Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 19:36:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Olof Skipper - vilket praktarsel!  (läst 16738 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2009.04.24 - 17:46:40 »

Har kollat gårdagens Debatt på webben - vilket lågvattenmärke!  :eek: :puke1:

                 :gaah:

http://svtplay.se/v/1531552/debatt/del_14_av_17__torsdag?cb,a1364145,1,f,104688/pb,a1364142,1,f,104688/pl,v,,1531552/sb,p104688,1,f,-1
(börjar 16:11 in i programmet)

Olof Skipper är ju inte klok! När han varit med i programmet har han ju framstått som en lätt pinsam flumgubbe. Detta var värre!  :puke1:

Claude Marcus framstod för en gångs skull både som balanserad och vettig (utom det med att styra vad vi äter med skatten).  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #1 skrivet: 2009.04.24 - 18:35:39 »

Jag har kikat, och jag tyckte faktiskt att det var lite intressant. Jag vet inte riktigt om jag håller med dig om att O. Skipper inte var klok. Visst, han uttryckte sig inte speciellt trevligt om saker och ting, men hans grundmening var väl ändå att folk skulle äta bra mat, och inte bara skräp? Elle fattade jag nåt fel?

Claude Marcus har alltid tyckt att man ska styra matvanor med hjälp av skatten, så där var ju intet nytt under solen! Men jag gillade Anna Skippers inlägg om mer pengar till bra skolmat!  :lol: Det håller jag fullkomligt med om!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009.04.25 - 02:40:38 »

Jo, det tyckte han väl, men nu är det ju inte så att alla tjocka lever på skräpmat bara för att det är såna lätta fall de väljer ut för sitt program. Jag uppfattade det som den vanliga attityden, "de får väl skylla sig själva".

Han tyckte också tjocka skulle betala mer t.ex. på flyget. Han sa att när de åkte till Thailand för att köpa preparat för att "främja folkhälsan", då fick de minsann betala för den extra vikten men tjockisarna slapp. Han ansåg också att tjocka var "trögtänkta", eller hur han uttryckte det.

Samtigt var han väldigt gåpåig och pratade i munnen på alla (vilket Marcus påpekade) och han försökte framställa sig och frun som oerhört goda, det var närmast välgörenhet de sysslade med.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #3 skrivet: 2009.04.25 - 03:35:06 »

Som jag sa, Olof Skipper uttryckte sig inte speciellt trevligt. Självklart väljer de ut specialfall för sina program. (Visste ärligt talat inte att det fanns en Mr. Skipper förrän idag!) Och gärna kända, då. Jag tror visst, precis som Anna Skipper säger, att man någonstans kan hitta en balans i kroppen, där man antingen går ner eller upp i vikt beroende på hur man ligger till i viktskalan om man äter rätt.

Jag tror att man genom att äta efter vad ens kropp "tål" (rent näringsmässigt då), går upp eller ner i vikt. Vissa människor klarar, som vi alla vet, vissa näringsämnen bättre eller sämre. Då är det bara att leva efter det. Åtminstone om man vill må bra. (Och då talar jag INTE om viktminskning). Somliga människor mår bra av att äta äta efter den metod som förespråkas här. Andra mår bättre av att äta mycket kolhydrater men lite fett. Somliga föredrar att äta mycket proteiner, lite fett och lite kolhydrater. Så själv tror jag ju att vi människor är lite mer oförutsägbara än vad paret Skipper vill påstå. För de verkar ju ha den ultimata lösningen när det gäller tjockisar. Och den tror jag inte finns. Som jag redan sagt, så gillar jag verkligen Anna Skippers inlägg om skolmaten! För alla barn ska ha tillgång till bra mat på lunchen, och det har de inte nu.

Ja, Olof Skipper ansåg att tjocka människor tänkte lite långsammare än vad smala människor gör, men det måste ju vara en sanning med modifikation. Om man tänker som så att hjärnan måste ha socker för att fungera, och att feta människor sätter i sig x antal gram/kilo per år, så bör ju då feta människor tänka snabbare. Fast troligen tänkte han på den där berusningsfaktorn, som faktiskt säger att sockerhjärnor tänker långsammare. Har dock inget med tjocka människor att göra. Vilket kanske säger en del om Herr Skipper?

