Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 01:00:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: kwidell presenterar sig :wave:  (läst 89622 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #150 skrivet: 2010.10.25 - 02:42:15 »

 :lmao: :lmao: :lmao:  :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #151 skrivet: 2010.10.30 - 03:05:13 »

Är på mycket bättre humör nu igen (tack och lov!)  :smile: hoppas innerligt att det ska hålla sig så även framöver!  :nod-yes: för guuud vad det tar på krafterna att må dåligt!  :tongue_wag:

lägenheten är det fortsatt kaos i  :rolleyes: .. även om vi hela tiden gör små små framsteg.
i dag tex så monterades det in ny inredning i städskåpet!  :lol: .. så nu går det att packa in sakerna som ska dit.  :thumbsup: .. sen har vi också bestämt oss för att ersätta ännu ett av underskåpen i köket med lådor.. är så mycket smidigare att kunna dra ut en låda för att plocka till sig det man letar efter... i stället för att behöva huka sig ner och rumsera om i halva skåpet innan man fått tag på saken man skulle ha!  :fork_off:
hade ju varigt önskvärt att jag insett detta INNAN vi satte dit en skåpslucka på berörda ställe bara  :laugh:.. men eftersom de bara kostar 185:- så käns det inte som någon större förlust endå!.. kan ju alltid ha den som reserv i fall det händer nått med en annan lucka  :flirting:

vidare så har vi köppt ett nytt matbord och ytterligare två stolar till detta. så nu blir det 6 stolar runt bordet som standard.  :lol: .. bordet är dessutom utdragbart.. så som max rymmer det hela 12 personer!  :thumbsup:  något som känns lyxigt!..  :cool:  men eftersom vi oftast har flera personer över sammtidigt så är det ju skönt att slippa skarva med flera olika bord!  :flirting: .. och när vi nu Äntligen hade plats med ett ordentligt matbord... ja varför inte slå på stort på en gång!  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #152 skrivet: 2010.10.30 - 03:49:25 »

Matbordet gjorde ni rätt i. Helt klart! Jag ska ha middag här nästa vecka, efter överentusiastisk inbjudning, för 8 personer, och det pallar egentligen inte vårt bord med. Men i det läget blir det den gamla hjärterumsvisan. Jag vet ärligt talat inte om jag har stolar nog!  :blush: Men får väl låna i värsta fall. Så kan det gå när inte haspen är på, och allt det där! :shy:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #153 skrivet: 2010.10.30 - 04:03:05 »

 :laugh: Vet så väl vad du menar Corny!  :inlove:
även jag har aldeles för många gånger gjort precis samma tabbe!... brukar sluta med att några får sitta kring soffbordet och äta  :redface: .. inte riktigt det man var ute efter!... men förhoppningsvis så blir det slut på det nu för min del iaf!...  :lol:  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #154 skrivet: 2010.10.30 - 04:16:34 »

Jag tycker att soffbordsvarianten är skitbra i vanliga fall. Men den här gången är alla middagsgäster som jag inte känner så väl. Så får väl fundera lite på hur man ska göra. Soffbordet är dessvärre större än matbordet...
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #155 skrivet: 2010.10.30 - 04:49:05 »

 :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Så länge höll det goda humöret i sig!  :sosad:

har just fått väldigt dåliga nyheter. en kär vän till oss ligger på intensiven i USA och det ser inte alls bra ut.  :byecry:
detta är vad jag fått reda på hitintills från hans son:
Citat
he was admitted Tuesday with acute sepsis, Wednesday morning he had a pulmonary arrest and subsequent cardiac arrest. There appears to have been anoxic brain damage due the duration of his brain not getting oxygen detuing the episodes he had Wednesday morning so right now we are dealing wjth severe hypoxia, they have given him a 1% survival at this point, just trying to make him comfortable untill we can tell over next few days what the brain activity is going to do

 :cry: :byecry:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #156 skrivet: 2010.10.30 - 15:46:15 »

 :bearhug: Nä, vad hemskt!  :bearhug:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #157 skrivet: 2010.10.30 - 15:52:33 »

Huga.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #158 skrivet: 2010.10.30 - 21:25:14 »

Ledsen för sådana nyheter, kramar!
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #159 skrivet: 2010.10.31 - 02:49:29 »

Tack vänner!  :inlove:

just nu vet jag inte riktigt vad jag ska känna.. jag pendlar mellan lycka och förtvivlan... för mitt i allt detta med Dick på sjukhus... så anlände mitt hett efterlänktade syskonbarn!   :bebe: :inlove: det blev en liten flicka denna gång.. de har en pojke på 3 år sedan tidigare... så det känns underbart med en liten tjejj att skämma bort också!  :inlove:....

så ena sekunden är jag hur glad som helst... för att i nästa bli ledsen och orolig över vår vän igen...  :confused3: .. livet är inte helt enkelt alla gånger!  :flirting:....
det positiva är ju dock att jag verkligen KÄNNER någonting!...jag är liksom inte "känslomässigt bedövad" som jag varigt tidigare när jag varigt nere... något som jag just nu tar som ett gott tecken, hur jobbigt det än är!... men det visar ju iaf på att jag ännu inte är nere i nån ny depression.. :rolleyes: man får vara glad för det lilla ibland!  :flirting: :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #160 skrivet: 2010.10.31 - 02:44:23 »

Livet i ett nötskal...  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #161 skrivet: 2010.10.31 - 02:45:16 »

sant.  :whink:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #162 skrivet: 2010.10.31 - 12:57:58 »

En väl livlig bergochdalbana i mitt tycke. Men grattis till det lilla syskonknytet.  :flowers:




(pst... ett litet tips....första gången ni hälsar på nya bebisen och hennes lilla storebror är med, bry er bara om lille storebror i början så han slipper känna att alla bara bryr sig om lillsyrran. hade du redan tänkt tanken så river du bara sönder mitt lilla råd.)
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #163 skrivet: 2010.10.31 - 21:29:18 »

tack för rådet Sorla!  :inlove: det bekräftade min egen tanke om det hela. :flirting:.. vill ju inte att storebror ska bli avundsjuk på lillknytet inte! och som moster så har man ju den viktiga rollen att skämma bort de små liven allt man kan!  :lol: men det måste vara rättvist mellan de två!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #164 skrivet: 2010.11.01 - 20:56:11 »

Grattis för den sköna nyheten om ett syskonbarn!
Det hela låter som en riktig akrobatik för hjärnan!
Loggat
Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544