Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 16:22:00 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: "Cravings"  (läst 13561 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2009.04.18 - 03:59:01 »

Jag tror ost är förbjudet på candidadiet, i varje fall lagrade ostar och mögelostar. Mögelost kan man ju förstå, men jag vet inte heller varför vanlig ost är dåligt.  :blink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #16 skrivet: 2009.04.18 - 04:17:29 »

För att det är lagrat, såklart. Innehåller naturligtvis också en massa svampbakterier iom det. Tänkte inte så långt! Vanlig ost är ju också lagrad, men inte lika länge som fin lagrad ost är.
Men det där förträngde jag när jag svarade Tina. Bra att du väckte mig, hemul!  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2009.04.18 - 04:20:30 »

Jaha, du menar att ost är liksom angripen av svamp bara för att den är gammal?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #18 skrivet: 2009.04.18 - 04:31:05 »

Nej, jag menar att det blir en svampprocess när man börjar att göra en ost. Mögel är ju en sorts svamp, och alla ostar innehåller ju lite av denna vara, även om det är hårda ostar.
Alltså ingen ost om man har candida. Svårare än så var det inte, men det tänkte jag inte på förrän nu.  :blush:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2009.04.18 - 04:44:06 »

Gör de? Det visste jag inte.  :eeek:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #20 skrivet: 2009.04.18 - 04:55:02 »

I lagringen har jag för mig att de anänder mögelbakterier när osten ska till att lagras. Sen vet jag såklart inte hur de används (jag och källor  :smack: ) men visst finns det med i vanliga hårdostar också.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #21 skrivet: 2009.04.19 - 20:58:37 »

Förlåt en okunnig, men vad gör ost eller smör för skillnad när det gäller candida? Hängde, som alla förstått, inte med där. Trodde att man kunde äta det. Men det har med mjölksocker att göra? Eller cyklar jag ut i spenaten nu?  :shy:

Nu har ju flera varit snälla och sparat men smör är helt ok men inte ost. Ost jäser när den ystas och man ska undvika jäst, det är var jag hört men det kan säkert vara mögelsvamp också i lagrad ost. Hur trist som helst i alla fall.Sen ska man undvika alla mjölkprodukter och det har väl med mjölksockret att göra.
Loggat

Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #22 skrivet: 2009.04.20 - 00:48:44 »

Du får en liten smörklick till för din förklaring. Jag lyckades ju inte förklara vad jag menade med osten!  :sad: Men du förklarade så bra, så bra!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
jensten
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 6



« Svara #23 skrivet: 2009.04.20 - 12:11:03 »

Tyvärr har jag inte tappat smaken för en god kanelbulle, eller mina smaskiga bakmuffins man tog smör och lite sylt på :( Har nog åkt på en dipp för de senaste veckorna har varit helt hemska. Ändå sedan februari då det vankades semlor i vartannat hörn i butiken har jag stundtals ökat kolhydratintaget. Vet inte hur mkt jag ligger på i snitt varje dag, men ibland har man käkat lite bröd eller druckit dricka (ja jag vet, skjut mig).

Å andra sidan vill jag bara att min kost ska vara en schysst balans av allt -så lite kolisar som möjligt, så mkt hemlagat som möjligt och undvika tillsatser så långt det går. Men det innebär att ibland vill jag verkligen få ta en fika med thé och bulle och va nöjd.

Usch jag tycker det blev superjobbigt sen skolan började igen...jag vet ju att jag mår superdåligt med huvudvärk och magen svullnar tredubbelt så för tillfället ser man ut som en elefant. Suck är detta helt enkelt bristande omdöme och enorma karraktärsmotgångar?
Jag vill bara hitta en balans bland allt och inte räkna kolhydrater i minsta microgram. Buhäää det var lite gnäll från mig!  :sosad:
Loggat

Du blir vad du tänker! ¥ Buddha ¥
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544