Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.19 - 04:55:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bookias krig mot Candida  (läst 94211 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #30 skrivet: 2009.05.24 - 14:33:54 »

Läs på www.healinglife.se Sök på Zervital. Där finns mkt matnyttigt om candida och alt. med.
Finns också mkt att läsa på "Alternativbehandlingar i fokus , Under gamla huskurer och sedan svamp

Det låter som bluff och båg. I kostråden säger de att man ska undvika kött men det går bra att äta kyckling, man ska undvika socker och mjöl men det går bra att äta frukter. Ingen logik alls. Dock så struntar jag helt och hållet i logik nu. Ska ringa företaget och köpa skiten imorgon direkt. Jag är desperat.  :cry:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #31 skrivet: 2009.05.25 - 20:49:26 »

 :cry: lider med dig ...
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #32 skrivet: 2009.05.26 - 13:15:26 »

Usch vilken jobbig historia du råkat ut för. Inte konstigt att du har Candida med alla dessa antibiotikakurer och nog måste det hänga ihop. När det gäller Candidan så har jag läst att man ska rotera behandlingaran för Candidan lär sig. Jag kör nu en utrensande kur med Holistics produkter. När den är klar ska jag gå över till det teet du dricker. Jag tar också aloevera juice varje morgon och kväll för det är allmänt stärkande och sägs ta död på Candidan. Har hittat det här stället som jag ska vända mig till om jag inte blir frisk snart http://www.oih.se/index.htm Dom kombinerar skolmedicin med allternativ.
Lycka till!
Loggat

Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #33 skrivet: 2009.05.26 - 14:25:57 »

Usch vilken jobbig historia du råkat ut för. Inte konstigt att du har Candida med alla dessa antibiotikakurer och nog måste det hänga ihop. När det gäller Candidan så har jag läst att man ska rotera behandlingaran för Candidan lär sig. Jag kör nu en utrensande kur med Holistics produkter. När den är klar ska jag gå över till det teet du dricker. Jag tar också aloevera juice varje morgon och kväll för det är allmänt stärkande och sägs ta död på Candidan. Har hittat det här stället som jag ska vända mig till om jag inte blir frisk snart http://www.oih.se/index.htm Dom kombinerar skolmedicin med allternativ.
Lycka till!

Har kollat igenom hemsidan, vad jag kan se verkar de mest inrikta sig på folk med alkoholproblematik. Jag får intrycket att de vänder sig till höginkomsttagare med stressade liv som behöver ett litet mysigt ställe där de kan träffa massörer och KBT terapeuter. Skulle nog tro att de kostar skjortan och lite till. Jag har i alla fall mejlat om de hanterar patienter med kroniska infektioner. Ska se om jag får nåt svar.

Vad mig gäller, fortfarande ingen förbättring när det gäller UVI, symptomen är kvar. Svampinfektionen är dock bättre. I förrgår höll jag på att dö av klådan, tänkte försöka mig på att badda med bakpulverblask igen. Dock hade det  första baddandet frätt slemhinnorna så mycket att det andra baddandet känns som att hälla kokande vatten på underlivet. Sköljde av fort som fan. Nu kliade det OCH gjorde helvetisk ont av svedan. Vad göra!
Då kom jag på att jag hade köpt ngn olja som en av barnmorskorna på gyn hade rekommenderat mig. Den flaskan hade jag ställt i badrumsskåpet och glömt bort. Nu kom jag dock ihåg, tog och smorde in ordentligt och la mig för att vila. Svedan och klådan minskade efter ca 20min. Effekten sitter i fortfarande. Det kliar och svider än, men jag kan stå ut.
Oljan i sig är skit egentligen, den innehåller inte mindre än tre olika mineraloljor. Suck. Troligtivis hade jag fått lika bra, om inte bättre effekt av att smörja in med kokosolja. Nästa gång klådan blir outhärdlig ska jag testa med kokosolja, jag lider ju ingen brist på den precis, har nyss köpt 5kg hink.  :laugh:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #34 skrivet: 2009.05.26 - 14:47:51 »

Läs på www.healinglife.se Sök på Zervital. Där finns mkt matnyttigt om candida och alt. med.
Finns också mkt att läsa på "Alternativbehandlingar i fokus , Under gamla huskurer och sedan svamp

