Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 20:09:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Antalet människor med sköldkörtelcancer ökar dramatiskt  (läst 9519 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« skrivet: 2009.05.05 - 21:17:18 »

Enligt senaste undersökningen så ökar antalet fall med sköldkörtelcancer dramatiskt och forskarna står handfallna. Ingen kan ge en rimlig förklaring till varför det har blivit så.

Suck.  :shake_head:


När vi ändå är inne på korkade forskare och pengar som slösas bort på idiotiska forskningsprojekt, vad sägs om denna:

Forskarna har kommit fram att barn som mobbas har stor riskt att råka ut för psykiska besvär. Barn som mobbats under längre tid hyser större risk än barn som mobbats kortare tid.

No shit Sherlock.   :evil:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #1 skrivet: 2009.05.06 - 02:14:19 »

Jag måste erkänna att jag inte riktigt hänger med i den första artikeln du länkar till, Bookia. Annat än, som du påpekar, att ingen kan ge en bra förklaring. Verkar vara lite dimmigt i mina ögon. Men jag har ju iaf läst den.  :whink:

Den andra artikeln du länkade till, tyckte jag däremot var skrämmande. Barn som mobbas en längre tid, hyser alltså ganska så stor risk att få mer eller mindre schizofrent beteende pga detta. Vad de barn som hade varit med om i denna studie, är inte helt normalt. Deras reaktioner på detta är det inte heller. Psykos är, tyvärr, lite mer än ett psykiskt besvär. Jag tror att det tom klassas som sjukdom.

Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #2 skrivet: 2009.05.06 - 08:40:54 »

Jag måste erkänna att jag inte riktigt hänger med i den första artikeln du länkar till, Bookia. Annat än, som du påpekar, att ingen kan ge en bra förklaring. Verkar vara lite dimmigt i mina ögon. Men jag har ju iaf läst den.  :whink:

Den andra artikeln du länkade till, tyckte jag däremot var skrämmande. Barn som mobbas en längre tid, hyser alltså ganska så stor risk att få mer eller mindre schizofrent beteende pga detta. Vad de barn som hade varit med om i denna studie, är inte helt normalt. Deras reaktioner på detta är det inte heller. Psykos är, tyvärr, lite mer än ett psykiskt besvär. Jag tror att det tom klassas som sjukdom.

Jag försökte, utan att använda så många ord, syfta tillbaka till dr.Jod och hans förklaringar till varför antalet fall med sköldskörtelrubbningar har ökat explosionsartat senaste 100 åren. Rent logiskt så bör man ju komma fram till att det lika ökande antalet fall med sköldkörtelcancer möjligtvis kan ha samma orsak. Dock är detta inget som ens skulle övervägas av forskningssamhället idag, av samma anledning som dr.Jod anses vara en kvacksalvare och idiot. Av ungefär samma anledningar som LCHF anses jättefarligt för att .....ja, det bara GÖR DET.

Den andra artikeln konstaterar det uppenbara. Vilken som helst sund fungerande människa med ens en uns av logisk tänkande förstår ju att om man trakasserar, mobbar och misshandlar ett barn, kommer barnet få men för livet. Hur svåra men man får, beror på barnets psyke, stöd eller brist på stöd från människor runtomkring och hur länge barnet utsatts för denna misshandel. Likväl, barn som det pratas om i denna artikel, är i sina mest känsliga och formbara år. De är den perioden i deras liv då de ska forma sin personlighet och det innebär att de ska bygga en kognitiv bild av världen och hur de ska relatera till allt och alla i den världen. Om barn i den åldern utsätts för ständig misshandel och trakasserier, tro fan om den kognitiva bilden de bygger är helt åt helvete. Konstigt vore annars. Att så många av barnen uppvisar tecken på grava psykiska problem pga mobbningen är bara ett tecken på att vuxenvärlden har abdikerat helt och hållet och att "vårt" försvar av barnen är ett så kallat "jävla skämt".  :evil:
Återigen, detta är inget nytt alls. Detta är något alla vet. Varför man känner sig manad att slänga bort miljoner att konstatera det uppenbara, begriper jag inte. De de har gjort är egentligen att konstatera att vatten är vått. Wow, vilken shock.   :glare:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009.05.06 - 10:36:45 »

