Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 14:38:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: kwidell presenterar sig :wave:  (läst 90906 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #120 skrivet: 2010.09.21 - 17:05:11 »

Vi hade tänkt skicka iväg hela köket på omlackning. Alla sidostycken, socklar och lister måste ju få samma färg som luckorna. Men vi får ta det på ett annat års budget.  :flirting:

Vi ska kanske kolla vad det skulle kosta att få samma grejor på Ikea då. Såna där mjukstängande lådor skulle väl vara smuttiga att ha.!  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #121 skrivet: 2010.09.21 - 18:57:36 »

Sådana lådor är precis så fantastiska som man trodde!

Vi har idag 3 lådor. Tillverkaren sade att man ska ha 5 eller 3 och vi valde 3.
Idag hade jag någ stått på mig och velat ha 4 som från början.
Med tre lådor blir det djupa lådor och jag hade behövt flera mindre till alla redskap.
Man får helt enkelt planera vad man vill ha i lådorna.
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #122 skrivet: 2010.09.21 - 21:54:59 »

vi hade 5 lådor i det gammla köket. men eftersom det inte fanns i den serien vi ville ha, så valde vi att byta bort ett av skåpen för att sätta dit ytterligare lådor. så nu blir det 2 lådsektioner med 3 lådor i varge.  :nod-yes: .. mjukstängande!  :inlove: och alla skåpen blir också mjukstängande!  :inlove: ska bli sååå härligt när det är klart!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #123 skrivet: 2010.10.07 - 20:01:39 »

Åter dax för lite uppdatering här märker jag  :lol:

Köket är nu faktiskt KLART!   :yay: alla luckor och lådor är på platts... och handtagen är ditmonterade.. så nu återstår bara lite städning så är det inflyttningsklart.  :nod-yes:  (förutom fixandet av den dåligt monterade diskmaskinen då... men det ska hyresvärden åtgärda, just nu väntar de på att få tag i en mattstump som ska sättas dit där det saknas golv  )

Vidare så är alla nya golv på platts.  :lol: blev bara SÅÅÅÅÅÅ snyggt!!  :w00t: .. blev nya golv i Sovrummet, hobbyrummet, Klädkammaren, Datarummet samt hallen. tog sin tid att lägga.. men helt klart vär det!  :nod-yes:.. även nya golvlister är på platts på alla ovan nämda ställen.  :lol:

Så det som är kvar är lite städning, bättringsmålning på något ynka ställe samt tillbaka montering av ventilerna för inomhusventilationen. sen är det hela faktiskt inflyttningsklart!!  :yay: :yay: :yay: .. tur det, eftersom vi flyttar in den 16:e Oktober  :laugh:... så nu vänds alla tankar och all planering tillbaka till det tröstlösa packandet av saker  :tongue_wag: .. men det måste ju göras!

när vi väl är instalerade ska jag fira orgier och dansa genom hela lägenheten i strumplästen!  :lol:  :cheers:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #124 skrivet: 2010.10.07 - 20:23:07 »

Men vad duktiga ni är!  :flowers: Bra kämpat!

Jag vill se bilder! :wave:

Hur resonerade ni när ni lade golvet? Är det laminatgolv? Sånt där klickgolv? Åt vilket håll ska man lägga, med tanke på fönster och så? Maken och jag har lite skilda åsikter, vilket jag tycker är kul. För då engagerar han sig.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #125 skrivet: 2010.10.07 - 20:26:44 »

Oj! Måste vara skönt!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #126 skrivet: 2010.10.07 - 20:47:10 »

Tackar tackar vänner! :throw_flowers:  det käns ärligt talat jätteskönt!  :nod-yes:

ja det är mycket riktigt Klick-golv vi har laggt in. finns ju en uppsjö att välja mellan på den fronten!  :flirting: alla som vi valde kommer faktiskt från Bauhaus  :lol: det bara blev så... vi lade in ett rödbrunt golv i sovrummet, ett skl Skeppsgolv i hobbyrummet och klinker samt trägolv i hallen.  finns några bilder på min hemsida.. http://katta.filosoferar.se/blogg.html 
men dock bara på hallens golv. övriga golv har varigt så belamrade med anant att jag inte har haft lust att fotografera dem!.. men det kommer det också var så säker  :flirting:

när det gäller riktningen på golven så har vi dels tänkt på det rent estetiska.. men också på vad som blev enklast att lägga.  :lol: .. de estetiska perspektiven som kan vara bra att tänka på är ju om man vill bredda eller förlänga rummet... eftersom ett redan avlångt rum kan upplevas ännu avlångare om man lägger golvet längs med rummet.. om man däremot lägger golvet på tvären så blir rummet bredare... :rolleyes: hoppas att ni förstår vad jag menar  :crazy: :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #127 skrivet: 2010.10.07 - 21:46:08 »

