Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.19 - 09:02:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bookias krig mot Candida  (läst 94213 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #45 skrivet: 2009.06.13 - 09:04:46 »

Vad menar du nu?  :blink:

Jag har denna, som är kolloidalt silver inköpt på en svensk sajt från detta företag.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #46 skrivet: 2009.06.13 - 14:33:36 »

Jag funderade lite om du använder mjölkprodukter och såg sedan att det är lite si och så med den men att du dricker lite mjölk i alla fall.

Jag har en stark koppling mellan flera mjölkprodukter och  täppt näsa, speciellt nu i olika pollentider, måste jag verkligen välja mellan mjölken eller snuvan dagen därpå.

Jag vet inte men funderar om mjölkprodukter  påverkar på din underliv, infektioner mm. detta är bara en fundering ingen vetenskap.
Loggat
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #47 skrivet: 2009.06.13 - 15:09:25 »

Jag funderade lite om du använder mjölkprodukter och såg sedan att det är lite si och så med den men att du dricker lite mjölk i alla fall.

Jag har en stark koppling mellan flera mjölkprodukter och  täppt näsa, speciellt nu i olika pollentider, måste jag verkligen välja mellan mjölken eller snuvan dagen därpå.

Jag vet inte men funderar om mjölkprodukter  påverkar på din underliv, infektioner mm. detta är bara en fundering ingen vetenskap.

Jag äter i princip inga mjölkprodukter, men när jag är hos pojkvännen är det svårt att motstå att ta sig ett litet glas mjölk (mindre än 2dl) eftersom han har den där goda ohomogeniserade helfeta Åsens mjölk i dunk från Willys. Den är så god och svår att motstå. Men det räcker att jag tar en liten klunk så fiser jag oavbrutet i 2 dygn. Nu har jag dock laktasenzymtabletter så nu kan jag dricka den lilla mängden.

Utöver det har jag lagt av med mjölkprodukter, unnar mig bara det lilla hos pojkvännen, men bara ibland, kanske 2 ggr i månaden, max.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2009.06.13 - 16:26:10 »


Att det inte är kolloidalt silver. Jag provade samma som du för en 4 år sen och det funkade ju, ivf som desinfektionsmedel, hann inte prova det på andra sätt.

Det är väldiga diskussioner bland silverförespråkare om joniserad silver funkar eller inte. Det verkar ju som om det gör det, men det hindrar inte att det är vilseledande marknadsföring. Och de tar ett fruktansvärt överpris. Joniserat silver är i stort sett gratis att framställa. Kolloidalt silver däremot är jättedyrt. Namnet på företaget borde ju göra att man reagerar, men det gjorde inte jag.  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #49 skrivet: 2009.06.13 - 18:37:57 »

Att det inte är kolloidalt silver. Jag provade samma som du för en 4 år sen och det funkade ju, ivf som desinfektionsmedel, hann inte prova det på andra sätt.

Det är väldiga diskussioner bland silverförespråkare om joniserad silver funkar eller inte. Det verkar ju som om det gör det, men det hindrar inte att det är vilseledande marknadsföring. Och de tar ett fruktansvärt överpris. Joniserat silver är i stort sett gratis att framställa. Kolloidalt silver däremot är jättedyrt. Namnet på företaget borde ju göra att man reagerar, men det gjorde inte jag.  :shy:

Jaha, jag känner bara till detta silver jag har. Finns det nåt annat att köpa och i så fall var?  :confused3:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Gizmo
Aspirant


Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 2


« Svara #50 skrivet: 2009.11.07 - 00:19:17 »

Snubblade in på dena tråden som verkar gammal. Men vill bara tala om att det är viktigt för personer med Candida att hela livet underhålla mage och tarmar med mjölksyra bakterier!
Har själv ätit Symbioplex i 6 års tid. slutade med det en kort period och vips var svampen tillbaka som ett brev på posten. Så avhållande från socker och en kapsel mjölksyra bakterier om dagen resten av livet är min lott.
Har nu gått över till Sekuril http://www.alternativhalsa.se/Securil_-_Prebiotika_och_probiotika och det verkar fungera bättre.
Hittade också en kort men bra artikel om candida på samma site http://www.alternativhalsa.se/Avgiftning.
Tips för er som besväras av candida i underlivet är Borsyra.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2009.11.07 - 18:00:23 »

