Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 15:35:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: kwidell presenterar sig :wave:  (läst 91457 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #60 skrivet: 2010.07.21 - 22:11:55 »

här är något som jag är sugen på att införskaffa till nya hemmet...  :lol:

http://www.unikdekor.se/

tycker de är både vackra och i många fall tänkvärda saker.. och det är lite annorlunda mot att ha tavlor överallt!.. det är i princip gigantiska "gnuggisar" man sätter upp på väggen.. och tröttnar man är det bara att pilla bort dem!  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #61 skrivet: 2010.07.22 - 16:15:11 »

Såna där har jag också sneglat på. De är jätte fina tycker jag. Har bara så himla svårt att bestämma mig vilken text som känns rätt.  :blink: Precis samma som med den där tatueringen som aldrig blir.  :whistle:

Det roliga med att göra möbler och ritning och möblera med, är att man känner mer att man är igång och då känns det inte ens som att man väntar. Bara planerar.  :crazy: :rolleyes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #62 skrivet: 2010.07.22 - 23:20:25 »

ja att bestämma vad som skall stå på väggen blir nog inte helt lätt nej.  :laugh: som sagt så finns det väldigt många vackra och tänkvärda texter!
är inne på att ha en i Hallen i alla fall.. så det första man möts av innanför dörren är en vacker text som hälsar en välkommen!  :nod-yes:.. men sen exakt vad där ska stå är ännu oklart...  :blink: 
sen är jag sugen på att sätta nån text i köket också... kanske ett recept eller så... tex Kwimuler!  :inlove: :flirting:
sovrummet skulle man kunna ha nått kul i också... och badrummet såg jag några texter som skulle passa i  :w00t: :w00t: :w00t:

man skulle kunna säga att jag fått texter på hjärnan helt enkelt!  :lmao: :flirting:   men att sätta texter på alla ställen jag nämde ovan blir inte bra... tar ju liksom bort charmen i det hela! så jag måste fundera ut på villket ställe en text sulle göra sig allra bäst!  :nod-yes: 
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #63 skrivet: 2010.07.28 - 05:21:54 »

Flyttkartonger är inköppta.. och de första 2 är packade.... så nu återstår bara resten!  :redface: :laugh:  tänkte en stilla tanke att om maken och jag, packar en kartong var om dagen, hela Augusti, så kanske vi har allt packat till September månad!  :laugh:  det är ju en del som skall ner i små lådor så att säga.... guud va mycket saker man samlar på sig!?? :smack_head: nog e man allt bra korkad emellanåt! :whistle: köper saker man inte behöver alls!?.. bara för att man ville?...  :rolleyes:  blir nog en hel del grejjor till Erikshjälpen innan flyttlasset åker tror jag! :flirting: sattsar på det i alla fall!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #64 skrivet: 2010.07.28 - 08:41:58 »

En av fördelarna med att flytta är just att bli av med gammalt-sparat-bra-att-ha-saker. Nu är inte vi i flytt-tagen men det är snart 13 år sedan vi flyttade till huset så vi har samlat på oss en del. Har röjt hela semestern lite nu o då och det börjar närma sig slutet. Smart idé att packa lite då o då så blir det inte övermäktigt. Lycka till
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #65 skrivet: 2010.07.28 - 22:15:58 »

ja visst är det skönt att röjja bort grejjor!  känns så befriande efteråt på något sätt... men det gäller att man är på rätt sorts humör.. så man e på "släng" humör.. och inte på nått sentimentalt humör så man vill spara på allt! ..  :rolleyes:  ibland så behöver man nästan ha någon som står bakom en och  :club_idiot: när man tittar på gamla saker!  :lmao:

min packningsplan har redan skitit sig tyvärr.. :smack_head: inte har jag hunnit packa någon kartong om dagen inte! och inte maken heller.  :bang_head: men å andra sidan så får jag väll "packa ikapp" när jag e ledig i morgon.  :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #66 skrivet: 2010.07.31 - 00:22:10 »

ställningen just nu, packade kartonger:

Maken = 0,
jag = 5 
:tongue:

jag leder!  :laugh: men det är Lååååångt kvar till mål!  :rolleyes: har ännu så länge packat ner CD skivor (en hel kartong).. och 4 kartonger med enbart böcker. det blir nog en 2-3 kartonger till med böcker innan det är klart. sen blir det säkerligen en 5-6 kartonger med DVD filmer!  :redface: :laugh:  märks det att vi sammlar på sådana?!.. efter att dessa saker är packade så börjar packandet av de svårare sakerna!   :tongue_wag:  något som jag inte direkt ser fram emot.. kanske därför jag börjat med de "lätta" grejjorna!  :whistle:

katterna tycker i alla fall att det är kul med de nya "möblerna" som står staplade på varandra i matrummet!  :laugh: Gustaf har redan mutat in dem som sin personliga liggplats!   :rolleyes: får väl se vad han tycker om dem när stapeln blir allt högre!  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #67 skrivet: 2010.08.01 - 04:33:27 »

