Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 23:18:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kokosfett  (läst 15376 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« skrivet: 2009.04.18 - 14:16:40 »

Nu när jag är på anticandidakost, går det åt väldiga mängder kokosfett. Hittills har jag köpt det från detta ställe och varit mycket nöjd med det. Dock blir det dyrt. Det går åt 1,5 burk per vecka så jag börjar fundera på att köpa en större sats kokosfett. Det enda jag hittar är Crearomes, det är mycket billigare än det förra ställets men jag blev lite skrämd av råvaruinformationen hos Crearome. Detta kan väl inte gälla den ekologiska kokosfettet, eller?  :eeek:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
farghkardan
Jr. Member
**

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 52


« Svara #1 skrivet: 2009.04.18 - 15:48:29 »

Vad är anticandidakost?
Loggat

Följ (och hjälp) mig gärna i min viktdagbok!

http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,1078.new.html

Jag har även en blogg jag uppdaterar oftare!

farghkardan.blogspot.com
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #2 skrivet: 2009.04.18 - 16:11:34 »

Vad är anticandidakost?

Kost där man uteslutit alla mjölkprodukter, alla fermenterade produkter, alla mögelprodukter samt alla kolhydrater. Detta för att svälta ut den svampen, Candida albicans (eller i mitt fall misstänker jag Candida glabrata) som har måndubblat sig alldeles för mycket i kroppen och ställer till väldigt mycket besvär. Oftast gör den det då kroppens immunförsvar är försvagad, tex pga (långvarig) antibiotikabehandling.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009.04.18 - 18:49:17 »

jag blev lite skrämd av råvaruinformationen hos Crearome. Detta kan väl inte gälla den ekologiska kokosfettet, eller?  :eeek:

Jag har också sett det där. Jag *tror* det bara gäller när oljan är gjord från kopra. Kan ju avse mild behandling också, som filterering. Ring till dem och fråga. Det går att prata med dem, det har jag gjort.  :cool:

Hur går det med svampen och joden och allt? Vi vill veta!  :blob:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #4 skrivet: 2009.04.19 - 21:30:43 »

Åh jag vill också veta för jag står precis och ska beställa därifrån. Så du kör också candidakost, då kan vi kanske peppa varandra.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2009.04.19 - 21:41:04 »

Mitt är också slut. Har crearome höjt frakten? Förut var det  en sida där man kunde läsa om enhetsfrakt och minsta summa man måste betälla för. Hittar den inte nu. Men när jag lägger in hink i shoppingvagnen blir frakten dubbelt så mycket som förut.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2009.07.25 - 23:00:28 »

har just beställt en 5kilos hink med kokosfett från dem!.. det kostade 630:- plus frakt och avgifter på 87:- .. men det blir ju fortfarande klart mycket billigare än att köpa eländet i småburkar på hälsokostaffären! .... och det är åtgång påt hemma!  :lol: ..
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #7 skrivet: 2009.07.27 - 14:05:43 »

Jag fick min hink innan semestern från Crearome. Nu har jag en fråga, min mamma är lite sjuklig på olika sätt så jag försåg henne med en liten burk kokosolja. Men hon kan inte äta den, kräks bara av en liten sked. Jag har föreslagit henne att blanda oljan i något men hon vågar inte. Någon som varit med om något liknande?
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2009.07.27 - 16:37:42 »

 :shake_head:

Kräks hon för att hon tycker det är äckligt eller är det en rent fysisk reaktion? Att hetta upp oljan några minuter får bort lukt och smak. Utan att lägga i nåt annat alltså.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #9 skrivet: 2009.07.27 - 21:18:25 »

Det är rent fysiskt.SKa tipsa om att värma upp.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2009.07.27 - 21:20:30 »

En del tål det visst inte så bra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2009.07.31 - 01:16:14 »

Nu har mitt kokosfett kommigt!  :lol: .. det kom i 5 enkilosförpackningar... bekvämt att ta ur! :nod-yes:.. nu återstår bara att provsmaka! :lick: .. blir så fort den andra burken tar slut... villket inte borde ta såååå lång tid! :rolleyes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2009.07.31 - 07:28:21 »

Va? Jag har alltid fått 5-kiloshinkar. Bra om de har ändrat ifall man vill dela med nån.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #13 skrivet: 2009.07.31 - 22:13:47 »

Jag fick min hink innan semestern från Crearome. Nu har jag en fråga, min mamma är lite sjuklig på olika sätt så jag försåg henne med en liten burk kokosolja. Men hon kan inte äta den, kräks bara av en liten sked. Jag har föreslagit henne att blanda oljan i något men hon vågar inte. Någon som varit med om något liknande?

Jag får huvudvärk av kokosoljan, så jag använder det väldigt sparsamt.
Skulle hon kunna testa den tillsammans med kakao och lite sötning, det blir då chokladrutor och kokosmaken försvinner helt !
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #14 skrivet: 2009.08.01 - 01:26:56 »

Jag fick min hink innan semestern från Crearome. Nu har jag en fråga, min mamma är lite sjuklig på olika sätt så jag försåg henne med en liten burk kokosolja. Men hon kan inte äta den, kräks bara av en liten sked. Jag har föreslagit henne att blanda oljan i något men hon vågar inte. Någon som varit med om något liknande?
Har aldrig provat kokosolja, så det har jag inte varit med om. Men om din mor mår så akut dåligt av detta, kan det väl ändå inte vara bra för för henne? Kanske är det något i själva kokosoljan som hon mår dåligt av?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544