 »

Jag har en bekännelse, för mig själv mest. Min högra armbåge är INTE bra. Har försökt förtränga det rätt länge, men sedan några dagar är den dålig på riktigt. Har t.o.m. svårt att hålla lilleman i handen för jag inte kan ha armen rak.

Hoppas fortfarande på att det är en tillfällig svacka men jag är klart orolig. :sad:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #454 skrivet: 2011.07.15 - 16:07:34 »

uppsöka läkare ingen option`? Kram på dig. En försiktig såda så jag inte stöter till armbågen... :sad:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #455 skrivet: 2011.07.15 - 16:20:26 »

Brukar du få så när du får skov?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #456 skrivet: 2011.07.15 - 16:44:32 »

Inte i detta läget, Mynlen, medicin har jag och tar.

Höger armbåge är alltid start. Men det kan också hålla sig där och gå tillbaka. Jag hoppas på att jag kan hålla ihop det. Men kroppen smlar vätska och mår inte toppen.

Men jag låter det vara, lyssnar på kroppen och gör så gott jag kan.

Hjälp mig att tänka mig frisk. Jag ser mig själv som frisk!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #457 skrivet: 2011.07.15 - 17:12:18 »

Jag tänker så det knakar.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #458 skrivet: 2011.07.15 - 18:20:53 »

 :flowers: tack!

Fick armen och axeln maserad av maken och det känns bättre. Ska zumba ikväll, tror jag, för att hålla igång. Får se vad det blir resten av helgen. Toppen på söndag om kroppen känns ok.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #459 skrivet: 2011.07.15 - 19:10:37 »

Du ÄR frisk. *bestämmer* jag vet inte vad det är för något hos dig som orsakar detta?
Loggat



/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #460 skrivet: 2011.07.15 - 19:28:20 »

Obotligt optimistisk reumatiker som tror hon är botad varje gång jag är av med ett skov.

Och grejen är att denna gången är jag stark och snygg :flirting: också efter att ha mått bra ett tag.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #461 skrivet: 2011.07.15 - 20:36:15 »

aha! Reumatism.  Du är hursomhelst stark och snygg!  :crazy: Hoppas verkligen att det håller sig borta eller mindre LÅÅÅÅNG tid nu!
Loggat



/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #462 skrivet: 2011.07.15 - 21:25:39 »

 :flowers:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #463 skrivet: 2011.07.15 - 23:43:36 »

Uppsvälld mage!  :tongue_wag: Eftersom jag är ganska smal ser jag klart gravid ut. Det är jag inte. Undrar vad som är vad - magproblem ger inflammationer eller kroppen som helhet mår inte bra...

Det blir planerade måltider, mycket vatten och lagom motion för att komma på banan igen.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #464 skrivet: 2011.07.17 - 12:34:40 »

Idag har jag varit på Toppen igen. Kändes trögt i början och jag var seg i kroppen, men det gjorde inte ont någonstans. (nerför mötte jag en tjej på rullskidor på väg upp - finns folk som är konstiga på riktigt!)

Nu efteråt är jag också trött men kroppen känns bra (relativt... Inte sämre av att gå).

Har ätit mycket gurkmeja i två dagar. Det känns som det gör nytta.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544