Ok, har ringt och pratat med en kvinna som heter Alice. Hon var jättetrevlig och förklarade att i mitt fall, där candidainfektionen har fått härja fritt under lång tid, skulle det behövas månader av Zervitalterapi och hon är inte ens säker att det kommer hjälpa. Enligt henne ska man ta en fotbad med Zervitallösning varje dag och var tredje dag ska man stryka på någon Zervitallösning på kroppen med en svamp. Jag nämnde att jag inte har fotsvamp utan endast bekymmer med underlivet (och ständig tokklåda i hårbotten men det har jag haft hela livet), men hon sa att det kvittar. Örterna i fotbadet ska, enligt henne, gå in i kroppen via fötterna och dra ut candidan den vägen, vilket resulterar i att man fjällar väldigt mycket på fötterna och senare även på övriga kroppen. Iom att jag troligtvis skulle behöva behandla med Zervital under väldigt lång tid, vilket betyder att det skulle bli väldigt dyrt (Zervital + frakt = drygt 500kr för en behandling) föreslog hon blomdroppar istället.
Jag kan testa med dem, ifall det har någon effekt. Hon frågade mig om mitt namn, vilket jag uppgav, hon försvann en stund och kom tillbaka för att upplysa mig att dropparna passar mig. Jaha, tänkte jag lite förvirrat. Hur kan hon veta det, undrade jag. Jo, hon hade använt en pendel över mitt namn, om pendeln rör sig, då passar medlet för mig, om den står still, då passar det inte. Jag avstod från både dropparna och Zervital.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2009.05.26 - 15:24:59 »

Hörrudu, om kokosoljan visar sig hjälpa, skulle man inte kunna ta och spruta in lite också? Det kan väl inte vara farligt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #36 skrivet: 2009.05.26 - 15:34:38 »

Jo, men jag avvaktar tills klådan har blivit värre. Det kladdar nåt fruktansvärt när man smörjer in sig med olja och just nu sitter effekterna i av Cervidal i fortfarande. Jag äter ju ca 4msk kokosfett varje dag, så jag får in den invärtes i rätt stora mängder egentligen. Får väl blaska på utvändigt också kanske. Men som sagt, jag avvaktar lite.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #37 skrivet: 2009.05.30 - 08:40:33 »

Ok, dags för liten uppdatering.

Jag har varit hos doktorn igår och fick en ny antibiotika utskriven (Furadantin), en kur på 5 dagar. Kisset jag lämnade till labbet var hur grumligt som helst av bakterier och då hade jag ändå kissat ca 30min innan jag kom till vårdcentralen. Enligt doktorn verkar det som att nuvarande bakterie är resistent mot Selexid, vilket får mig att undra vad de som odlade upp plattorna egentligen sysslade med.  :confused3:

Jag hittade en kapsel diflucan i min medicinlåda vilken jag tog för ett par dagar sedan. Hämtade även ut mer diflucan på apoteket, det som jag fick på recept från gyn. En kapsel diflucan brukar gå på 150kr men det jag fick ut på receptet var 28 kapslar för 215kr. Man tackar.  :thumbsup:
Jag tog en igår men svampen är ju som sagt resistent mot fluconazol, så problemen försvinner inte men de mildras i alla fall.

I alla fall, har käkat Furadantin en dag och jag känner ingen förbättring när det gäller symptomerna, förhoppningsvis kommer det snart. När det gäller svampen så smörjer jag mig ordentligt med kokosfett varje natt när jag går och lägger mig. Det stillar klådan otroligt bra och effekten brukar sitta i till kvällen dagen därpå. Så det håller jag mig till för närvarande.

Mina egna tabletter fortsätter jag ta som vanlig. Vem vet, de kanske har någon effekt i det hela.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #38 skrivet: 2009.06.02 - 19:25:49 »

Vad bra att kokosen hjälper, något bra i eländet  :nod-yes:!
Loggat
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #39 skrivet: 2009.06.09 - 23:32:09 »

Vilket elände,  :sad: hoppas nya medicinen hjälpte iaf.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2009.06.10 - 02:11:31 »

Du är tillbaks!  :clap_jump:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #41 skrivet: 2009.06.12 - 16:55:32 »

Sådär, nu har det gått ett tag. Jag har nu lyckats bli av med både UVI och det värsta av svampinfektionen i de nedre regionerna. Urinvägarna känns ständigt ömma, som att det är ny UVI på g närsomhelst, men det brukar bli så efter en infektion. Det brukar ta par månader för alla symptom att försvinna, om man inte hinner få en ny infektion under tiden. Än så länge verkar Furandantin ha fungerat så nu knaprar jag Tranirin, dricker tranbärsjuice och håller tummarna.
Jag har slutat smörja in mig med kokosfett, det blev för kladdigt. Klådan är borta men infektionen är kvar, dock inte lika uttalad. Jag känner på lukten att underlivet inte är helt friskt ännu, vettefan hur länge det kommer dröja innan det börjar lukta som det ska.

