Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 10:17:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: kwidell presenterar sig :wave:  (läst 90840 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #45 skrivet: 2010.07.14 - 21:58:16 »

JA, varför inte, men min Pålla får inte följa med dit :-(  Nåja Island har gott om Pållar så jag hittar väl någon ny. Men vad ska vi leva av, ha egen odling, får o sån´t??????????
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2010.07.14 - 22:09:26 »

 :nod-yes: Får. Vi tar med idalinda också. Hon gillar nog växthus uppvärmda av varma källor.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2010.07.14 - 22:13:51 »

Jag vill också följa med till Island!!!  :w00t:

det optimala vore ju självklart Hus på Landet!!  :nod-yes: det är det vi jobbar mot att skaffa också. men som marknaden ser ut i dag.. så behöver vi spara ihop en hel del mera pengar innan vi kan köpa oss ett hus.  :cry:
så för att göra tillvaron i dag uthärdlig så byter vi lägenhet.  :lick: den nya är ju större... så man får lite mer utrymme. sen vetter den inte in mot någon innegård eller annat hus. utan mot lite träd och ett skogsparti, jag kan till och med plocka körsbär från balkongen!  :lol: allt detta gör förhoppningsvis så att jag står ut några år till inne i staden.. innan jag blir helt  :crazy:  :laugh:

att sedan sätta tänderna i ett nytt projekt är ju alltid kul!  :lol: sitter här och funderar kring villka färger jag vill ha på väggarna  :rolleyes: :lol: vill ha något som känns fräscht men endå ombonat.... nån som har några bra tipps kring färgval tro?
   sen att målningen måste föregås av tapetborttagning, spackling och slipning är ju en annan femma.  :tongue_wag: men om det ska bli snyggt så får man ligga i helt enkelt!  :nod-yes:  

tror också att idalinda har inspirerat mig till att göra om hemma!  :flirting: alla härliga bilder från det nya köket och hallen satte nog myror i huvudet på lilla mig!  :redface: :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2010.07.19 - 23:56:09 »

Nu är alla papper påskrivna och vi får tillträde till vår nya lägenhet 1:a September!  :lol:  ska bli sååå kul!  :w00t:
det är ju som sagt var en hel del som skall fixas med innan vi flyttar in.. målning, målning och målning  :rolleyes: lite spackling och sånt också... men jag ser faktiskt fram emot det!  :laugh: känns som om vi liksom äntligen får göra något till "vårt hem" så att säga.. för lägenheten vi nu bor i har aldrig riktigt känts som hemma.. i alla fall inte för mig!  :nonono: men förhoppningarna är höga inför flytten till den nya!  :clapping:

att vi sen dessutom har hela 2 månaders överlapp mellan tillträdet på den nya och slutdatumet på den gammla!.. ja det gör ju renoveringen mycket enklare!  :nod-yes: nackdelen är ju dock att vi får sitta med dubbla hyror i 2 månader  :tongue_wag: men inget ont som inte har något gott med sig!  :lmao:

satt och surfade runt lite kring köksluckor häromnatten.. och hittade en hel del snygga sådana.. men det blev liksom ganska så dyrt i slutänden...  :glare: men så hittade jag nått som gjorde mig riktigt glad! nämligen en firma som reparerar och lackar om mina gammla köksluckor!  :thumbsup: och det till humant pris!  :lol:.. så även om jag ville ha träluckor egentligen.. så käns det som att det går bra med omlackerade frächa köksluckor också!...
tänker mig ljusgula luckor!  :lol:.. inte sådana där brandgula som var moderna på 70:talet.. utan ljust gula.. ungefär som en väldigt ljus citron!  :nod-yes: käns som om det blir ett glatt och ljust kök!.... har sen en fundering på att låta lackera hyllplanen innuti skåpen i en lite mörkare gul färg.. bara för att skapa en liten "överraskning" när man öppnar skåpen!  :lol:

Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2010.07.20 - 00:01:31 »

bild på vår nya lägenhet!.. ja i alla fall planlösningen  :lol:


* 71A13.gif (64.98 KB, 570x808 - visat 480 gånger.)
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #50 skrivet: 2010.07.20 - 00:34:14 »