Kollade din bilder, och det ser jättefint ut! Blir riktigt avis!!!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #128 skrivet: 2010.10.07 - 22:22:14 »

Åh, ni kunde välja det där golvet med text!!

vi  tittade också sådana... funderar just om det var att vi såg dom först efter att vi hade lagt våra golv
eller varför valde vi bort dom, men vi var riktigt förtjusta i dom.
är det laminat?

Grattis, det är underbart när man fattar att allt blivit klart,
duktigt av er att kunna vänta med flyttet tills även listerna är på plats!

Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #129 skrivet: 2010.10.09 - 14:00:18 »

 :redface: :inlove: tack vänner! blir så glad att det är fler än jag som tycker det blir snyggt!   :flirting:

ja golvet med texten tycker jag blev extremt bra!  :nod-yes: blev faktiskt lite kär i det redan när jag såg det första gången!  :inlove:  just för att det är lite annorlunda! ... och det gör sig extremt bra i vår hall!  :nod-yes: .. om man lägger det på en större yta så finns risken att det blir lite plottrigt skulle jag tro.. men mindre rum passar det ypperligt i!  :lol: ... sen tycker jag att det gör sig extremt bra mot den svarta "klinkersen"!  :nod-yes:
och mycket riktigt så är det laminatgolv... så det är inte så jättedyrt heller!  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #130 skrivet: 2010.10.09 - 14:36:02 »

Det blir verkligen otroligt fint! Jag är grymt imponerad av hur ni jobbar med flit och fläng!  :worshippy: Och en väldigt fin stilkänsla har ni. Ser och njuter....

Jag resonerar som ni gjort med riktningen på golvet. Att det beror på vilken illusion man vill få fram. Och givetvis hur svårt eller lätt det blir att lägga beroende på riktning. Det lutar åt att vi lägger som jag tänkte....  :whistle:

Och din hemsida är verkligen fin den med. Spanade runt lite i ditt galleri och njöt av de vackra bröllopsbilderna.  :whistle: Kör ni LCHF bägge två? Anade en betydligt tunnare variant av din man på en av interiörbilderna på hemsidan...

Men vad ni ska njuta när ni äntligen fått över allt bohag och kommit i ordning.   :cheers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #131 skrivet: 2010.10.09 - 15:47:58 »

 :redface: :inlove: :inlove:  suger åt mig alla snälla och vänliga komplimanger. :whink: får väll se hur ni tycker om stilen när väl alla våra möbler och sånt är på platts  :flirting:

Jo vi var båda rätt så mycket större när vi gifte oss  :lol:... vi lade om kosten några månader efteråt och tillsammans har vi tappat över 50kilo  :yay: .. så det är faktiskt en rätt så betydande skillnad.  :lol: inte minst under  :sex:   :lol: men det är en annan historia det!  :flirting:

Citat
Men vad ni ska njuta när ni äntligen fått över allt bohag och kommit i ordning :cheers:

Du skojjar inte!  :whistle: det ska bli så otroligt skönt när man äntligen kan luta sig tillbaka i soffan och beundra det färdiga resultatet!  :cheers: .. men om jag känner mig och maken rätt... så drar vi säkert igång med nått annat då..  :rolleyes: har man inte jobb så skaffar man sig du vet.. :laugh:

Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #132 skrivet: 2010.10.09 - 16:58:15 »

Väldigt fint och roligt hallgolv. Vad har ni för märke på köket?
Loggat

kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #133 skrivet: 2010.10.10 - 15:47:06 »

Märke på köket?.. aha! du menar som typ Marbodal och liknande! .. köket kommer från IKEA.  :lol: 185:- spänn luckan.  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #134 skrivet: 2010.10.22 - 01:43:41 »

 :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: Livet är inte roligt just nu.  :byecry:

känner mig helt enkelt väldigt nere. vet egentligen inte riktigt varför?... mår bara pyton!  :bang_head:  egentligen så borde ju humöret vara på topp efter flyten tycker jag... men istället så känner jag att jag liksom slår allt tightare cirklar kring avgrunden... bara väntar på att trilla ner igen...
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544