Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.30 - 11:58:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 282281 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #210 skrivet: 2011.03.28 - 22:42:49 »

Stan är Kalmar. Hur eller hur är väldigt småländskt  :laugh: Är inte smålänning själv men har adopterat det  :lol:

Det är bara ett litet yogacenter verkar det som som också har NIA-klasser två gånger i veckan, skulle bara kunna gå på det ena passet men verkar spännande och vill testa!!  :banana:

Men då är du ju snart där! Skönt! Men det sägs ju att det krävs lite mer arbete för att bli av med det sista, men det fixar du!!!  :smooch:

Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #211 skrivet: 2011.03.28 - 22:47:45 »

Utgångspunkten var 68 och jag har fastnat på 66, så snart där vet jag inte. Men det kvittar lite. Jag är hyfsat nöjd redan nu, men som sagt, de där fyra skulle göra susen!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #212 skrivet: 2011.04.07 - 14:32:07 »

Vad säger ni damerna? Vad ska jag göra? Det händer inte ett skit, mer än att jag faktiskt två dagar i rad vägt över 66. Har legat strax under i flera veckor.

Dags att ta tag i detta igen. Äta så mycket jag behöver och dricka te och vatten när jag känner mig sugen. Inser nu när jag skriver att jag varit sugen, småhungrig på kvällarna. Tagit några ostrullar och eller nötter för att det är gott.

Sedan är jag lite lite orolig över att jag drar på mig inflammation igen. Det är ingen större smärta någonstans, men jag är trött i nacken och lite öm i armbågarna. Det brukar vara tecken på att det inte är helt bra. Det kan väl också göra att kroppen samlar vätska. Kanske.

Så back to basic. Mat med till jobbet, så jag vet vad jag äter, bra mat hemma och te och vatten till "kvällsmat".

Och så kom jag på en sak till. Jag har börjat tugga tuggummi igen. Vanliga V6, typ. Har så illa andedräkt att jag måste göra något. Har köpt SB12 och äter 1/2 per gång och kanske 1-2 per dag. Men V6 äter jag ju nästan som godis. Det blir ju en del kolisar av det :smack_head: Någon som har något bättre tips för andedräkten? Som man kan ha med sig.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #213 skrivet: 2011.04.07 - 16:07:56 »

Det kanske hänger ihop. Tyggumina och andedräkten, suget, vikten och inflammtionen. Fast riktigt hur vete katten.  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #214 skrivet: 2011.04.07 - 16:28:45 »

Andedräkten har nog alltid varit som den är (varför är det så jobbigt att prata/skriva om det?). Vet inte vad det kan bero på. Tuggat tuggummi har jag gjort på senare tid. I perioder.

Men vätskesamling och tuggummi tror jag absolut kan hänga ihop. Inflammationer vill jag så gärna förknippa med mat eller något jag gör. Och jag kanske får fundera på om det är armhävningarna. Men jag vill inte sluta :shake_head: Men jag kanske får minska lite.

Idag har jag valk runt magen. :sad: Det är flera veckor sedan jag hade det. De sista kilona har suttit och sitter på låren och rumpan. Men som sagt, idag börjar jag dricka vatten. Inget stoppande i munnen i onödan. Fick stoppa mig själv med handen i nötpåsen i skafferiet (trots att jag sagt till barnen att det inte blir något innan maten :bang_head: )

Ska på kalas i helgen. Det får bli som det blir, men övriga dagar blir det inga avsteg! :angry:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #215 skrivet: 2011.04.07 - 17:21:58 »

Har du testat tungskrapa? Det är grymt! Man känner sig som en ny människa efteråt.  :nod-yes: 
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #216 skrivet: 2011.04.07 - 17:38:12 »

Ja, man brukar göra det när man har spytt rakt ut!  :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #217 skrivet: 2011.04.07 - 17:42:41 »

Meningen är inte att köra ner tungskrapan i halsen. Det heter väl inte halsskrapa heller?  :club:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #218 skrivet: 2011.04.07 - 17:54:55 »

Nej, men jag borstar tungan varje dag med tandborsten. Är det stor skillnad? Jag är nog lite benägen att hålla med Hemulen, det känns riktigt äckligt...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #219 skrivet: 2011.04.07 - 18:02:00 »

Jag tycker att det är stor skillnad mellan att borsta tungan och att skrapa den. Det känns som att man får bort mer med skrapa. Testa att göra en själv innan du köper. Du kan använda dig av antingen lite tunnare papp, eller någon lite hårdare men tunn plast. Klipp en ganska så lång remsa, böj den lite (eller kanske tom mycket?) och sen är det bara att sträcka ut tungan och skrapa längst bak. INTE ner i halsen bara!  :whink:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #220 skrivet: 2011.04.07 - 18:06:10 »

Behöver inte köra ner den i halsen. Allt längre bak än 4 cm räknas som VOMIT ZONE!  :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #221 skrivet: 2011.04.07 - 20:44:13 »

Nu är det jobbigt. Kämpar med sug, som jag inte vet vad det kommer ifrån. Eller är jag där igen att jag helt enkelt bara är van att äta något nu? Det bara blev så. Vad lätt det är att halka in där på det spåret.

Nu blir det te med en tsk kokosolja i. Skulle kunna äta en halv ost och en hög med nötter också  :nonono:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #222 skrivet: 2011.04.07 - 21:11:51 »

Känner igen den känslan. Men det blir längre och längre mellan gångerna.

Jag har ett planerat svull. Första dan det är riktigt varmt och skönt ute ska jag äta ett berg med vispgrädde och bär. :inlove: Och grannarna kan glömma att de får smaka!  Jag ska ha allt själv! Allt!  :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #223 skrivet: 2011.04.07 - 22:03:43 »

Tack Hemul för lite värmande sol!!!

Kokosolja struntar jag nog i i fortsättningen. Blir sur i halsen (kan man säga så?). Inte var det speciellt gott heller. Men idag har jag druckot mer vatten än på länge. Magen känns fortfarande helt uppsvälld, trots att jag ätit bra idag (2 ägg och 1/2 burk makrill, ugnsbakad falukorv med grädde och ost och lite grönsaker och laxfilé med wokgrönsaker med smör och olja i. Och en stor kopp te nu på kvällen.

Det har gått bra, jag står fortfarande emot. Men det är inte helt enkelt. SKa dricka lite mer vatten och äta magnesium och gurkmeja, som jag brukar.

Gonatt!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #224 skrivet: 2011.04.08 - 13:25:33 »

Det blev nog lite väl bra igår... Jag åt magnesium 750 mg, två tabletter med gurkmeja och så kokosolja på det. Det blev fart på magen. OCH huvet. Rejäl huvudvärk idag. Utrensning? Tror det. Så jag ligger ner mestadels.

Apropå Hemuls lilla söta film i Idalindas tråd. Det var jag idag... 66,7 igår och 65,5 idag...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544