Att alla tjocka lever på skräpmat, sa dock inte Olof Skipper. Han kanske tänkte det, men han sa det inte. Det gjorde dock, mer eller mindre Claude Marcus och Anna Skipper. De berättade båda två om hur bra det skulle bli om staten och föräldrarna tog mer ansvar för folkhälsan. Anna Skipper berättade ju också om hur bra det skulle vara om föräldrarna tog sitt ansvar och gav barnen ordentlig frukost. Något som tyvärr många föräldrar inte har tid med idag.









Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009.04.25 - 05:13:51 »

Men alla tjocka människor lever väl inte på socker och det finns massor med smala som gör det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #5 skrivet: 2009.04.25 - 12:24:57 »

Jag tror att väldigt få tjocka människor äter mycket socker. Jag tror också att många tjocka äter ganska så sunt. Men det tycks ju expertpanelen i detta program inte fatta. De tror helt uppenbart att varenda tjock människa äter osunt och dåligt, och att de är slarviga med hälsan.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2009.04.25 - 15:14:53 »

Är det inte korkat att säga som han gjorde då? Jag fattar nog inte hur du menar nu.  :sadsad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #7 skrivet: 2009.04.25 - 16:56:34 »

Nu kommer jag inte riktigt ihåg vad han sa längre. Så långt minne har jag... Det han sa som var riktigt korkat, var att tjocka människor var trögtänkta. Det kommer jag ihåg, eftersom jag tyckte att det var nästan det dummaste jag hört i hela mitt liv.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2009.04.25 - 17:56:53 »

Nu är jag helt förvirrad.  :crazy:

Titta vad han tycker om sig själv.  :lol:
Fakta Olof Skipper
Olof Skipper har i media beskrivit som en av världens mest intressanta coacher inom personlig utveckling. Utveckling av nya metoder och av pedagogiska instrument i kombination med drivkraft, djärvhet och kreativitet har lett till att Olof betraktas som en pionjär inom området.


Förresten, Anna Skipper är född 68, bara 41 år alltså. Måste säga att jag gissade på minst 10 år mer. Det kanske kan bli för mycket antioxidanter? :devil:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2009.04.25 - 17:59:12 »

Så han skriver då! Först börjar han med att referera till sig själv med "jag", sedan övergår han till "han".  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #10 skrivet: 2009.04.25 - 18:28:11 »

Man skulle kunna tro att han är riktigt förfettad i skallbasen, den där mannen. Verkar inte helt slug.  :rolleyes:

Ja, visst ser Anna Skipper gammal ut! Det kan inte vara bra att leva så sunt som hon gör. De flesta som ser henne, gissar på att hon är lite över 50. Är nog inte så skoj.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2009.04.25 - 19:17:39 »

Ja, jag har ju tyckt hon ser fräsch ut just för att jag trodde hon var 50+.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #12 skrivet: 2009.04.25 - 23:28:42 »


Förresten, Anna Skipper är född 68, bara 41 år alltså. Måste säga att jag gissade på minst 10 år mer. Det kanske kan bli för mycket antioxidanter? :devil:

Jag har läst någonstans, minns inte var, att hon inte lever som hon lär, att hon röker t.ex. Det skulle ju förklara hennes tidiga åldrande.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2009.04.26 - 00:35:18 »

 :lol:

Jag hittade ne tråd på Flashback där någon som varit på samma resa som paret ifråga berättade att hon satt i baren och mumsade chicken nuggets och chips eller vad det var och han drack ett antal irish coffee. Det är väl bara skitprat, men rätt roligt ändå.  :lol1:

Om man ska snacka om det intryck man får av personer genom TV-rutan, så uppfattar jag ändå henne som rätt sympatisk. Han gav mig rysningar redan första gången jag såg honom när han var med i hennes program.  :eek:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544