Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 19:00:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hemuls gnälltråd  (läst 20737 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #30 skrivet: 2009.05.04 - 20:44:46 »

Kommer du inte ihåg hur jag mådde då när jag hade opererads i änden  :crazy: och hade hård mage och kisspanik på köpet :max-shock:
Det var det vidrigaste jag har varit med och jag har född några ungar också... skulle byta ett par förlossningar för det  när som hälst!

Då var det snack om vad man skulle äta och inte äta... då när man mår phyton äter man det som man klarar av så är det bara!

Du, nu kommer jag ihåg, jag blev kär på stekta morötter då  :yay:!
Smörstekta... skulle det fungera ?
Loggat
Marinda
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 97



« Svara #31 skrivet: 2009.05.05 - 15:24:19 »

Skönt att du blir bättre och kan äta lite i alla fall. Hur är läget idag?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2009.05.05 - 16:13:07 »

Åt lapskojs med massor av corned beef i, så det tar sig. Det är ju kött ivf även om purékost. Är nog mest sömnbrist nu. Har bara kunnat sova normallänge en natt p.g.a. ryggen, så jag har väl en del att hämta igen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Marinda
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 97



« Svara #33 skrivet: 2009.05.05 - 16:28:29 »

Låter ju bra att du kan äta lite "riktig" mat.  Hoppas du får sova ut snart också.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2009.05.05 - 16:51:58 »

Tack. Det var rart sagt.  :cheeky:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #35 skrivet: 2009.05.05 - 18:02:09 »

det går framåt ser jag  :nod-yes:, kan du tänka dig att äta keso, Cf eller yogurt ?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2009.05.05 - 18:26:24 »

Nä. Men fil går bra.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #37 skrivet: 2009.05.05 - 18:43:20 »

Skönt att saker och ting tar sig, och att du är bättre! Då kan du ju äta riktigt många saker nu, då.
Var det en smaskig levergryta som du svängde ihop? Eller "bara" stekt lever med gräddsås? Gott är det hursomhelst!  :inlove:
Fil är också gott, och så gör det så gott för lilla magen också. Hoppas nu bara att allt blir ännu bättre!  :lol:
Kanske vore det trevligt att få sova lite???  :sleep:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2009.05.06 - 11:35:05 »

men vad är det jag läser?!

 :byecry:

Stor bamsekram vännen - lååång och go'

Jag lever på gräddfil med kanel och ingefära och en och annan mugg hemkokt bulgong nu i dagarna - dunderförkyld och med en hosta frpm hell. Kankse gräddfil kan gå ner hos dig om fil funkar..?

 :bearhug:

nu sover mina sjuklingar så nu ska jag vila

:yawn:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2009.05.06 - 12:13:55 »

Där sa du nåt faktiskt. Det ska jag köpa. Måste ändå ut och skaffa mer fiskbullar och corned beef.   :sneaktongue:

Fattar inte varför jag inte kan äta kött, för magen är ju bra nu. Jag brukar vara så att när jag varit sjuk några dar och ätit dåligt, då är det första jag vill ha en stor saftig köttbit. Så jag tror inte riktigt det är en upphängning heller.  :crazy:

Inte kul med sommarförkylningar. Men det är kanske inte så vamt däruppe än? Krya på er!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #40 skrivet: 2009.05.08 - 19:14:14 »

Hur mår du i dag ? :flowers:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2009.05.08 - 22:09:12 »

 :badtongue:

Jo tack, det är bättre. Släpade mig ner på stan och köpte mitt livs första glasögon. Det var dyrt! Och nu måste jag vänta 4 veckor på att få dem också.  :kungfu:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #42 skrivet: 2009.05.09 - 01:10:04 »

Nu är du nog frisk!  :rolleyes: Brillor har jag haft sen jag var nio, och jag antar att du är äldre än så! Att det tar sin lilla tid att få dem, beror på att det ska bli perfekt! Dyrt är det, men det är värt sin vikt i guld!  :lol: Finns inget underbarare än att se klart! Är lite vingligt de första dagarna.  :cool: För man får se upp med var man sätter fötterna!  :flirting:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2009.05.09 - 10:02:06 »

Jag kommer mest att ha på nära håll. Åldersförändringar. Jag har klarat mig med såna där billiga man köper på macken förut. Men nu har det blivit mycket sämre på kort tid och har har väldigt svårt att se på skärmen.

Jag var först till Spec Savers för syntest. Där kunde jag ha fått 2 gösögen till priset av 1 för 775:- och uppåt, INKLUSIVE glas. men alla deras var så fula, så jag gick till en bättre optiker.

De var dyrare men hade ett erbjudande just nu på 3 för 1. De 2 första fick kosta vad som helst och det tredje bågarna max 1100. De tyckte inte direkt jag behövde glasögon på långt håll, men trodde att jag skulle se aningen bättre, särkilt som jag är astigmatisk också. Så jag tog fjärrglas också, för jag ville ju utnyttja hela erbjudandet så klart. Kommer nog att ha glädje av dem när jag tittar på TV och så kan det ju vara kul att prova ute, men jag tror inte jag kommer att ha dem jämt.

Jag tyckte det var värt att satsa på bra bågar eftersom jag fick 3, så jag bara kan byta glas nästa gång. De dyrastee bågarna kostade lite över 2000:- och så kostade glasen runt 2000:- och jag betala extra för antireflex, tror jag, och 200:-extra för ingen av de 5 (!) bågar jag hittade som kostade 1100:- var snygga, men jag hittade snygga för 1300:-.

4.800 blev det. Stort hål i plånboken för mig, men sjysst ändå för 3!  :thumbsup:

Nu får jag vänta 4 veckor på att få dem. Jag trodde en vecka eller så! JAg har börjat få ont i huvudet, jag som aldrig har huvudvärk, men jag kan ju inte hålla mig ifrån datorn.  :so_mad:

Just ja, de tyckte värdena på mitt recept såg konstiga ut och bad att få kolla om, gratis. De ändrade på en hel del värden och jag litade mer på den här optikern, för hon tog hänsyn till en del andra problem jag har. Har t.ex. svårt att hålla skärpan om jag tittar på samma ställe hela tiden. När jag nämde det bad hon mig blunda mellan bilderna. Den första körde bara på. Därför tror jag mina svar var mer rättvisande nu. Överlag fick jag känslan att de var mer angelägna om att det skulle bli bra. Fick jättemycket hjäp att väja bågar också. På specsavers var det bara "du kan ju titta på dem som hänger där borta". :goggle:

Jag valde ett par supernördiga bågar för datorn. De var dyrast, titanbågar, men så bekväma! Skulle aldrig visa mig ute i dem annars, men sitter man vid en dator, även om det är i parken, tycker jag det är OK med konstiga/extrema bågar. De skulle nog vara snygga på en yngre, poppig modekille, men det är inga tantbrillor och absolut inte min stil.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Marinda
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 97



« Svara #44 skrivet: 2009.05.09 - 15:00:20 »

Jag tycker att du gjorde ett kap som fick 3 glasögon för 4.800 kr! Och det brukar vara värt pengarna att gå till en riktig optiker, och de du gick till verkar ju noggranna.
Loggat
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544