Gör det, idalinda! Jag är kär!
Kunde inte hålla på så mycket förut för jag hade sån huvudvärk av ögonen, men det mesta har släppt nu. Och så fick jag lämna den på verkstad ett tag för jag måste installera om Windows och jag har ingen sån dår USB CD/DVD-mojäng.
Man ser skitbra på skärmen! Sidor som den här blir lite kortare bara, men upplösningen i sidled är 1024, så rätt normalt alltså.
Tangentbordet var jättesvårt först, men det känns redan rätt bra trots att jag bara använt den ordentligt några gånger. Att komma ihåg var specialtangenterna sitter tar nog lite längre tid.
Pekplattan är fortfande svår. Jag köpte till en riktig mus så klar, men jag ska öva några minuter då och då med pekplattan så jag ivf klarar av den hjälpligt. Det finns ju situationer där en mus kan vara svårt att använda, om man sitter inklämd på en buss eller ett tåg t.ex. Det borde finnas en liten musplatta att fästa i själva datorn!
Var i parken igår och provsurfade. Gick fint att sitta och läsa tidningssajterna om jag arrangerade väskan som ett solskydd, trots att det gassade så. Hittade jag inget öppet nätverk som jag kunde låna la jag patiens. Hoppas ingen såg mig.
Det var så mysigt och jag var röd som en kräfta när jag kom hem. En sån där stor laptop skulle jag aldrig orka släpa med mig. Jag är såld!