Guuu va härli den ser ut o va!!  :yay: Verkar som en bra planlösning!  Planlösningen gör så jättemycket!
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2010.07.20 - 00:59:55 »

ja vist gör den det!  :nod-yes: :lol: jag tycker speciellt mycket om att det faktiskt är hela TVÅ förråd/klädkammare i denna!  :thumbsup: utöver källarförådet! .. så det föråd som är i hallen kommer konverteras direkt till Dator-rum  :lol: .. det är ju vad vi använder vårt nuvarande lilla föråd till..
förråd nummer två, som gränsar ut till "Hobbyrummet" kommer användas som klädkammare... och vi tänker också ställa in vår frys där. eftersom den frys vi har i lägenheten just nu faktiskt är vår.. så får den följa med. sen så har vi sådan tur att det faktiskt ingår stor kyl och stor frys i denna.. så då blir det ju TVÅ frysar att fylla med mat!  :thumbsup: :lick: här skall inhandlas Kött!

det mindre rummet, högst upp på ritningen, kommer vi använda som sovrum. detta eftersom det är mörkare än det andra rummet. så det lite större rummet kommer bli hobby/gästrum!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #52 skrivet: 2010.07.20 - 11:23:27 »

Låter toppen!!  :smile: Vi borde ha en sån där frysbox, vi har bara en halvfrys. Alltså kyl och frys är i samma skåp så får inte plats så mycket i frysen  :blink:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2010.07.20 - 22:26:25 »

Ja frysbox borde man ha!! :inlove: :inlove: vi har i dagsläget en vanlig stor frys.... och det ska bli sååå skönt med TVÅ sådana!  :thumbsup: synd bara att ingen av dem är självavfrostande  :glare: men man kan inte få allt här i världen!  :lick:

sitter och försöker strukturera upp packning och flytt litegranna... för även om det är tid kvar, så har ju tid en förmåga att kunna rusa iväg rätt vad det är!  :tongue: så det gäller att ha nån form av "plan" innan det är försent. en av sakerna jag tänkt på, är faktiskt ett tipps jag fick av en god vän. han berättade om en flytt han varigt med om, där ägaren i fråga hade satt fast en karta på varge kartong och ritat ett kryss på för att indikera vart kartongen skulle!..  :nod-yes: det tyckte jag lät väldans smidigt!.. blir ju enklare så än att behöva stå där som ett fån och dirigera tjugo lådor åt olika håll!.. :glare:
 på detta sätt så ser ju alla vart den kartong de bär på ska!  :thumbsup: ... så i går tillverkades det en förstoring av planritningen ovan.. och trycktes upp i 40 kopior.. för att fästas på kartongerna!.. så allt man behöver göra sen efter packningen är att märka upp lådan i fråga!  :nod-yes: bra va!  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #54 skrivet: 2010.07.20 - 23:49:46 »

Snälla kwidell, det där är väl ändå överkurs?  :rolleyes: Ok för bra märkning, men den grejen är lite väl mastig i mitt tycke! Dessutom har du faktiskt flera veckor att flytta dina saker, så du ska inte BEHÖVA märka dina kartonger med kartor!
Det bästa tipset som finns är att packa allt väl innan flytten. Då går det hela som en dans. Något jag aldrig själv har gjort, förvisso. Så nu kommer jag aldrig mer ha någon flytthjälp! Två flyttar med kaos, varpå alla som hade varit med sa att de aldrig någonsin tänkte hjälpa till igen. Så kan det gå om man slarvar!  :shy: Så gör inte det!   :angrywife:
Dessutom kan du GLÖMMA att du kommer att ha 20 lådor. Du kanske tror att det är det antal som kommer att fyllas, men du kan nog räkna med ca 60. Man tror alltid att man har mindre saker än vad man i själva verket har. Sist gång vi flyttade tippade jag på ca 60 lådor, men någon annan räknade snabbt ut att det var ca 100. Alldeles för mycket saker mao! Jag menar, om man har 100 lådor med saker, har man alldeles för mycket grejer!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #55 skrivet: 2010.07.21 - 00:36:56 »