Jag tillbringade en period mycket tid i en väntrum där det låg många "branschtidskrifter". En gång läste jag om en undersökning som konstaterat att människor med långvarig stark smärta ofta drabbades av depressioner och att detta måste beaktas (läs: behandlas med piller). Som sagt, wow. :clubhead:

Undrar hur många sådana idiotstudier det görs? Det får en ju också att undra hur det ställt med empatin om man behöver en studie för att fatta att det är trist att ha ont. :crazy:

Vem är dr Jod?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #4 skrivet: 2009.05.06 - 10:54:23 »

Saken är den, att idiotstudien om barn och mobbning, inte var någon idiotstudie. Ingen innan har någonsin kommit fram till att ungar hamnar i psykotiska tillstånd av att bli mobbade. Det har konstaterats att barn mår dåligt av det här, men inte mer. Så det här var faktiskt ett genombrott.
Dessutom var det något som man kanske ska visa upp för skolledning och liknande i tider där det är vääääldigt synd om mobbaren!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #5 skrivet: 2009.05.06 - 11:54:23 »

Jag tillbringade en period mycket tid i en väntrum där det låg många "branschtidskrifter". En gång läste jag om en undersökning som konstaterat att människor med långvarig stark smärta ofta drabbades av depressioner och att detta måste beaktas (läs: behandlas med piller). Som sagt, wow. :clubhead:

Undrar hur många sådana idiotstudier det görs? Det får en ju också att undra hur det ställt med empatin om man behöver en studie för att fatta att det är trist att ha ont. :crazy:

Exakt det jag ville få fram Hemul. Hur är det ställt med empatin och det sunda förnuftet när man måste utföra studier som kostar miljontals kronor för att konstatera uppenbara saker, allt medan barn och människor i allmänhet lider.  :sad:

Vem är dr Jod?  :confused3:

Dr. Brownstein eller vad han nu heter. Han har så jobbigt namn, det känns lättare att kalla honom för Dr. Jod.  :lol:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #6 skrivet: 2009.05.06 - 12:04:26 »

Saken är den, att idiotstudien om barn och mobbning, inte var någon idiotstudie. Ingen innan har någonsin kommit fram till att ungar hamnar i psykotiska tillstånd av att bli mobbade. Det har konstaterats att barn mår dåligt av det här, men inte mer. Så det här var faktiskt ett genombrott.
Dessutom var det något som man kanske ska visa upp för skolledning och liknande i tider där det är vääääldigt synd om mobbaren!

Jag håller inte alls med. Det har ALLTID funnits mängder med fall, om det nu handlar om tusental-, hundratusental- eller miljonklassen är tämligen oviktigt. Men dessa fall har ju alltid viftats bort som hjärnspöken och man har skyllt på allt möjligt annat. Vården är snabba på att behandla symptomen och varken vill eller är intresserad av att gå till roten med problemen. Det sitter barn och vuxna med svåra trauman från mobbningsåren på psyken (eller hemma med svår ångest) runtomkring världen (där den lyxen finns) och säger att de mår dåligt för att de har i 1,2,3......20 år mobbats jämt och ständigt. Det de oftast får tillbaka är "Allt blir bra lilla gumman/gubben, här får du en påse psykofarmaka att knapra på!" och det skrivs mängder med bokstavs- och hittepådiagnoser i journalerna för att rättfärdiga det hela. Har man trasig bild av världen och har aldrig lärt sig hatera relationer och hantera livet på ett normalt sätt, är väl kilovis med psykofarmaka det sista man behöver.

Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2009.05.06 - 12:06:13 »

Men jag tycker nog också att det är viss skillnad (säger jag som nu har läst artikeln   :blush:). Studien visade ju att ungar inte bara mår allmänt dåligt, utan en del blir t.o.m. psykotiska.


Vem är dr Jod?  :confused3:

Dr. Brownstein eller vad han nu heter. Han har så jobbigt namn, det känns lättare att kalla honom för Dr. Jod.  :lol:

 :lol: Jag har trott du pratat om någon annan expert hela tiden! Orkade inte riktigt engagera mig just då för jag hade fullt upp med Brownstein, men jag googlade faktiskt en gång. :shy: :clubhead:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544