Just böcker är en sån sak som inte är så populärt att bära. Ett lager böcker och sen lättare saker ovanpå dem ska det visst vara. Så det är bara att packa om ifall du inte vill att flytthjälpen ska dö av utmattning! Tyvärr så skojar jag inte. När vi flyttade, så hade vi ca 30 boklådor, och det var INTE populärt! Om vi flyttar igen, så får vi INGEN hjälp. Det har alla lovat. Så det kommer att bli tufft, eller väldigt dyrt. Hursomhelst. Försök att packa om boklådorna. Böcker i botten och något lättare ovanpå. Det är det bästa!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #68 skrivet: 2010.08.01 - 05:14:50 »

Jag har färsk erfarenhet av samma sak. Och jag hade proffs.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #69 skrivet: 2010.08.01 - 05:17:00 »

jo jag förstår din oro Corny. dock är detta tämligen "lätta" böcker.. eftersom merparten är just pocketböcker.  :lol:
jag har provburit lådorna, och de är helt okey. ..sen har vi ju också den stora fördelen att vi egentligen inte behöver bära någonting, utan vi kan köra allt på pirra.  :nod-yes: så det enda är att de ska lyftas på pirra och av pirra. mer är det inte, tack och lov!  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #70 skrivet: 2010.08.02 - 23:31:44 »

Fler tips från allmänheten kommer här. Gör inte syrrans misstag. Hon hade packat CD-skivor i en kartong, men glömt tejpa botten. Gissa vad som hände när jag ryckte till och skulle lyfta......  :crazy:

Gardiner, dukar och lakan är jättebra att har som packmaterial till porslin. Så slipper man diska allt för att det har trycksvärta på sig.  :cool:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #71 skrivet: 2010.08.03 - 00:46:07 »

 :max-shock: oups! då måste här tejpas kartongbottnar!! tack för tippset Sorla!  :flowers: 

det där med gardiner och dukar och sånt som packmateriell hade jag faktiskt inte tänkt på. men det måste ju fungera ypperligt!  :nod-yes: bra det! eftersom det är en hel del porslin som ska packas!  :lol:  det ska jag defenitivt tänka på!.

just nu så känns allt så seeeegt... tiden och dagarna tycks snigla sig fram!.. men det är ju bara för att vi längtar ihjäl oss efter september!  :laugh: vi vill ju båda börja fixa så snart som möjligt liksom!  :nod-yes: och så käns det som om hela augusti är en gigantisk bromskloss!  :glare: .. även om det finns mänger att packa ner... så är det ju liksom inte riktig samma sak som att få hugga i och slita ner tapeter, spackla måla och sånt!...  :rolleyes: även om jag redan nu vet att jag komemr vara så less på eländet sen att man bara vill gömma sig.. men just nu så finns lusten!.. och då är det ju frustrerande att inte kunna starta med det hela!!  :w00t:  tålamod har aldrig varigt min stora styrka om man så säger  :redface: :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #72 skrivet: 2010.08.03 - 22:20:40 »

Grattis till flyttet !

Det bästa är att blanda ömtåliga saker och kläder/ lakan mm.
sätt en målartejp på lådor och på ena sidan av lådan.
Man kan också skriva på dom prio1 , prio 2  ev, prio3.
( prio 3 kan bäras direkt till förrådet :whink:)

När man kommer till den nya lägenheten med femtioelva lådor är det mycket enklare att orientera sig bland alla lådor om de är märkta ordentligt.
När det står 5 lådor på varan och man vill veta vad som finns i det nedersta ...

Fast ni packar ju upp allt på 2 dygn  :nod-yes: :lmao:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #73 skrivet: 2010.08.03 - 22:55:45 »

 :laugh: :lmao: :lmao: allt uppe på två dygn!  :lmao: neee... snarare typ 2 år!   :whistle: om ens allt kommer upp! .. men det var ett bra system att märka med prio 1, 2 och 3 tycker jag  :nod-yes: 
min förhoppning är att kunna packa lådor utefter villket rum de ska till!.. så man ställer alla köckssaker i köket och sovrumssakerna i sovrummet osv... så man åtminstonde kan packa upp per rum! ...

men jag vet att det nere i vårt nuvarande källarföråd finns kartonger som inte är uppackade sedan vi flyttade in i denna lägenhet.. för 6 år sedan!  :redface: :laugh: men det blir nog lätt så.. alla saker man har behöver man ju inte!..
har ibland önskat att jag vore modig nog att bara ta sagda kartonger och hiva iväg dem.. men samtidigt är jag rädd att då råka slänga något som faktiskt är värdefullt för mig!.. så det blir till att gå igenom eländet och sortera i släng, skänk och behålla högar!  :whink:  är bara ett så stort jobb så man skjuter på det hela tiden!  :club_idiot: vi hade tänkt rensa redan i Julas.. men då fick vi annat att göra.. sen under sommarsemestern.. men det blev det ju  ingen.... och undertiden så växer sig "högen" med saker allt högre!  :laugh:  :clubhead:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #74 skrivet: 2010.08.04 - 20:26:45 »

Det värsta är nog alla gamla fotoalbum, om man en gång har stoppat dom i en låda boar dom sig dit på något konstigt vis.
Hos oss finns också en och annan " dator-saker" -gömmor, mest infoblad, någon cd-skiva, extra kablar och diversa bröte, disketter och ännu äldre saker...
 :crazy: Det går nästan inte längre ens att kolla vad som finns i dom.
Loggat
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544