Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 21:19:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Regler - läs detta innan du lägger in en annons!  (läst 12773 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2009.03.21 - 11:38:54 »

Sälj, köp, byt, skänk, tigg! :clapping:

Detta forum är tänkt som en loppis för medlemmar. Spam och bettleri är strängeligen förbjudet. Du måste vara aktiv medlem för att lägga in en annons. Kommersiella produkter och tjänster är förbjudna. Om någon registrerar sig bara för att kunna posta en annons här kommer den att deletas utan vidare förklaring.  :guns:

Var vänliga inled ämnesraden med ÖNSKAS KÖPA, SÄLJES, BYTES, BORTSKÄNKES eller TIGGES så blir det lätt att hitta.  :wave:

Exempel:
SÄLJES: Lowcarb-böcker
BORTSKÄNKES: Kläder som blivit för stora
ÖNSKAS KÖPA: Avlagda käder
BYTES: Rostiga spikar mot stekpanna
TIGGES: Tomma toarullar
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1 skrivet: 2009.03.21 - 18:02:17 »

vet du vad , jag  samlar just nu tomma toarullar för de behövs till purjolöksodlingar  :tongue:

Funderar precis att snart har jag en akut brist på sådana plastlådor där man säljer kött i storpack, typ 15 x 20 cm och höjden är ca. 2 cm
Men jag tror att det blir billigare att tigga på city gross direkt, köpa helt enkelt en bunt tomma lådor  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009.03.22 - 13:56:52 »

Jag har en annan bekant som samlar toarullar också, fast av en annan anledning.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009.03.23 - 00:31:12 »

Jag har haft hjälp att gå igenom mitt garage och bod i helgen. Det finns hur många skruvar som helst av alla de sorter, 3 bågfilar 8 sågar ett antal, säkert 7-8 yxor några verktygslådor, och skarvsladdarna går nog inte att räkna. Glas och porslin en masse. 3 gräsklippare 2 skottkärror. Jag blir galen på alla saker som nu ska bort inom 4-6 veckor, och jag ska flytta till en lägenhet med 2 rum o kök. Jag tror inte att jag behöver alla dessa saker på min inglasade balkong.  :angrywife:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #4 skrivet: 2009.03.26 - 18:42:12 »

vet du vad , jag  samlar just nu tomma toarullar för de behövs till purjolöksodlingar  :tongue:

Funderar precis att snart har jag en akut brist på sådana plastlådor där man säljer kött i storpack, typ 15 x 20 cm och höjden är ca. 2 cm
Men jag tror att det blir billigare att tigga på city gross direkt, köpa helt enkelt en bunt tomma lådor  :flirting:

Jag backar här och börjar tigga snart... var i citygross idag och köpte sådana svarta lådor av hårdplast där man packar köttet i .
jag köpte stora typ 20 x 40 cm , gissa vad de kostar !! :mad_roll:

5 kr / st !!! :angrywife:

Jag köpte ändå 30 st för jag behöver verkligen dom snart.
Förut kunde jag spara dom för jag köpte massa köttfärs i storförpackningar, men nu när jag handlar med bonden så blir det inga nya lådor och de gamla går sönder så  småningom ...

Så om någon gillar återvinning så kan jag börja göra affaärer om dessa lådor... hutlöst 5 kr st !!!! :so_mad:
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #5 skrivet: 2009.03.26 - 19:11:09 »

Men då ska jag börja samla sådana till dig, för här köps det plenty med kött, och det är tyvärr inte från någon bonde! Inte visste jag att de tog ut 5 kr extra per låda!  :glare:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #6 skrivet: 2009.03.28 - 19:52:36 »

 :inlove: tackar och bockar !
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2009.07.06 - 11:57:01 »

Idalinda. om du fortfarande vill ha sådana svarta lådor så kan jag börja samla på dem åt dig jag också!  :lol: .. köper mycket kött från CityGross.. och får det då i dessa lådor!....
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #8 skrivet: 2009.07.08 - 20:19:08 »

Tack ni snälla... just nu behöver jag inga för alla plantor står på backen  :lol:, men jag börjar väl inventera allt närmare jul eller så, och sedan börjar jag säkert att skrika högt
i slutet av april när alla lådor tar slut...

I år var det en akut brist på dom allra största lådorna  ( ca. 40-45 cm X 25-30 cm) så det lär efterfrågas även nästa vår.
Men jag försöker hojta till i god tid om det visar sig att det behövs mer :crazy:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2009.07.09 - 09:04:58 »

Gör det! så lovar jag att sammla på dem!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544