Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 17:41:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hur överlever ni på kalas???  (läst 4226 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« skrivet: 2009.05.03 - 02:25:53 »

Tänkte på detta idag, då jag var på "jämnårings" kalas. Det var öppet hus, och buffé. Vilket ju brukar vara väldigt trevligt,och gott! Bara det att jag knappt kunde äta något som stod på buffébordet. Det serverades pastasallad,potatissallad, olika sorters kött, sallad, ostar, bröd, pajer mm mm, som är enkel buffémat.
För egen del äter jag ju för tillfället vare sig mjölk- eller mjölprodukter, så jag proppade i mig lax och sallad + majonnäs, som jag fick be om. Så kom jag att tänka på er andra. Ni har det ju lika jäkligt på såna här tillställningar iom all pasta och potatis. Iofs blir man ganska så mätt på ostar, men annars. Vad tar ni er till?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009.05.03 - 02:33:13 »

Fäller upp min hopfällbara bordsgrill, tar fram min medhavda t-bensstek och kommenderar fram smöret.  :guns:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #2 skrivet: 2009.05.03 - 04:01:40 »

Skönt att det är någon som tar lite egna initiativ!  :thumbsup: Bara det att det kändes lite otrevligt att göra det vid ett sånt här tillfälle. Trots att det var en "när och kär"! Det var ju detta att det var en massa andra människor där också...  :neutral:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009.05.03 - 07:37:17 »

Ärligt svar då. Säg som det är - innan. Jag kan inte påstå att jag har nåt rikt socialt liv, men hittills har jag inte haft några som helst problem. Tvärtom har folk frågat om jag kan äta det och det eller om de ska fixa nåt special åt mig.

Skillnaden är förstås att du inte alls tål mjöl, medan jag inte avlider om jag får i mig lite.

Du har ju dessutom sjukdomsskäl. Ska det vara så svårt för folk att fatta då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anki
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 270


Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009.05.03 - 09:38:27 »

Äter innan jag går så jag inte är så hungrig. Sen är det ingen som märker om jag bara petar i det göttaste.....  :whistle:
Anki
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #5 skrivet: 2009.05.04 - 14:16:19 »

Jag har inga problem att bara äta kött och ost med en klick smör. Sist jag var på kalas bjöds det på tacos, då tog jag köttfärs med ost och så lite grönsaker till det, helt ok. Det är värre när det är bordsservering tycker jag, då måste man lämna saker på tallriken och får konstiga blickar.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #6 skrivet: 2009.05.04 - 20:40:20 »

Buffér brukar fungera, inte att jag går på någon fest ofta, ett par gånger per år.

jag väljer massa sallad, om det är pastasallad försöker jag peta bort det mesta av pastan lite snyggt.
tar regäla ostbitar och lite vindruvor.
Kött om det finns.

Kaka-bulle-sötavdelningen försöker jag minimera, men tar man en lite bit av gräddtårtan och en liten kaka och äter så sakta så ingen
fattar att man tar inte mycket, och lite kan man lämna också på tallrikskanten... :whistle: bara man har sölat lite på¨tallriken.

Om det är en lång-fest från tidig efterrmiddag eller vi är osäkra om något MAT erbjöds överhuvudtaget gör vi så här:
käkar ordentligt innan , då behöver man inte gå hungrig i alla fall.
Till nödsituationer tar vi med en liten flaska matolja , man tar den med sig till toan, tar en slurk och dricker vatten.
Ingen höjdare att klunka i sig men man har överlevet värre saker,  :nod-yes:, så man är inte hungrig även om man kan äta bara sallad och tomater....
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544