Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 22:54:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 5   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Pirate Bay  (läst 24999 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2009.04.21 - 21:49:35 »

Ni får faktiskt inte prata om sånt här för det börjar klia i laddanerfingret på mig då.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #16 skrivet: 2009.04.21 - 21:51:56 »

Ni får faktiskt inte prata om sånt här för det börjar klia i laddanerfingret på mig då.

Vad väntar du på!   :thumbsup:  :clapping:

Passa på att gå med i Piratpartiet också.  :flirting:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2009.04.21 - 21:54:29 »

Är du galen? Inte vill jag bli livegen hos fogden för resten av mitt liv.  :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #18 skrivet: 2009.04.21 - 21:56:17 »

Är du galen? Inte vill jag bli livegen hos fogden för resten av mitt liv.  :max-shock:

Hur tänker du nu?  :blink:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2009.04.21 - 21:59:10 »

Man vet ju inte vad som händer med folk de tar än. Med min otur skulle jag säkert bli den första vanliga användaren som åkte dit!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #20 skrivet: 2009.04.21 - 22:00:16 »

Idag har Piratpartiet fått drygt 1100 nya medlemmar under tiden 15:00-22:00.

Det behövs fler. GÅ MED NU!  :thumbsup:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2009.04.21 - 22:12:38 »

Du är så subversiv!   :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #22 skrivet: 2009.04.21 - 22:13:00 »

Man vet ju inte vad som händer med folk de tar än. Med min otur skulle jag säkert bli den första vanliga användaren som åkte dit!

Byt leverantör till en som bryr sig om sina kunder, Bahnhof är ett bra tips. Stängda trackers ytterligare ett bra tips. Men just nu är det många som laddar ner från öppna trackers som protest. Ju fler som gör det, desto mer tandlös blir IPRED lagen. Man ska inte låta sig skrämmas. Då har de vunnit och de FÅR INTE vinna. Detta handlar inte om att dra hem upphovsrättskyddat material gratis, detta handlar om grundläggande rättigheter, att slippa bli övervakad och ad hoc misstänkligjord.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2009.04.21 - 22:15:41 »

Vad är stängda trackers? Såna där privata?  :blink:

Jag vill ju att nån ska torska så man ser vad som händer! Hittills har de väl bara tagit folk de haft span på sedan förut, originaluppladdare så att säga.

Jag ska ju få fiber i kåken vilken dag som helst, nästan gratis. Har inte råd att inte använda det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #24 skrivet: 2009.04.21 - 22:22:14 »

Tilläggen till telekompaketet röstades igenom med överväldigande majoritet, 40 mot 4.  :yay:

Nu ska detta tragglas och det ska röstas om detta igen den 5e maj och den 12e maj fattas det slutgiltiga beslutet. Så än finns chansen för att de sjabblar bort det hela. Det gäller att hålla noga koll på att de sköter sina jobb, de där överbetalda parlamentarikerna.

Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2009.04.21 - 22:26:28 »

Jaha, det var ju bra. Jag tyckte det lät som om det skulle gå tvärtom från det jag läst.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #26 skrivet: 2009.04.21 - 22:32:29 »

Stängda trackers kräver att man registrerar sig på sidan, de har oftast begränsad antal platser och det är svårt att komma in på dem och lyckas norpa åt sig en (dvs regga sig).
Känner man någon som redan har konto på en stängd tracker, kan man be om att få en invite, ifall sajten i fråga har den funktionen, vilket inte är säkert. Oftast har de dock det.
Piratbukten är till exempel en öppen tracker. Alla kan kolla vilka torrent som finns tillgängliga och sen ladda hem dem. Inget registreras på själva sajten utan den fungerar mest som Google gör.

Jag misstänker att en stor anledning till att tilläggen i telekompaketet röstades igenom är att parlamentarikerna har senaste 2-3 dagar formligen drunknat i personliga mejl och telefonsamtal från pirater. Det har satt ett tydligt press på parlamentarikerna att sköta sig. Därför måste man också fortsätta med såna aktioner även framöver.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #27 skrivet: 2009.04.21 - 23:30:49 »

Då får de väl ha gjort det då! Finns mycket annat ovidkommande som de har reggat, så varför inte detta också!  :confused3: Glömde citera hemul här...
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2009.04.26 - 04:27:53 »

Nu deklarerar vi vår ståndpunkt (uppe i högra hörnet)! :devil:



Jag länkade nätneutralitetssymbolen till Tim Berners-Lee's uttalande istället för till Wikipedia för att han är min idol och han uttrycker det så klart och bra.  :inlove:

Hoppas ingen misstycker. Oavsett vad folk anser om fildelning är det väl ingen som vill ha spionlagar, ett filtrerat internet och reklam på köpet med internetabonnemanget, tänker jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #29 skrivet: 2009.04.26 - 16:56:14 »

Heja Hemul.  :clapping:

Alla som inte vill ha spionlagar och att behandlas som kriminella, rösta på Piratpartiet. Visa klart och tydligt för de sittade politikerasen att DETTA-ACCEPTERAR-VI-INTE!  :so_mad:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Sidor: 1 [2] 3 4 5   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544