Hej! Borsyra? Jag trodde inte det gick att få tag på längre? Apoteket?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #52 skrivet: 2009.11.07 - 18:58:05 »

Hittade borsyra på fass.se så det bör finnas på apoteket.  :smile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2009.11.07 - 19:38:14 »

Kanske de lurade mig då? Man använde det för inflammerade ögon förut. Det kanske bara slutade sälja det för den användningen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Gizmo
Aspirant


Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 2


« Svara #54 skrivet: 2009.11.09 - 16:32:14 »

Jo det finns på Apoteket men måste beställas.
Det är inte helt lätt att få personalen att hitta i Apotekets dator dock.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #55 skrivet: 2009.11.10 - 03:32:24 »

Tack. Får väl säga att jag ska ha det till fötterna eller nåt. De lägger sig i så förbannat, de där. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
thehobbit
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 57


« Svara #56 skrivet: 2009.12.18 - 10:54:35 »

Jag har fått ökade problem med candida under hösten (för liberal med maten). Kör nu en lågbudgetkur och hoppas på det bästa.

Dricker ½ glas vatten med 1 tsk bikarbonat i varje morgon före frukost. Beläggningen på tungan försvann nästan direkt.
Använder mycket kokosfett främst i te (dricker några koppar varje dag). Brukar ha i en bit kanel i teet med.
Har även surkål hemma som jag äter lite av varje dag.

När jag började kuren åt jag Dida (hittade ett paket hemma!!!)

Det verkar fungera bra, har någon fler budgettips så är det välkommet.
Har lite knapert med pengar en månad till men sen har jag råd att köpa dyra preparat på hälsokost om det här inte går vägen  :whink:

Jag har haft en del utrensningssymptom som nu börjar lägga sig. Har blivit av med besvär på tungan, underlivet, utslag på rygg och bröst, den konstiga hårbotttnen har blivit bättre. Var nästan förkyld ett tag, ont i halsen och näsan och slemmig och snorig men det gick över efter en vecka.
Har haft jätteont i lederna ett par dagar men det verkar mycket bättre nu. Har dock väldigt torr hud och självsprickor på fingrarna men det kalla vädret gör nog sitt med!
Det känns som det går runt i kroppen och rensar på plats efter plats...

Det känns bättre och bättre och jag tror bikarbonatet gör stor skillnad. Någon som vet mer hur det funkar???
Det verkar ju som om candidan inte trivs när kroppen blir med basisk...

Spelar ingen roll hur det funkar, jag mår ju bättre i alla fall :biggrin1:
Loggat
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #57 skrivet: 2009.12.20 - 15:32:13 »

Om jag ska råda dig, efter mitt eget experimenterande, du behöver egentligen inte så många olika tillskott:

D-vitamin - beroende på fysisk aktivitet, dvs hur mkt du utsätter dig för solen, mellan 2-6 tabletter (2000IE/st) per dag (jag tar 4st/dag)
Silvervatten - ta minst en slurk varje dag i förebyggande syfte, flera slurkar per dag om man åkt dit på nåt
Probiotika - blanda olika märken, alla har olika bakteriestammar, tas helst på kvällen innan sängdags
Omega-3 - valfritt antal tabletter (beroende på kosten) varje dag, morgon och kväll

Allt ovanstående stärker immunförsvaret, som är rätt nergånget om man har fått svampinfektion. Det gäller att ta stora doser under tiden man är sjuk och vara beredd på att må rätt kasst innan det vänder. Därefter kan man ta normaldoser som förebyggande.

Senaste 2 urinvägsinfektionerna har jag lyckats stävja mha silvervatten. Nu tar jag ovanstående tillskott regelbundet och jag har varken haft urinvvägsinfektion eller svampinfektion på rätt länge. Himla skönt.  :smile:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #58 skrivet: 2013.07.23 - 19:05:11 »

Vart tog Bookea vägen? Hon bara försvann och det är jättelänge sedan. Någon som har kontakt med henne eller vet nåt?  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #59 skrivet: 2013.07.23 - 19:54:17 »

Jag undrar också detta då och då, men har ingen kontakt med henne.
Såg någonstans användarnamnet "bookia" i någon annan forum, men har glömt av var och när, och vet inte om det var hon.

Hon är så kunnig  om kemin och biologin och kunde förklara så komplicerade saker....
Loggat
Sidor: 1 2 3 [4] 5   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544