Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 22:43:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: kwidell presenterar sig :wave:  (läst 91388 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #90 skrivet: 2010.08.24 - 22:30:22 »

Citat
Låter ju precis som det jag hade. Hoppas ditt är av mer tillfällig art dock.

hade du dit länge då Hemulen? :confused3: fick du nån förklaring på vad det var för något?

Citat
Du mår inte dåligt för övrigt?


Nej förutom behovet av att springa till Toaletten så mår jag helt ok. lite trött och så.. men det tillskriver jag snarare Nattjobbandet än sjukdom. sen gör ju "kvinnoveckan" sitt till nu också... så om magen gör ont av någon annan anledning än mensvärk har jag ingen aning om det!.. men å andra sidan har jag nog fått knapra ovanligt mycket värktabletter denna vända tror jag..  :confused3:

ännu så länge så har magen hållit sig "normal" i kväll... får väl se om det är likadant om några timmar. men jag hoppas verkligen att det ska vara slut på detta elände nu!  :tongue_wag:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #91 skrivet: 2010.08.24 - 22:42:36 »

Det kan ju vara någon mat du har ätit. Eller att du har ätit mycket värktabletter. Magen kan ju pajja ihop av för mycket syra, och det är heller inte helt ovanligt att det händer.
Men, som Tina redan sagt, om det fortsätter MÅSTE du kontakta läkare!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #92 skrivet: 2010.08.24 - 22:53:47 »

värktabelettena började jag äta efter att magen startade krångla... så det borde inte bero på dem. när det gäller maten så tror jag inte jag ätit något konstigt... maken har ätit nästan samma saker som jag.. och han e helt ok. det enda som skiljer är att jag ätit oxfilé.. något maken inte tycker så mycket om.... men om den varigt dålig så borde det ju ha yttrat sig på annat sätt tycker jag!  :confused3: ... har lyckats ge mig själv matförgiftning en gång förut.. då var jag ynklig kan jag lova!  :laugh: låg i badrummet och   :puke1: hela natten....
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #93 skrivet: 2010.08.24 - 23:02:40 »

Man kan ha ätit samma saker och den ena kan bli jättedålig för att h*n har fått en dålig bit, medans den andra mår prima, så det där kan man inte lita på! Dessutom kan man vara matförgiftad på olika sätt. Man måste inte alltid spy. Ibland blir det den där mer ömma varianten.  :whink:

Vad är det förresten för en karl som inte gillar oxfilé? Det som är så gott!  :drool:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #94 skrivet: 2010.08.24 - 23:16:52 »

aha! trodde att matförgiftning och  :puke1: hängde ihop gämt.. ja i så fall så är det ju faktiskt möjligt att jag reagerat på nått i matväg...

ja vist är Oxfilé gott!!!  :dribble: men maken tycker bättre om entrecote!.. bra för mig.. då får jag ha Oxfilén själv!  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #95 skrivet: 2010.08.24 - 23:31:19 »

Jag gillar inte entrecôte, vilket min sambo älskar. Däremot gillar jag både ryggbiff och oxfilé. Mindre fett på de bitarna.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #96 skrivet: 2010.08.24 - 23:42:44 »

Fettet i sig har jag inga problem med.. även om jag inte äter allt av det! .. men oxfilén och ryggbiffen har en helt egen smak!.. och då framför allt oxfilén!  :dribble:.. och Mört är det ju också!.. jag har inga problem med entrecotte heller.. men favvon e oxfilé  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #97 skrivet: 2010.09.03 - 19:03:43 »

Hej kwidell!  :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #98 skrivet: 2010.09.03 - 19:14:12 »

Jag känner för att bara Dööööööö.....  :sosad: förkyld nu när vi äntligen fått tillträde till nya lägenheten var ju inte alls vad jag planerade!  :tongue_wag: .. sen att jag endå kört hårt gjorde ju knappast saken bättre är jag rädd... ryggen värker, armarna värker, näsan är det stopp i.. på det hela taget är det rätt dåligt ställt med mig.  :tongue_wag:

vi fick komma in i lägenheten den 1:a september.. något som var hett efterlängtat!.. vi kunde knappt bärga oss liksom  :w00t:... sen blev det en del tittande och planerande.. och konsaterande att lägenheten verkligen STINKER rök!!!!  :puke1: inte en liten diskret doft inte... utan så illa att näshåren krullar sig!  :so_mad: förbannade inomhusrökare!!! :so_mad: ...
sen kunde vi konstatera att lägenheten inte var ordentligt flyttstädad heller.... något jag nu dokumenterat och kommer besöka hyresvärden och klaga på.  :angry: de har ändå använt sig av en städfirma??!! fort men fel med andra ord.  :tongue_wag:

nåväl, efter dessa något trista saker så har vi endå komigt igång med själva renoverandet.  :nod-yes: .. i går så var vi iväg och handlade massa färg, rollers och dylikt.. och i dag så har jag "roat" mig med att bredspackla det blivande datorrummet... något som jag känner i varge muskel i kroppen just nu.  :rolleyes: ...
   vidare så körde maken på och maskerade in hela hobbyrummet för målning.. och sen gav vi oss på att måla taket. aldrig gjort något sådant förut.. och jag kan lova att jag inte direkt ser fram emot att behöva måla resen av taken i lägenheten heller ... men eftersom taket överallt är nikotingult och tämligen skabbigt så har vi inte så mycket att välja på tyvärr.    så först blir det till att måla taket överallt.. sen ska alla tapeterna bort.. för även de är helt förstörda av nikotin  :puke1: ... kort sagt så återstår Mycket att göra!  :crazy:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #99 skrivet: 2010.09.03 - 19:15:46 »

Hej Hemul!  :wave:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #100 skrivet: 2010.09.03 - 19:30:20 »

Hua vad ni kämpar! Kan man måla nikotintak utan att rengöra med särskilt rengöringsmedel? Nikotinet lämnar ju en fetthinna överallt.  :sad:

Maken har lovat att måla vårat nya rum. Och det är bara ett rum! En hel lägenhet låter som ett jobb för Hulken. Stackars nackar och axlar...

Krya på dig i röran.  :bearhug:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #101 skrivet: 2010.09.03 - 21:33:03 »

 :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #102 skrivet: 2010.09.03 - 22:55:52 »

NI har väl en lååååång skaft på rullen?
Och tvättar ordentligt med målartvätt innan?
och sköljer ordentligt också?

Då blir det bra  :nod-yes:

En superbra lampa behövs också.
Sedan ser det hemskt ojämnt målad ut hela tiden då man målar. Men dagen efter ser det bra ut!
Det underlättar om en målar och en annan " håller koll" och kontrollerar  från en annan vinkel.
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #103 skrivet: 2010.09.15 - 17:29:16 »

 :inlove: tack för all uppmuntran vänner!  :wave:

renoveringen har gått frammåt med stormsteg.. även om det varigt en minst sagt jobbig vecka förra veckan... så känner jag en stor tillfredsställelse över allt vi lyckats åstakomma!  :lol:
alla tapeter är borta! ett hjäkla jobb att få bort dem kan jag lova!..även om vi fått god hjälp av makens far flera dagar i rivandet.. alla väggarna är nu spacklade, slipade, grundmålade, spacklade ännu en gång, samt målade i de färger de ska ha.. ja nästan alla då... färgen i vardagsrummet blev helt fel.. så där ska vi måla om igen.  :rolleyes: jobbigt.. men heldre det än en smuts-rosa vägg!

taken i lägenheten, som vi från början planerade att måla först av allt  :whistle: har i stället fått vänta till sist. efter att vi målade taket i hobbyrummet.. och sedan målade väggfärgen.. så insåg vi hur svårt det var att maskera i taket!.. så vi bytte taktik på den fronten... så när väl vardagsrummet har fått sin nya färg.. ska vi täcka in alla väggar och måla taken!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #104 skrivet: 2010.09.17 - 18:58:16 »

nu har vi fått instalerat ny spis samt en diskmaskin.  :thumbsup: .. fast tyvärr gick ju inte det heller som planerat. 

bild 1. köket med ny spis och diskmaskin

2. köksluckan som inte längre går att stänga!!.. detta efter att de skruvade loss den för att instalera diskmaskinen i skåpet brevid. skruvhålen är nu aldeles för stora.. så luckan sitter inte fast ordentligt alls.  :shake_head:

3. golvet där nya diskmaskinen står. som synes så är diskmaskinens sockel (den vita) ca 5 cm innanför skåpens sockel (det bruna) ... det saknas ca 5 cm golvmatta... och droppskyddet sticker ut 5 cm UTANFÖR vanliga skåpsockeln!!?  :badtongue: ... på det hela taget ett mycket dåligt utfört arbete!!...  :angrywife:

efter att de varigt hos mig och instalerat detta, sprang jag direkt ner till vårt distriktskontor och klagade!.. så de ska komma och åtgärda detta.  men det känns ju som om hela lägenheten är förhäxad! allt som kan gå fel gör det också!  :bang_head:   :rolleyes:

Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544