Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 14:49:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jod mot vårtor, ärr och andra hudförändringar.  (läst 26402 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2009.04.22 - 05:14:28 »

Jag läste denna artikel och när jag sedan googlade så hittade jag massor med berättelser om hur folk tagit bort olika sorters utväxter, födelsemärken, ärr och t.o.m. hudbristningar genom att droppa på jod.  :blink:

Någonstans läste jag också att japaner inte får ärr och bristningar på samma sätt som vi. Är det möjligt?  :crazy:

Hur som, jag har fått en del äckliga grejer på huden senaste åren, så jag bestämde mig för att testa. Jag tänkte inte säga nåt förrän jag hade lyckats eller misslyckats, men nu kan jag inte hålla mig längre.  :shy:

Jag började till påsk. Jag valde ut 3 saker av olika sort. Jag fick en period en massa såna där trådlika utväxter, jag tror det heter papillom. Min läkare tog bort dem åt mig. Men sedan upptäckte jag några högt upp på låret som jag inte sett, magen var ivägen ju, och de har med tiden växt sig redigt feta, inga sytrådar längre. Jag fick också platta saker, ser ut som en liten hudplatta ovanpå huden. De brukar liksom torka och gå att krafsa bort om man har tur.

Jag valde ut en av fetpapillomen på låret, ett ärr eller förhårdnad på armen efter en sån där platt grej och det tredje offret blev en sak som ser ut som en blodblåsa på magen/mellangärdet. Jag brukar få såna, men jag tror de förvandlas till åldersfläckar sen eller också försvinner de.

Hur som, den feta äckliga saken på låret har börjat torka! Det började med att jag kände att den var hård och vass mot handen. De är normalt väldigt mjuka. Huden är lite röd och irriterad runt om och den kan vara aningen öm ibland. Idag såg jag att den var svart i mitten. De har normal, ljus hudfärg annars. Går allt enligt beskrivningen ska den alltså snart trilla bort!  :thumbsup:

De andra blemmorna märks inte så mycket på. Huden ser möjligtvis lite flagig ut. Det läste jag också om, att det var lättast med köttiga grejer.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009.04.22 - 06:34:09 »

Det var inte lätt att ta en närbild högt upp på framsidan av sitt eget lår med stor muminmage i vägen!  :laugh:

Så den blev oskarp och blixtljuset rakt på hjälper ju inte till. Jag har alltså två såna där äckel bredvid varandra. Ni ser nog vilken av dem jag har behandlat.:tongue: Nu är den jodad för nån timme sedan, så det oranga man ser runt om är från joden, men den där knallröda färgen är en förändring. Kanske syns det också att den liksom skrumpnat ihop, särkilt nedtill vid fästet. :look_down:



* papillom.jpg (69.63 KB, 901x465 - visat 3644 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009.04.22 - 06:41:56 »

Det här var mer intressant än jag trodde, men jag såg det inte förrän nu. Jag ser faktiskt bättre på bilden än i verkligheten. Jag har tyckt att det sett ut som, inte sår, men liksom skadad, söndrig och lite kladdig hud runt om fästet. Kolla de där små mörka fläckarna precis till vänster om den. Undrar om det inte är saken som liksom snörpts av, lossnat från huden. Det skadade är nog där den varit fastväxt förut. Om ni kollar på den obehandlade så är den ju jämtjock ända ner. Den jodade ser ut att smalna av neråt och sitter som på en stjälk. VISST?  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009.04.23 - 00:26:31 »

Tyck ni ja ä som äckli nu?  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #4 skrivet: 2009.04.23 - 01:39:11 »

Nejdå, vi är bara lata. Med att svara alltså.

Håll oss underrättade.

Jag ska skriva rapport om hur det går för mig, så fort jag har fått några resultat värda att berätta om.  :whink:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Marinda
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 97



« Svara #5 skrivet: 2009.04.26 - 23:19:23 »

Det där var intressant, lite svårt ändå att se från bilden om papillomet verkligen förändrats. Men jag ska genast sätta igång att pensla mina äckliga grejer.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2009.04.26 - 23:32:53 »

Du ser ju att den är röd och grann ivf.  :biggrin1:

På bilden ser den nästan uppsvälld, blodfylld ut. Men det är tvärtom alltså. Det borde synas att den är mindre än kompisen ivf. De var lika resliga från början.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #7 skrivet: 2011.06.03 - 16:26:51 »

detta e ju jättelängesen ! hur har det gått? e du slät å fin som en barnrumpa ?
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2011.06.03 - 19:40:45 »

Den trillade av efter ett tag, alldeles skrumpen var den. Det är en liten blipp kvar bara. Ska nog ta upp det där igen, men jag var ju rädd för jod ett tag så jag ville inte tillföra mera då.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #9 skrivet: 2011.06.03 - 20:58:41 »

vad för slags jod använde du ? va det inköpt på apoteket? jag e oxså lite blippig härådär  :lmao:
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2011.06.03 - 21:12:35 »

Lugols lösning.
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,1107.0.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #11 skrivet: 2013.06.30 - 08:50:03 »

Testade du nåt mer eller höll jodskräcken i sig?  :whink:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2013.06.30 - 10:49:37 »

Nej, men jag har funderat på att börja igen. Jag tar en droppe jod om dagen sedan lång tid. Det är ett par mg till skillnad mot de 12-13 nånting jag var uppe i när jag blev paranoid. Så jag tål nog lite på huden också.

Nåt intressant som jag inte minns om jag någonsin berättade då, var att den äckliga grejen fortsatte torka och till slut föll av, utan att jag fortsatte behandlingen alltså. Ser helt  OK ut nu.

Jag väntar nog till i vinter dock. Verkar inte helt lyckat att hålla på och skava på cykeln samtidigt. De sitter lite olägligt till mina utväxter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2013.07.20 - 14:46:20 »

läser detta först nu. hm Kanske något att testa på en knäpp fläck jag har på benet, skadar inte att testa. Men detta till vintern, nu går jag med benen bar  för ofta behöver inte ha självlysande gula fläckar där  juh :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2013.07.20 - 21:20:50 »

Tror det funkar bäst på köttiga grejer. Provade på ett par små hårda upphöjningar jag får och där hände ingenting. Men jag avbröt ju, kanske måste man hålla på längre med sånt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544