Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 11:31:57 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: TV: dokumentär om barnbantning  (läst 3692 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2009.04.16 - 18:49:06 »

TV4 i kväll 16/4
TID: 22:00 - 23:00

Barnbantning: vikthetsens baksida
Brittisk dokumentär från 2008. Barn i dag bombarderas med information om dieter, bantning och riskerna med att vara tjock. Hur mycket vet de, och hur mycket borde de veta? Emily Smith vet hur det är att vara besatt av bantning. Fjorton år gammal togs hon in på psykiatrisk klinik för sina anorexia. I det här programmet tar hon reda hur mycket barn oroar sig över sin vikt, varför de bantar, samt när hälsosam livsstil övergår i ohälsosam besatthet. Vi träffar bland andra även 10-åriga Teleisha, vars mamma uppmuntrar henne att kolla kaloriinnehåll innan hon stoppar något i munnen, nioårige Zack som är desperat efter ett sexpack och Naomi och Becca som båda har lider av svåra ätstörningar.


Är kanske bara skräp.  :crazy:


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
piccu
Newbie
*

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 17


Angry kit.


« Svara #1 skrivet: 2009.04.16 - 22:51:57 »

Kikade med ena ögat på den.
Måste säga att det var rätt läskigt med 10-åringar som räknade kalorier, tränade 5 gånger i veckan för att bränna kalorierna de ätit och som var fixerade vid att inte bli tjocka.

Vad som var mest skrämmande var dom där j*vla föräldrarna. Jag blev vansinnig och vrålade åt ena tanten på tv:n att då inte låta ungen träna hemma med mammans utrustning om hon var orolig för barnets fixering! Jag hade utan tvekan sagt åt mitt barn att vi skulle börja ta promenader tillsammans utan att räkna kalorierna, mest för att det är trevligt, och visa att man inte behöver räkna något om man bara går lite ibland. Att kalorier inte är farligt! Att träna tills musklerna blöder däremot, det är farligt.
Usch, vad arg jag blev! Barn ska inte vara fixerade vid vikt. Man kan ju knappt gå upp i vikt om man är tio år, leker ute och bara äter som vanligt! Man behöver inte träna, det räcker med att "bara vara barn".
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009.04.16 - 22:54:49 »

Det håller ju fortfarande på ju.  :lol:

Ja, det var rätt läskigt att se hur de tänker, både barn och föräldrar. Det där stället där de skulle äta nyttigt - hua. Hyfsat bra program tycker jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
piccu
Newbie
*

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 17


Angry kit.


« Svara #3 skrivet: 2009.04.16 - 22:58:37 »

Haha, som sagt, med ena ögat  :lick:

Det är verkligen läskigt. Ge dem en ostrulle att tugga på när de är sugna så ska de få se på smaskens!
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544