Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 10:21:53 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 281922 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #255 skrivet: 2011.04.24 - 10:45:40 »

Pollenallergi? Antihistamin?  :hm-hm:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #256 skrivet: 2011.04.24 - 12:06:43 »

Tack Sorla, jag har funderat i de banorna...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #257 skrivet: 2011.04.27 - 20:04:38 »

Vet inte vad det var som spökade. Nu är jag tillbaka på mina 65,5 (ok då 65,6). Lite tendens till migrän idag - får det ofta vid mens, men inte alltid. Mycket tankar som far omkring just nu också. Inga dåliga, bara många :lol:

Händer mycket på jobbet, är ute mycket och åker och det är hur kul som helst. Samtidigt som jag håller på att avveckla eftersom jag ska byta jobb. Och så grejar vi i trädgården och det är fint väder så man blir kollrig av bara det...  :lol: Och så fyller jag faktiskt 40  :eeek: nästa vecka...

Det här snor jag från en kompis facebook-logg: Tänk att varje dag hitta något nytt roligt att se fram emot och samtidigt leva i nuet! Sån känner jag mig just idag samtidigt som någon  :club:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #258 skrivet: 2011.04.27 - 23:20:01 »

Snurr-roliga-tankar alltså.

Vi snurra också med trädgården, barnens spelningar, husletandet, bilrenoveringar och ev. byten, studenten och presenter och kompisens barns gymnasieval och .... :)
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #259 skrivet: 2011.04.28 - 22:11:09 »

Idag har jag flyttat min Ticker! Till 65! Jag trort att jag landat där nu. Får se hur länge det blir. Men på det stora hela är jag jäkligt nöjd om det håller sig där. Känner mig snygg! :king: (om man nu får säga så :shy:)
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #260 skrivet: 2011.04.28 - 22:13:44 »

Nämen grattis!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #261 skrivet: 2011.04.28 - 22:56:20 »

LO, vad härligt!!!  :yay:  :clapping: 65 är en mycket bra vikt, tycker jag. Smal och kurvig på samma gång. (Vi är ungefär lika långa du och jag, därav mitt tvärsäkra uttalande... :shy: )

Klart att man får säga att man känner sig snygg! Om man aldrig gjorde det, skulle livet vara för tråkigt! 

 :rose: till en tjusig dam!  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #262 skrivet: 2011.04.28 - 23:27:25 »

Det är viktigt att kunna säga att det är bra med vikten!
Och sedan om det stämmer bra på en klädstorlek också är det perfekt.
Jag menar att man ligger  mitt i någon storlek och inte precis på gränsen så att M är för stor och S för liten tex.
Loggat
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #263 skrivet: 2011.04.29 - 00:14:45 »

Kul /LO  :thumbsup:   :flowers:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #264 skrivet: 2011.04.30 - 08:15:35 »

64,2 i morse, vad säger ni om det? Jag säger bara  :eeek: :w00t:

Provade en kjol som varit ful när den inte passat. Nu var den fin och på gränsen till för stor. :wave:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #265 skrivet: 2011.04.30 - 08:38:37 »

 :flowers: duktig du! :rose: :yay:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #266 skrivet: 2011.04.30 - 08:50:28 »

Nämen oj, LO! Här har jag inte heller hängt med. Hoppas huvudet känns bättre nu.  :hugsmile:

Men vad roligt med vikten! Att du känner dig snygg kan jag fullt begripa. Det såg vi ju på din dansvideo.  :cheers:

Men du, proppen verkar ha gått ur. Har du ändrar på något? Eller är det bara värmen och framtidsplanerna som gör skillnad? Pulandet i trädgården och ökad hjärnverksamhet kanske?  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #267 skrivet: 2011.04.30 - 09:26:12 »

Ja vad gör jag? Ingen aning. men det är mycket nu. Och det är bara roligt. Har ett pirr i magen och förväntningar på framtiden, samtidigt som jobbet just nu är jättekul.

Jag har inget sug efter att äta mer än jag behöver. Så proppen verkar som sagt ha gått ur. Målet har ju varit 62 till sommaren. Det känns som det kvittar, men jag närmar ju mig  :lol:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #268 skrivet: 2011.05.01 - 21:29:05 »

Idag har jag firat min 40-årsdag! Jag fyller på tisdag, men har haft släktmiddag som min goe make :inlove: har gjort helt och hållet (ok, jag gjorde en halvt misslyckad, men klart ätbar bea).

Ryggbiff på hjort som pepparstek. Råstekt potatis (till de som ville ha) en stor grön sallad med ruccula, sparris, broccoli, sugersnaps och hyvlad västerbottenost, tzatziki och bea.

Vi bjöd på köpt blåbärs-cheesecake som tårta. Hade ingen lust att göra egen tårta så det fick duga.

Och som kronan på verket vägde jag in under 64 i morse. 63,9! Tror ju inte att det håller riktigt efter idag, men ändå.

Och så lyckades alla, helt utan min hjälp, ta sig hem före kl 18 så jag hann iväg på mitt sköna zumba-pass.

Just nu: I love life!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #269 skrivet: 2011.05.01 - 21:49:00 »

Grattis grattis till både viktnedgång och födelsedag! :rose:   :party:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Sidor: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544