 :whistle: jag satsar på att ha vänner kvar som vill hjälpa mig flytta nästa omgång också! :whistle:  :flirting:

flytten i sig kommer troligen äga rum under en eller ett par dagar.. resten av tiden kommer ägnas åt måleri och sånt i nya lägenheten... samt packning av alla saker i den gammla  :rolleyes: så då kommer vi ta hjälp av alla de vänner och släktingar som vi har hjälpt flytta under årens lopp!  :nod-yes: den dagen då de flesta av sakerna flyttas blir det ju lite kaos.. så jag kommer inte kunna säga till var och en som bär kartonger var de skall ställa dem.. därav de smidiga kartorna.  :nod-yes: då slipper alla fråga mig stup i kvarten!!  :club_idiot:

Citat
Dessutom kan du GLÖMMA att du kommer att ha 20 lådor. Du kanske tror att det är det antal som kommer att fyllas, men du kan nog räkna med ca 60.

 :rolleyes: har aldrig sagt att jag trodde det skulle bli 20 lådor heller!  :club: det blir mååångt afler än så! det kan jag lova!  :laugh: det jag sa var:
Citat
ägaren i fråga hade satt fast en karta på varge kartong och ritat ett kryss på för att indikera vart kartongen skulle!..   det tyckte jag lät väldans smidigt!.. blir ju enklare så än att behöva stå där som ett fån och dirigera tjugo lådor åt olika håll!.. 

dvs använde jag mig av en metafor  :nod-yes: :flirting: dessutom så skiljer sig väl inte en karta så mycket ifrån att skriva på kartongen vart den ska eller?  :confused3: att behöva skriva kök matrum hobbyrumm och liknande... sen att alla ska behöva fråga.. var är tex hobbyrummet..?? det tycker då jag käns jobbigare än att tejpa fast ett papper och rita ett kryss vart kartongen ska!  :nod-yes: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #56 skrivet: 2010.07.21 - 08:47:28 »

Men visst är det KUL att flytta! Grattis till nya lägenheten!  :flowers: Köket ser helhärligt ut.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #57 skrivet: 2010.07.21 - 10:14:55 »

När jag skulle flytta in till stan så gjorde jag som så: Åkte till nya lägenheten och mätte alla rum, gjorde en ritning hemma på rutpapper. Sen tog jag mått på alla mina möbler och ritade upp på rutpapper och klippte ur. Sen satt jag och möblerade för att se var de olika möblerna skulle passa bäst.  så den dagen jag flyttade kom alla möbler till rätt rum och på rätt plats direkt. På lådorna hade jag skrivit till vilket rum de hörde så när alla möbler var på plats ställde vi in lådorna i respektive rum. Enkelt och smidigt.
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #58 skrivet: 2010.07.21 - 12:21:44 »

Det låter som en bra idé tycker jag! När vi flytta så hade byggarna ockuperat flera rum till skräp- och redskapsdepåer så vi satte in alla kartonger i ett rum. Ble lite jobb sen när vi skulle packa upp  :rolleyes: En annan variant är att varje rum får en färg och sen får varje kartong en kryss i en speciell färg, men det är ju sak samma som en karta  :nod-yes:, och har man många rum blir det klart lite rörigt med olika färger :laugh: Varför har inte jag kommit på detta förut  :glare: Jag har alltid skrivit med en dålig penna till vilket rum kartongen ska till.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #59 skrivet: 2010.07.21 - 22:05:51 »

ja det ska bli jättehärligt att få flytta!  :lol: det har jag längtat efter ända sedan jag flyttade in i den nuvarande lägenheten... :rolleyes: käns som om September ligger OÄNDLIGT långt borta!  :cool: men et är nog bara för att jag är så ivrig med att äntligen få starta med renoveringen!  :w00t: vet av erfarenhet att sådant alltid tar längre tid än man tror... och nu är det ju endå en ganska så stor yta som skall åtgärdas...  :rolleyes:

det där med att klippa ut möblerna i papper och provmöblera är inte helt fel! då vet man ju redan på förhand hur man ska ställa alla saker... och slipper då den pressen under flytten.  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544