Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 18:10:57 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO som den jag är  (läst 5433 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« skrivet: 2009.07.07 - 20:23:02 »

Hej
En del känner mig sedan tidigare, andra inte.
Jag är 38 år, har 2 barn och är gift.

Började med LCHF för snart tre år sedan, då jag ville gå ner i vikt. Jag har inte varit särkilt överviktig, men började närma mig en gräns som jag insåg att passerar jag den så kan det snabbt bli 10 kg till.

Jag har en reumatisk sjukdom (som jag fick en vag, men dock diagnos på först för två veckor sedan) sedan 18 år tillbaka. Den kommer och går i skov och i långa perioder är jag frisk, eller i alla fall symptomfri.
Varje gång jag varit frisk har jag tänkt att det är över, att det aldrig mer kommer tillbaka. Jag har testat alla möjliga olika mathållningar och mått rätt bra på många sätt. Men LCHF är något annat.
Nu är jag ju inte frisk med det heller, men jag mår bra på annat sätt. Känner mig bättre i magen och så.

Nu är jag ungefär på den nivå som jag var när jag startade för tre år sedan. Väger 68 kg och är inte tjock, men har valkiga lår och klämvänlig mage.
Målet är i första hand att må bra och i andra hand att komma ner i matchvikt som jag var i innan graviditeten och det senaste skovet.

Och jag tror tyvärr att kroppen har svårt att släppa på fett och vätska när man inte är frisk. Men om jag jobbar på det, så kanske det går åt rätt håll och skovet kommer att avklinga, det vet jag ju.
Nu är jag här för att kanske få hjälp med att styra upp tillvaron. Komma tillbaka på LCHF-banan på riktigt.

Vad säger ni? Vill ni stötta?
Jag kör rapporter här med lite ojämna mellanrum. Ska ta fram måttbandet och kolla någon dag också.

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009.07.08 - 06:00:00 »

Välkommen tillbaks.  :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009.07.08 - 11:34:42 »

 :flowers: hejsan och Välkommen åter!

var just inne och läste om dig på din andra tråd.. och vill bara säga Grattis!.. även om det nu gått ett tag sedan lilla bebisen kom till.  :whink:

klart vi stöttar dig!  :nod-yes: .. här finns så många snälla och rara människor  :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #3 skrivet: 2009.07.08 - 20:02:36 »

Tänker du babbla under den här rubriken eller ska du komma till dagboks-avdelningen  :whistle:, välkommen i vilket fall !
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #4 skrivet: 2009.07.09 - 20:22:57 »

Hm, har ju inte varit här på ett tag. Flyttar genast till dagboksavdelningen  :flirting:

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2009.07.10 - 14:16:05 »

Hello luv'

 :inlove:

Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.024 sekunder med 22 databasfrågor.