Jag har utökat pillersamlingen med probiotika. Jag käkar 3 olika probiotikamärken eftersom alla har olika blandning av bakterier. Bakterier käkar svamp så jag hoppas att jag genom stor tillförsel av bra bakterier kan vinna över svampinfektionen helt enkelt genom att utöka bakteriestammen så mycket att det inte finns plats för svamp att vistas. Ska förbi apoteket och köpa Lactal att spruta in i underlivet så att jag även tillför probiotika den vägen också. Jag hade lite funderingar att blanda ut en kapsel av probiotika med lite kokosfett och spruta in det, dock vet jag inte hur tillväxthämmande fett är, så jag köper nog helst Lactal.

Utöver dessa två infektioner har jag haft ännu större problem med min axel och kramp i vänster vadmuskel. För att stå ut med smärtan och kunna arbeta har jag börjat med 50mg diklofenak, i början 3-4st per dag, men sen jag köpte Shaktimattan har jag bara behövt ta 1 per dag. Funderar att gå köpa 25mg tabletter eftersom 50mg börjar kännas för stark. Jag har även gjort ett uppehåll med MSM, då det bidrog till den ökade smärtan. Ska snart börja om igen med lägre dos. Vadmuskelkramperna har samma orsak som tidigare, dvs magnesiumtillskott. Därför har jag minskat B-calm från 1gång/dag till 2ggr/vecka. Kramperna är nu borta.

Pillerhögen ser nuförtiden ut såhär:

Morgonen:
  • 520mg Pau D'arco
  • 1 tablett Dida
  • 200µg Selen
  • 500mg C-vitamin
  • 2 tsk MSM (paus just nu)
  • 2 tabletter Omega-3
  • 1 kapsel Grönläppad Mussla
  • 10-12 droppar Lugols
  • 1 kapsel Tranirin
  • 1 kapsel D-vitamin
  • 1 kapsel Probioplex


Middag
  • 520mg Pau D'arco
  • 1 kapsel D-vitamin
  • 2 tabletter Omega-3
  • 1 kapsel Grönläppad Mussla
  • 1 tablett B-calm (mån och tors)
  • 1 kapsel Tranirin
  • 1 tablett Dida
  • 10-12 droppar Lugols
  • 1 kapsel Probioplex
  • 1 kapsel Lactiplus
  • 1 tablett Probion Daily
  • 1 tablet inulin (käk åt bakterierna så de växer till sig ordentligt)

Jag ska minska på selen eftersom jag äter rätt många ägg varje dag, så framöver kommer jag bara köpa 100µg kapslar. Jag ska också ta bort Grönläppad mussla när jag är klar med nuvarande förpackning, effekterna som den ger får jag ändå från MSM och omega-3 kapslar och dessutom är Grönläppad mussla svindyr. Jag har även beställt D-mannose som jag ska testa mot UVI, det kommer bli intressant. Hoppas verkligen det är värt pengarna.

Har även införskaffat laktasenzymtabletter så nu kan man äta dricka ett litet glas mjölk utan att fisa i en vecka efteråt.  :thumbsup:

Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2009.06.12 - 17:04:29 »

Jösses amalia. Det var inte lite grejer. Hoppas nu nåt hjälper!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #43 skrivet: 2009.06.12 - 23:31:39 »

Japp, en ny UVI. Jag började få trängningar imorse och runt kl7 på kvällen var det rätt illa och jag kissade blod.   :cry:

Bestämde mig för att ringa efter taxin och åka till akuten, men kände att jag ville läsa ikapp mina feeds, där bla denna blogginlägg poppade upp. Jag insåg att jag har en flaska kolloidalt silver i skåpet så jag tog 3tsk, blaskade runt i munnen och svalde. Och har man sett på fan, nu är trängningarna nästan borta och jag kissar inte längre blod.  :lmao: 

Det hade jag verkligen inte trott. Ska blaska runt med 3tsk till innan jag går och lägger mig.  :thumbsup:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2009.06.13 - 01:34:53 »

Å fan. Vare sån där jonlösning från den där svenska sajten eller riktigt kolloidalt silver?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3] 4 5   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544