Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 19:34:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 279780 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #45 skrivet: 2010.11.07 - 14:58:44 »

Fast någonting måste man ju festa på någon gång idalinda, annars tappar man sugen. Och tappade sugar suger.....   :confused3:

Vi förvarar vår choklad i ett skåp högt upp. För att nå måste man dra fram pallen. Då hinner man känna och tänka en gång till om man verkligen behöver ha en bit. Oftast räcker det med att ta ett glas vatten eller en god kopp Nespresso för mig. En kaka choklad kan räcka i månader ibland på det sättet. :crazy: Det är väl synd, för choklad är väl färskvara? :club_idiot: 
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #46 skrivet: 2010.11.07 - 20:34:26 »

Något får man gotta med allt ( just nu torkade skivor av jordgubbar och mandel)
Men för min del är det alltid enklast att köra hårt och snabbt för att nå MÅLET, och sedan tillåta lite saker.

När jag tillåter mig saker kan jag ändå hålla vikten så där ungefär.
Och nu vill jag komma till MÅL!!
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #47 skrivet: 2010.11.11 - 19:20:30 »

De senaste dagarna har gått sådär. Känner mig hungrig, men kan inte känna om det är sug eller faktiskt behov av mat.
Jag vet ju att jag reagerar med hunger när jag är trött. Kroppen behöver energi, mat ger energi... Kanske skulle gå och lägga mig i tid idag.

Fast idag har jag också kissat hela dagen. Så det verkar som att den släpper vätska. Kan inte säga att jag märker det på något annat sätt dock.

Ska vara hemma imorgon (ledig varannan fredag). Då ska jag i alla fall äta bra (fram till idol, då vinglaset och chokladen kommer fram  :lol: )

Nu har jag i alla fall bestämt hur jag ska få till mat till jobbet. Jag handlar så att jag kan ta med mig kokt ägg, avokado, någon ost, någon grönsak och kanske lite nötter/frön. Lite olika saker varje dag, så blir det ju inte tråkigt. Jag har en fin flaska olivolja stående på jobbet att krydda med.

Imorgon blir det vägning också!

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #48 skrivet: 2010.11.11 - 20:44:26 »

Det där eviga kissandet känns konstigt när man dricker mer än vanligt :nod-yes:
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #49 skrivet: 2010.11.12 - 22:00:06 »

66,8 i morse. Samma som för några dagar sedan, men inte upp i alla fall och minus ett kilo på en dryg vecka.
Nästa vecka blir det skärpning när det gäller lunch!

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #50 skrivet: 2010.11.12 - 23:43:07 »

Och ikväll har jag ätit så jag mår illa  :puke1:
Längesedan jag kände så. Kroppens signaler funkar. Jag kände att jag var mätt, åt mer för att det var gott och nu sotar jag för det!

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #51 skrivet: 2010.11.13 - 00:14:42 »

66,8 i morse. Samma som för några dagar sedan, men inte upp i alla fall och minus ett kilo på en dryg vecka.
Nästa vecka blir det skärpning när det gäller lunch!

/LO
:thumbsup:  :flowers: Bra jobbat, /LO!

Men varför skärpning med lunchen? Vad är det för fel?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #52 skrivet: 2010.11.13 - 07:54:15 »

Tack :lol:
Ett av målen var att ha lunch med mig och inte äta ute. Det hade jag inte en enda dag denna veckan. Bara det!

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2010.11.13 - 08:55:51 »

Det var bra gjort. Är det krångligt att ha matlåda på ditt jobb (taskigt kök, grupptryck...)?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #54 skrivet: 2010.11.13 - 09:33:32 »

Nä, inte alls. Det är jag som är lat...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #55 skrivet: 2010.11.13 - 12:06:12 »

Men det har du ju kommit över nu.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #56 skrivet: 2010.11.13 - 12:13:49 »

Exakt.
Eller egentligen är det ju inte lathet heller, bara att bryta en vana. Att antingen laga tillräckligt med mat till middagen dagen innan, eller se till att det finns något annat att ta med.
Om man ser till att ha mat med sig när jag sitter på kontoret så får det vara ok att äta utemat när jag är på vift!

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #57 skrivet: 2010.11.13 - 12:17:08 »

Nåja, det kan vara rätt trevligt att gå ut och äta med de andra också eller gå till personalmatsalen, vilket det nu är. Men du kan ju glädja dig åt att du är duktig och kommer att spara pengar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #58 skrivet: 2010.11.13 - 12:25:02 »

Det brukar vara många som har med sig mat också. Vi är ett stort kontor, så sällskap får man oavsett om man har mat med sig eller går ut och äter. Och ja, här ska saparas pengar  :nod-yes:
Äter man ute 5 dagar i veckan, 40 veckor per år, 75 kr per lunch. Det är 15000. Att ha med sig mat är ju inte gratis, men säg 1/3 så gör det ju ändå några spänn.

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #59 skrivet: 2010.11.13 - 12:35:20 »

Lätt en semesterresa! Tänkte på det när jag för en gångs skull åt lunch ute för nåt år sedan, vad dyrt det skulle bli att göra det dagligen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544